1

Onderwerp: Pech op de ski

Gisteren, na een week heerlijk skiën, zouden we de laatste afdaling doen. We stonden bovenaan de lift, komt er zo'n muts uit de lift, gaat over mijn ski's en geeft me een zet. Mij ski's glippen weg en m'n knie blijft staan.... Dus.... waarschijnlijk de banden van m'n rechterknie stuk.

Ongelofelijk balen dus. Kan amper lopen, morgen naar de fysio.

Nu mijn vraag, wat kan ik het beste doen om de genezing te bespoedigen?
Ik denk dat de fysio zal zeggen koelen en rusten. Dat lukt niet helemaal natuurlijk
want ik moet ook werken. Ik kan er wel rekening mee houden.
Verder denk ik dat zwemmen goed is, wellicht rustig fietsen ook.

Shit, hierdoor veranderen de plannen wel gigantisch.
Ik kan haast niet omschrijven hoe ongelofelijk &€&;(()€&&€& ik me voel!

2

Re: Pech op de ski

Weinig over te zeggen, alles valt of staat met de ernst van je blessure.
Als je banden opgerekt zijn kan het nog wel eens meevallen en is het vooral rust en koelen.
Is het eea gescheurd / afgescheurd zal het er heel anders uit zien...

Veel beterschap! Ik heb beide knieen stuk gehad, weet hoe vervelend het is.. Veel sterkte!

3

Re: Pech op de ski

Je begint met schrijven dat het "stuk is" maar aan de rest van je verhaal te zien weet je het niet  tongue
Zwemmen kan altijd maar een bezoek aan de fysio / sportarts is wel erg noodzakelijk.

Wordt een flinke tijd rustig aan doen vrees ik zomaar

Sterkte

4

Re: Pech op de ski

Ik kan je maar een ding adviseren: ga voor diagnostiek naar een  huisarts. Deze kan je zonodig ook gericht doorverwijzen.
Als er banden kapot zijn is daarnaast misschien wel meer aan de hand in je knie. Ook zwemmen of fietsen is dan niet verstandig.

Succes!

5

Re: Pech op de ski

De huisarts hier in het dorp begrijpt niets van sporters.

Ik ben bij de fysio geweest. Zoals ik al vreesde, een scheur in de buitenband van m'n rechterknie. Mag niet zwemmen, hardlopen gaat niet. Lopen gaat wel weer iets beter.
Ik koel de knie een aantal keren per dag. Mag wel fietsen en roeien. Er is me wel afgeraden, zeker deze eerste week om buiten te gaan fietsen. Een misstapje is zo gemaakt....

Ik ga dus maar zo'n 1,5 uur spinnen per dag. Verder fitness. Heb maar wel wat wedstrijden geannuleerd..... Shit gevoel.

Ben benieuwd wat de progressie is a.s. maandag. O ja, masseren is ook niet goed. Door een massage druk je het vocht uit de scheur. Dat vocht blijkt essentieel te zijn voor de genezing.
(Vertelde mijn fysio)

Ongelofelijk balen zeg!