1

Onderwerp: Voeding tijdens fietsen

Lastig onderwerp gezien de eerdere berichten over voeding.

Dit jaar eerste triathlon (1/8). De voorbereidingen zijn in volle gang.  smile

Alleen voor het fietsen vraag ik mij af wat ik meeneem tijdens de trainingen. De bedoeling is dat ik vaker op de fiets naar mijn werk ga (enkele reis 40 KM). Ik neem voor onderweg twee bidons mee, met water. Is dit voldoende of kan ik beter iets anders gebruiken dan water?

Voor de langere fietstochten > 60 km neem ik ook alleen maar water mee en eventueel voor onderweg een banaan.

Ook zit ik te denken om na het fietsen te gaan hardlopen, nemen jullie voordat je gaat lopen ook nog iets "extra's"?

2

Re: Voeding tijdens fietsen

Reep ontbijtkoek mee. Dat zal de lading wel dekken.

3

Re: Voeding tijdens fietsen

Waarom water?

4

Re: Voeding tijdens fietsen

Deze al doorgelezen?

http://www.triathlon226.nl/frequently-a … q-voeding/

5

Re: Voeding tijdens fietsen

Water heeft NUL toegevoegde waarde...........je droogt niet uit, dan heb je het wel gehad.
Hele simpele regel : alles binnen uur, wedstrijd of training, heb je geen "voeding" nodig.

Langer dan een uur heb je 60 gram koolhydraten per uur nodig............en dan het eerste uur dus wel meetellen.

6

Re: Voeding tijdens fietsen

De vraag is volgens mij wat mee te nemen op trainingen. Als je traint voor een 1/8 triathlon ga je (in mijn hoofd althans) geen 60km volle bak rondblaffen op wedstrijdinspanning. Voor het woonwerk fietsen 40km lijkt water me prima. Voor fietstochtjes rond 60km ook. Niks mis mee.

7

Re: Voeding tijdens fietsen

Dank je wel voor adviezen /opmerkingen.

Gebruiken jullie dan geen AA drink?

Klopt ik ga geen 60 km knallen. Dat betekent voor mijn conditie dat ik aan het zuurstof moet :-)

8

Re: Voeding tijdens fietsen

Ik gebruikt nooit AA, eigenlijk altijd High5:
http://www.wiggle.nl/high5-energy-sourc … oeder-1kg/

9

Re: Voeding tijdens fietsen

Ik gebruik nooit AA en nooit High5 tongue

10

Re: Voeding tijdens fietsen

Ik hoor ook wel goede berichten over sis sportdrank/voeding. Iemand hier ervaring mee?

11

Re: Voeding tijdens fietsen

e_dwin schreef:

Ik hoor ook wel goede berichten over sis sportdrank/voeding. Iemand hier ervaring mee?

Van het weekend hier een testje mee gedaan tijdens mijn fiets training.
Ik vond de drank zeker goed te doen (go energy lemon).
De go gel vond ik even wennen, dit is een variant waar je geen water hoeft te drinken, waardoor het een grote verpakking is en de gel zeer dun is.
De mini go bar vond ik ook goed eetbaar, alleen is de verpakking zeer slecht te openen tijdens het fietsen.

12

Re: Voeding tijdens fietsen

Dorter....volgens mij zegt de vragensteller

Voor de langere fietstochten > 60 km neem ik ook alleen maar water mee en eventueel voor onderweg een banaan

en ook

Alleen voor het fietsen vraag ik mij af wat ik meeneem tijdens de trainingen. De bedoeling is dat ik vaker op de fiets naar mijn werk ga (enkele reis 40 KM). Ik neem voor onderweg twee bidons mee, met water. Is dit voldoende of kan ik beter iets anders gebruiken dan water?

Beiden zijn dik meer dan een uur, en daar reageerde ik op. Ik ga er JUIST van uit dat hij dat niet volle bak. Meer dan een uur trainen......... voeding mee!

13

Re: Voeding tijdens fietsen

Meestal gebruik ik diksap als ik meer dan een uur ga sporten, vind die poeders meestal niet te pruimen. Was laatst op een lezing waar verteld werd dat je van 1-3 uur sporten 60 gram koolhydraten per uur moet consumeren en boven de 3 uur 90 gram per uur. Het lastige alleen is dat de darmen maar max 60 gram kunnen opnemen, daarom moet je glucose met fructose gaan combineren als je langer dan 3 uur gat sporten. Dan kunnen de darmen wel meer dan 60 gram koolhydraten opnemen. (correct me if I am wrong)

14

Re: Voeding tijdens fietsen

rigdzino...............zover mijn kennis strekt : helemaal correct

Dus nogmaals de bevestiging dat het water van de vragensteller NIET goed is op zijn 60 km ritten  cool

15

Re: Voeding tijdens fietsen

Dank jullie wel voor de tips en adviezen!