1

Onderwerp: Tijdrithelm?

Hoi, wie van jullie rijdt met een tijdrithelm? En zo ja, hoe bevalt dat.

Groetjes,

Chris

2

Re: Tijdrithelm?

Ik rijdt er zelf (nog)  niet mee. Ben nu even niet actief in de duathlonsport (komt hopelijk wel weer). Maar weet wel dat er veel gebruik van gemaakt word. Je zal toch zelf moet en ondervinden of het bevalt. Zo als alles is het erg persoonlijk wat je wel en niet prettig vind.

3

Re: Tijdrithelm?

Het scheelt volgens mn eigen berekening +/- 30sec op een tijdrit van 40km met 40km/uur.
Dat is de zelfde winst die je uit een setje dure aero wielen kunt halen maar dan veel goedkoper.

4

Re: Tijdrithelm?

Heb vorig jaar een Giro Advantage gekocht.
Deze helm bevalt me prima: wel van te voren een beetje oefenen met opdoen.
Doordat de helm aan de zijkanten verder doorloopt (over de oren) is het wat lastiger om deze op te doen.

5

Re: Tijdrithelm?

@wezep: Duct-tape gebruiken om je oren tegen je hoofd aan te houden? tongue
Kweetut, flauw.

6

Re: Tijdrithelm?

Over die wielen tov de helm, dat klopt niet helemaal.

Als je goede aero wielen hebt scheelt dat tot 2min 30sec op 40 km ten opzichte van een standaard wiel (Ambrosio of Mavic open Pro velg met standaard spaken) Of je dan 35km/h gemiddeld of 40km/h rijdt maakt niet zoveel uit, omdat je door de langere tijd die je rijdt ook langer "voordeel" van de wielen hebt...

7

Re: Tijdrithelm?

Afgezien van het feit dat dat wedstrijdwielen ook betere naven hebt, wat het verschil nog eens groter maakt smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

8

Re: Tijdrithelm?

Dit type aerohelm heb ik nog niet eerder gezien;
http://www.apkr.nl/nk/slides/NK%20Tri%2 … 00260.html

Maaruh, mag dit wel volgens de regelementen? Het steekt allemaal wel erg uit...

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

9

Re: Tijdrithelm?

HJ schreef:

Dit type aerohelm heb ik nog niet eerder gezien;
http://www.apkr.nl/nk/slides/NK%20Tri%2 … 00260.html

Maaruh, mag dit wel volgens de regelementen? Het steekt allemaal wel erg uit...

Type: "Overconcentratie"

10

Re: Tijdrithelm?

Ik begrijp niet waarom Marc hem achterstevoren heeft opgezet. Misschien een ludieke actie?  Er is nog een andere foto waarbij z'n helm wel goed zit.

11

Re: Tijdrithelm?

Zal mogelijk een shop van de foto zijn.
Je kunt nog zo geconcentreerd zijn, je sluiting komt anders te zitten, waardoor je de 'automatische' handeling van je helm sluiten niet goed uitvoert.
Ziet er verder leuk uit big_smile

12 Laatst bewerkt door josdh (12-06-08 19:04:14)

Re: Tijdrithelm?

Verderop zit ie idd goed.