1

Onderwerp: Neopreen zwembroek?

ik lees verschillende verhalen over een buoyancy short/neopreen zwembroek. De een zegt dat het een mooie manier is om hoger in het water te liggen, de ander vindt dat het je gebrek aan techniek maskeert. Wie heeft ervaring?

2

Re: Neopreen zwembroek?

Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar als het je helpt om hoger in het water te liggen hoef je het zelf niet meer te doen.
En dan train je je ligging dus ook een stuk minder omdat het voor je wordt gedaan.

3 Laatst bewerkt door arend (03-02-15 21:58:51)

Re: Neopreen zwembroek?

Ik zwem geregeld met een neopreen zwembroek in het zwembad. Ik weet wel dat het misschien mijn niet helemaal goede techniek een beetje maskeert, maar de ligging komt behoorlijk overheen met het zwemmen in een wetsuit(vind ik). En aangezien negen van de tien wedstrijden gezwommen worden met wetsuit................................

4

Re: Neopreen zwembroek?

arend schreef:

Ik zwem geregeld met een neopreen zwembroek in het zwembad. Ik weet wel dat het misschien mijn niet helemaal goede techniek een beetje maskeert, maar de ligging komt behoorlijk overheen met het zwemmen in een wetsuit(vind ik). En aangezien negen van de tien wedstrijden gezwommen worden met wetsuit................................

En welk merk heb jij? Waar gekocht?

5

Re: Neopreen zwembroek?

Wouter; Ik heb vorig jaar de neopreen zwembroek(een Zone3) gekocht die op Triathlon 226 stond. Er stond toen een uitgebreid artikel  op de site over neopreen zwembroeken.

6

Re: Neopreen zwembroek?

Vorig jaar ook de Zone3 gekocht, met het oog op verbetering van vooral de armtechniek.

Gebruik het nog niet echt vaak, enkel nu en dan als ik alleen zwem. Fijn ding, vervangt pullbuoy. Je legt 'm alleen tijdens een training niet ff snel weg  wink .

Gekocht bij Wiggle: http://www.wiggle.nl/zone3-buoyancy-shorts/. Was toen wél in de aanbieding.

7 Laatst bewerkt door WouterW (06-02-15 22:45:46)

Re: Neopreen zwembroek?

Dank voor de reacties! Ik heb er eentje gekocht van Dare2tri en er inmiddels  42 baantjes mee gezwommen. Bevalt heel goed, ik lig een stuk hoger in het water en zwem sneller. Wel warm in een zwembad :-)

8

Re: Neopreen zwembroek?

Heeft iemand de ervaring met de zwembroek van Zone 3 premium of Huub Sphere Elite
Welke is te adviseren?

9

Re: Neopreen zwembroek?

Ik heb zelf dit van zone3 maar het dunste model maar om eerlijk te zijn gebruik ik het zelden. Maar het doet zijn werk wel je voelt jezelf duidelijk hoger liggen in het water.

10

Re: Neopreen zwembroek?

Decathlon heeft ze ook voor weinig.
Werkt prima en voor een zwembroek mag je wel wat minder eisend zijn dan voor een wetsuit.