1

Onderwerp: Sportvoeding bestellen

Beste forumleden,

Hier mijn eerste post wat nemen jullie zoal mee tijdens een wedstrijd aan sportvoeding welke merken en waar bestellen jullie dit? Het is namelijk een wir war van webshops maar wat zijn goede betrouwbare webshops om het te bestellen?

Groetjes,

Annemieke van Gelder

2

Re: Sportvoeding bestellen

Duursport.nl vind ik heel goed, heeft verschillende merken en snelle levering. Bij Wielervoeding.nl koop ikzelf tegenwoordig omdat deze de merken heeft die ik liefst gebruik nl: UP, concap en sis.

3

Re: Sportvoeding bestellen

Thanks, zijn zoveel aanbieders is het misschien handig om voor de mede forumleden een lijstje te gaan maken? Om hier meerdere shops in te zetten zodat het voor iedereen duidelijk is waar je het kunt kopen?

4

Re: Sportvoeding bestellen

Ik koop dat commerciele spul niet, kijk eens bij ActionCare.nl

Peter adviseert mij in de voedingen, supplementen etc - en ik heb niets dan lof te melden. Man met passie voor sport.
Weet er ontzettend veel van af, en staat altijd klaar om te helpen.

5

Re: Sportvoeding bestellen

Annemieke............hoezo "tijdens wedstrijden" ? En de trainingen dan?

Daveke............... Action Care is niet commercieel ? Ik vind € 15,50 per 750 gram best commercieel  cool
Blijf ik wel bij dat commerciele spul van High5 voor € 14 per 2,2 kilo  tongue

6

Re: Sportvoeding bestellen

Ik vind het niet duur, het werkt en smaakt prima

Plus de voordelen die ik bij Peter heb doordat hij ook mijn masseur en voedingsdeskundige is is mij meer waard dan een pot voeding van 2 kilo. Ik vind de prijs ook nog niet eens zo slecht. Daarnaast denk dat ik wanneer ingrediënten vergeleken worden het ook wel wat zal verschillen.

Gaat me ook meer om hoe andere merken in de markt staan. Ik zie nergens reclame van Actioncare staan, dat spul verkoopt zichzelf en heeft geen advertenties in fietsblaadjes, kiloknallers of Facebook meldingen nodig

Maar goed, ieder z'n ding.

7

Re: Sportvoeding bestellen

Ik doe altijd Isostar in mijn bidons. Dat koop ik bij de Jumbo supermarkt of bij de Decathlon in Apeldoorn.

Voor Annemieke (maar ook anderen) een aanrader: tijdens lange duurtrainingen eet ik de LAeNZ energierepen van de Stadsbakker in Zwolle (Blijmarkt of www.laenz.nl)
Verder koop ik af en toe wat gels bij de Decathlon of Stouwdam in Wezep.

8

Re: Sportvoeding bestellen

kolibrie schreef:

Ik doe altijd Isostar in mijn bidons. Dat koop ik bij de Jumbo supermarkt of bij de Decathlon in Apeldoorn.

Voor Annemieke (maar ook anderen) een aanrader: tijdens lange duurtrainingen eet ik de LAeNZ energierepen van de Stadsbakker in Zwolle (Blijmarkt of www.laenz.nl)
Verder koop ik af en toe wat gels bij de Decathlon of Stouwdam in Wezep.

Als je redelijk centraal woont binnen de plaatsen die je noemt, dan kon het wel eens zo zijn dat je niet zo heel ver bij mij vandaan woont. Keertje samen trainen?

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

9

Re: Sportvoeding bestellen

Net als Petitmas vraag ik mij ook af hoe dat dan met de trainingen zit? Daar zal je toch de voedingen moeten testen.
Verder wat voor wedstrijden hebben we het over? Voor een 1/8 is het heel wat eenvoudiger dan voor een volledige triathlon.

De merken zal iedereen zijn eigen menig over hebben, als je nog niet weet wat jij lekker vind en bij je past zou ik gewoon wat test pakketjes bestellen. En welke webshop, dat is ook even kijken waar jij je prettig bij voelt. Zelf onder andere via duursport.nl en futurumshop.nl eens besteld en dat gaat gewoon goed. Maar als je uit Zwolle komt, kijk dan ook even bij de sponsor van de lokale Triathlon www.sportvoedingwebshop.com . Geen idee of dat echt een goede webshop is, maar lijkt mij zeker de moeite waard.

10

Re: Sportvoeding bestellen

als je NTB lid bent krijg je bij duursport.nl 20% korting op Born spul

11

Re: Sportvoeding bestellen

Vroeger kocht ik gewoon een goedkope doos met gels en grote emmer met sportdrank poeder. Alleen heb je dan wel heel veel van hetzelfde en dezelfde smaak gaat echt vervelen.

Ik koop tegenwoordig vaak bij Wiggle een aantal Hi5 wedstrijdpakketen (http://www.wiggle.nl/?s=wedstrijdpakket). De pakketen zijn zeer goed geprijst, variatie en een bidon (want die wordt toch wel smerig ondanks het wassen). Vind ze ook beter smaken dan wat andere merken, maar dat ben ik persoonlijk.

12 Laatst bewerkt door Louise (26-02-15 12:22:04)

Re: Sportvoeding bestellen

Ik ben ook een tevreden klant van duursport.nl De repen van hun huismerk amacx bevallen mij uitstekend, en de afhandeling is altijd snel en probleemloos.

Edit, even aanvullen, als voorbeeldje van wedstrijden versus trainen, of dat je alles toch eigenlijk moet uitproberen: toen ik begon met halve marathons lopen, ontdekte ik dat ik bij lang hardlopen geen gels wegkrijg, dat is te veel tegelijk en anders zit je met die plakzooi. Dus nadat ik bij een halve marathon in de laatste kilometers misselijk was geworden van een gelletje, ben ik op zoek gegaan naar 'hapklaardere' brokjes. Toen heb ik bij duursport.nl een heel 'pretpakket' besteld met één verpakking van alle energie-dingen op formaat snoepje. Ik ben weken bezig geweest met die allemaal uitproberen tijdens trainingen, er waren keiharde dingen bij die ik niet wegkreeg of waarvan voor mijn gevoel het glazuur van mijn kiezen spatte. Maar ook hele goeie, en ik heb er de GU Chomps aan overgehouden, een soort winegums. Die gebruik ik nu dus tijdens het lopen bij wedstrijden en dat gaat prima. Ik train sindsdien met gewone winegums, dat bedacht ik tijdens dat experimenteren zelf. Scheelt nogal in de kosten, en die koop je bovendien overal.

Louise

13

Re: Sportvoeding bestellen

ik heb een aantal keer eiwitten bij http://www.bodyenfitshop.nl/ besteld.

Prima spul (denk ik... tongue ) Ik ben geen grootverbruiker; een paar schepjes na kracht/interval trainingen en wat eiwitten in m'n bidonnetje met sportdrank

14

Re: Sportvoeding bestellen

Eiwitten bij bodyenfitshop.nl
Maltodextrine en fructose bij creanite.com
powerbar energierepen bij wiggle.nl
high5 gelletjes bij wiggle.nl
Hiermee kan je een aardige kast vullen  smile

15

Re: Sportvoeding bestellen

Denk dat ik gewoon even in de trainingen ga proberen verschillende merken heb zojuist een bestelling gedaan bij sportvoedingwebwinkel.nl weet niet of iemand hier ervaring mee heeft? Zij kwamen eigenlijk heletijd naar voren als ik via google shopping keek en de site zag er ook wel betrouwbaar uit.

Even afwachten of ik het ook echt snel binnen heb. Heb squeezy gelletjes, born gelletjes, powerbar gelletjes en 2 potten sportdrank om te vergelijken besteld we gaan het zien.

16

Re: Sportvoeding bestellen

annemiekevangelder schreef:

Beste forumleden,

Hier mijn eerste post wat nemen jullie zoal mee tijdens een wedstrijd aan sportvoeding welke merken en waar bestellen jullie dit?

Albert Heijn
Lidl
Plus
Altijd alles op voorraad en niet duur.

17 Laatst bewerkt door pannenkoek (26-02-15 20:35:35)

Re: Sportvoeding bestellen

daveke schreef:

Ik koop dat commerciele spul niet, kijk eens bij ActionCare.nl

Peter adviseert mij in de voedingen, supplementen etc - en ik heb niets dan lof te melden. Man met passie voor sport.
Weet er ontzettend veel van af, en staat altijd klaar om te helpen.


Same here, ActionCare is by far het best en heel betaalbaar.
Prijs vergelijken op basis van gewicht van de bus zegt natuurlijk niks, prijs zou je dan moeten terug rekenen naar een bidon product. Als er van merk a 15 scheppen nodig zijn en van merk bij maar 2, lijkt zo'n goedkope megabus wel mooi, maar kan wel eens veel duurder uitpakken.
Verder altijd goed proberen in trainingen hoe je spijsvertering het verdraagt voordat je het in een wedstrijd gaat gebruiken.
Goedkoop alternatief is Fantomalt babyvoeding met een beetje ranja voor de smaak, werkt ook prima.

18

Re: Sportvoeding bestellen

Zoals gezegd donderdag de bestelling gedaan, en vrijdags al netjes bezorgd door de postbezorger alles netjes verpakt en zelfs wat extra producten ontvangen. Nu ga ik het testen wat mij het beste bevalt en dan natuurlijk weer bij dezelfde webshop bestellen ben een zeer tevreden klant.

19 Laatst bewerkt door petitmas (02-03-15 18:42:50)

Re: Sportvoeding bestellen

Pannenkoek, volgens mij staat het aantal liter erbij  tongue  ActionCare is veel duurder dan Wiggle/High5

Energiepoeder bosvruchten - 750 gr (voor 6,5 liter) €15,50 (ActionCare) geeft € 2,38 per liter
High5 - de 2,2 kilo is voldoende voor 50 bidons van 500ml = 25 liter voor € 32,75 Geeft € 1,31 per liter

Ik heb eens bijgehouden afgelopen jaar wat ik heb weggedronken. Dat was toch al snel 300 liter. Volgens mij spaar ik dan ruim € 300 uit..............alleen op voeding in de bidon, hebben we het nog niet over de gels  cool

Overigens heb ik nog nooit € 32,75 betaald want ik koop het met 1 van de vele aanbiedingen van rond de € 25

Ik zou dat commerciële spul ook niet kopen  tongue

20

Re: Sportvoeding bestellen

Emiel1969 schreef:

Eiwitten bij bodyenfitshop.nl
Maltodextrine en fructose bij creanite.com
powerbar energierepen bij wiggle.nl
high5 gelletjes bij wiggle.nl
Hiermee kan je een aardige kast vullen  smile

Ben je tevreden met de eiwitten van bodyenfitshop?
En welke gebruik je? Zit er over na te denken om deze ook te kopen.

21

Re: Sportvoeding bestellen

Stefan.T schreef:
Emiel1969 schreef:

Eiwitten bij bodyenfitshop.nl
Maltodextrine en fructose bij creanite.com
powerbar energierepen bij wiggle.nl
high5 gelletjes bij wiggle.nl
Hiermee kan je een aardige kast vullen  smile

Ben je tevreden met de eiwitten van bodyenfitshop?
En welke gebruik je? Zit er over na te denken om deze ook te kopen.

Hoi Stefan,
Ben er zeer tevreden over. Gebruik de "Whey Perfection Body & Fit
4540 Gram" in vanille smaak. Ik maak er een shake van in combinatie met chocolade melk.
Is heel lekker. Net een vloeibaar toetje   smile

22

Re: Sportvoeding bestellen

Ik gebruik SIS; net weer een voorraad besteld bij Wiggle. Vooral de REGO Night Recovery Drink (heeft diverse namen gehad over de jaren) vind ik fantastisch. Ik heb niet uitgezocht hoe het werkt, maar na een stevige training slaap ik met dit spul als een roos.
Ik gebruik de gels ook gewoon tijdens een training. Ik verdraag ze prima en de smaken zijn OK.

23

Re: Sportvoeding bestellen

monkeloor schreef:

ik heb een aantal keer eiwitten bij http://www.bodyenfitshop.nl/ besteld.

Prima spul (denk ik... tongue ) Ik ben geen grootverbruiker; een paar schepjes na kracht/interval trainingen en wat eiwitten in m'n bidonnetje met sportdrank

Kwam een tijdje geleden dit tegen op gezichtenboek: http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/ … on-378064/

Heb daar ook altijd besteld maar ga dat in het vervolg niet meer doen na het lezen van de labtests.

24

Re: Sportvoeding bestellen

Ik koop daar ook, altijd deze:

http://www.bodyenfitshop.nl/eiwittenwhe … in/review/

Weet je zeker dat je prima spul hebt!

25

Re: Sportvoeding bestellen

Ik gebruik deze...............duursport.nl is helaas met zijn eigen merk gestopt, dat was de allergoedkoopste

http://www.online-drogist.nu/fitshape-w … t=Fitshape