1

Onderwerp: Flatfisher stelt zich voor...

Dat hij ooit een triathleet wordt!

Hallo, ik ben dus Flatfisher (op het web). In de echte wereld heet ik Bart van Iterson.
Ik heb veel hobbies, die ga ik hier nu niet opnoemen. Wellicht kan een geïnteresseerde via Google ofzo wel wat vinden. In het dagelijks leven ben ik huisvader. Tot zover wat zaken die niets met triathlon te maken hebben.

Min of meer door toeval ben ik me gaan interesseren voor de triathlon-sport. Ik heb altijd al gefietst, maar dan als hobby of transport, nooit als wedstrijd. Zwemmen vind ik ook leuk om te doen, maar hardlopen heeft me nooit aangetrokken. Natuurlijk heb ik vroeger wel gevoetbald en in mijn jeugd (zeg maar 16 tot 20 jaar) had ik ook wel een aardige loopconditie. Daarna is dat verwatert. Inmiddels ben ik gestopt met voetballen, squash nog af en toe en ben lid geworden van een toerfietsclub. Inmiddels ook een mountianbike gekocht om lekker door het bos te kunnen fietsen, ook erg leuk!

Op een gegeven moment las ik iets over zwemles voor volwassenen, ook om je zwemslagen wat op te halen. Nou, dat kon voor mij geen kwaad, meestal was ik na 25 tot 40 m borstcrawlen echt wel buiten adem! De zwemjuf moest ook wel moeite doen om haar lachen in te houden toen ze me zag zwemmen. Maar 6 weken later lukte het wel! Inmiddels (5 maanden later) zwem ik die 500 m met gemak onder de 12 minuten, misschien zelfs wel onder de 11 minuten...

Dus ben ik er toch maar bij gaan hardlopen, een schema van internet geplukt en na 10 weken trainen kan ik 'los' een 5 km in bijna 25 minuten lopen.

Inmiddels (had ik dat woord al eerder gebruikt?) heb ik twee 1/8ste triathlons achter de rug: de Offroadtriathlon van Hilversum (10/5/2008, zie mijn artikel op www.mtbeekhoven.nl, klik op E.I.M.O.D.A.D.F.A.!) en mijn doelstelling, de triathlon van Ter Aar op 25 mei 2008. Daarover volgt meer!

Tot zover!

Groet Flatfisher

2

Re: Flatfisher stelt zich voor...

Welkom op het forum en uiteraard op de triathlon. Een toch wel verslavende sport!!

Leuk verhaal van je eerste triathlon. En nu doorgaan, hard trainen en vooral blijven genieten!
Veel succes en misschien komen we elkaar nog wel eens bij een wedstrijd!

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

3

Re: Flatfisher stelt zich voor...

Nou, de uitslag van ter Aar is binnen. Ben een na laatste geworden, terwijl ik toch echt gezien heb dat er veel meer fietsers met lekke banden te kampen hadden. Heeft mij ongeveer 8 minuten gekost, zodat ik uitkwam op 1h30 en een beetje.
Vooraf zou ik getekend hebben voor een eindtijd van 1h22, maar dat heeft er dus wel een beetje ingezeten. Ik durf het nog wel sterker te stellen, mijn doel voor een volgende achtste triathlon is een eindtijd richting 1h15! Ik heb al wel ideeen hoe ik dat zou kunnen halen, vooral op de eerste wissel vallen nog minuten te winnen, geen materiaalpech bij het fietsen en nog altijd veel training op het lopen. Dat onderdeel moet echt nog veel verbeterd worden. Daarmee zou ik toch bijna een kwartier van deze tijd kunnen afhalen...

Wie weet, wordt vervolgd!

Groet Flatfisher

4

Re: Flatfisher stelt zich voor...

Hoi, ik was ook in Ter Aar. Welke wordt je volgende? En doe ze bij Beekhoven de groete, Beekhoven is mijn fietsenmannetjuh (dealer) smile

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

5

Re: Flatfisher stelt zich voor...

jeroen schreef:

Hoi, ik was ook in Ter Aar. Welke wordt je volgende? En doe ze bij Beekhoven de groete, Beekhoven is mijn fietsenmannetjuh (dealer) smile

Nou, mooie reclame weer voor BeekhovenBikes! De groeten zal ik doorgeven via mijn broertje, dat is de mountainbiker en die komt daar nog wel eens. Zelf woon ik tegenwoordig nogal uit de buurt (Uithoorn), dus kom ik niet zo snel meer op het Zuideinde...

Mijn volgende triathlon, tja. 15 Juni doe ik samen met mijn vader mee aan de trio-triathlon in Amsterdam-West (Sloterplas), ik doe dan het zwemmen en lopen. En voor mezelf zit ik te denken om 24 of 25 augustus in Aalsmeer mee te doen (veel dichterbij komen ze niet). Dus van de zomer hard trainen op het lopen en dan een snelle tijd op de 1/8ste neerzetten. Voor mij betekent dat dan tussen 1.15 en 1.20, dus bij lange na niet die 1.04 van jou! Super gedaan hoor!

Overigens een flinke verzameling links en info, die website van jou. Ik heb er gelijk een bookmark van gemaakt om het de komende tijd eens te gaan uitpluizen. Maar moet nu aan het werk (stofzuigen en was ophangen, bleeh).

Groet Flatfisher

6

Re: Flatfisher stelt zich voor...

ok, In Amsterdam ben ik ook, doe niet mee maar m'n moeder jureert daar en ik ga kijken of ik daar volgend jaar wil debuteren op de 1/4 de. Aalsmeer start ik ook op de 1/8ste(sprint) dat is het NK voor de jeugd. MzzL Jeroen

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

7

Re: Flatfisher stelt zich voor...

Flatfisher schreef:

In het dagelijks leven ben ik huisvader.

Mogen we nou veronderstellen dat jij optimaal de tijd hebt om lekker te trainen?
of zien we dat alvast wat te rooskleurig in?

8

Re: Flatfisher stelt zich voor...

starterke schreef:
Flatfisher schreef:

In het dagelijks leven ben ik huisvader.

Mogen we nou veronderstellen dat jij optimaal de tijd hebt om lekker te trainen?
of zien we dat alvast wat te rooskleurig in?

... Buurmans gras is altijd groener he! Maar ik train gemiddeld ongeveer 4 uur per week gericht op de triathlon. Verder doe ik natuurlijk veel krachttraining als ik met boodschappentassen vol naar huis loop en met nat wasgoed naar zolder ga. Rekken en strekken bij het ophangen en duurtraining achter de stofzuiger.

Gekheid, op zich zou iedereen wel aan een vergelijkbare hoeveelheid training kunnen komen. Maar ik kan natuurlijk wel redelijk wat momenten op de dag uitkiezen om het een of het ander te doen. En de wasmachine draait zelfstandig, terwijl ik rustig een half uur kan hardlopen. Of dus die krachttraining bij de AH te doen.

Nog even terugkomend op mijn laatste wapenfeit, de trio-triathlon van Amsterdam. Ik heb het zwemmen en lopen gedaan in tijden waar ik best tevreden over ben. 15.56 min over 750 m zwemmen en 30.36 min over het hardlopen, niet helemaal duidelijk hoeveel km. Men zei dat het 6 km was, zelf denk ik dat het iets minder was. Als mijn vader toch een echte wielrenner was geweest... maar hij heeft ook ontzettend zijn best gedaan!

Groet Flatfisher