1

Onderwerp: hoe stellen jullie doel?

Ik vraag mij eigenlijk af hoe jullie eigenlijk jullie doel stellen?
Deze tijd voor zwemmen,fietsen en lopen.
Je kan toch nooit weten wat voor stroming er zal zijn,hoeveel tegenwind,etc
Ok bij lopen kun je nog het best een doel stellen denk ik dan.
Maar zwemmen toch helemaal niet.
Als je nu stroom mee hebt kun je bv zwemmen in 15 minuten,heb je stroom tegen dan is het al een heel ander verhaal.
Graag jullie mening daarover

2

Re: hoe stellen jullie doel?

Een exacte tijd is onmogelijk te voorspellen maar het is meer een verwachting. Ik ga dit jaar mijn eerste triatlon doen (1/8). Ik zwem nu 13 min over 500 meter. Ik verwacht hier nog drie minuten af te halen. Fietsen train ik +/- tegen de 42 en lopen ongeveer 27 min. Ik hoop onder de 1 uur en 25 min. Te finishen. Maar exact weet ik natuurlijk niet :-)

3

Re: hoe stellen jullie doel?

Ik baseer het op hoe mijn trainingen verlopen, wat mijn ambities zijn en op de uitslagen van vorige jaren. Dat laatste zegt iets over de omstandigheden van in ieder geval de vorige edities. Dus hoe 'snel' is het water, is de fiets afstand niet stiekem 42km of juist 39km, zijn er hoogtemeters in het loopparcours etc.

En verder is het gewoon koffiedik kijken, maar het is manier van voorpret.... wink

4

Re: hoe stellen jullie doel?

Deels uit trainingen, deels uit intussen opgebouwde ervaring en je lichaam kennen.
Dit zijn de te beïnvloede factoren.
Wind, regen, storm en stroming zijn externe factoren. Kijken naar de weersverwachting en bij de organisatie navragen of er stroming staat is een overweging en kan je helpen om je doelen bij te stellen.

5

Re: hoe stellen jullie doel?

Persoonlijk kan het mij niet zo veel schelen. Sneller dan vorige keer is een beetje het doel. Als ik het gevoel heb dat ik goed mijn best heb gedaan is het goed genoeg. Hobbies, werk, opleiding, sociaal leven, alles moet wel een beetje in balans zijn