1

Onderwerp: Kuit

Maandag moest ik het hardlopn stop zetten omdat het niet meer ging van de pijn die ik had in me linkerkuit. Heb niet meer kunnen hardlopen sinds maandag. Het is geen zweepslag. Gister naar de masseur geweest en die heeft het proberen los te maken. Het heeft nog geen resultaat.
Mijn vraag aan jullie. Hebben jullie dit ook al wel eens gehad dat de klacht maar in 1 kuit ontstaat, en wat de oplossing was om het de volgende keer te voorkomen ? Dit heb ik nog nooit gehad.

Over 6 weken me eerste triathon, dus hoop dat de klacht niet te lang duurt

2 Laatst bewerkt door racechinees (17-05-15 22:22:49)

Re: Kuit

Part of life. Mijn training en dan vooral mijn hardloop training staat al ruim een maand op een heel laag pitje omdat mijn litteken weefsel in mijn linker kuitspier (vorige jaar zweepslag gehad) vervelend aan het doen is. Ook een kuit met problemen. 

Ik ben bezig met de fysio, doe oefeningen en er zit ook myotape op. Normaal doe ik sowieso oefeningen om spieren gebalanceerd te houden en rol ik af en toe over een foamroller/een stick over mij. Over 3 weken de eerste OD triathlon van het seizoen voor mij...

Soms blijkt dat je erg laat hersteld en weet dat je gewoon dat je geen goede tijd set bij een wedstrijd en soms moet je hem toch afzeggen. Luister vooral naar je lichaam en herstel kost gewoon tijd Gun je lichaam die tijd. Anders sloop je meer en ben je verder van huis.

Been there, done that.

Ohja, maar soms is het ook gewoon na een week gewoon weer over. smile

3

Re: Kuit

Je zou eens Strength tape kunnen proberen, zorgt voor een betere bloeddoorstroming. Ik heb deze tevens op voorraad.
http://www.triathlon-producten.nl/index … -tape.html

4

Re: Kuit

De oplossing hangt af van de oorzaak. Als het is wat ik denk dat het is, zit het er dik in dat het niet komt van gewone duurloopjes. Ik gok dat je óf recent minder beschermende schoenen gedragen hebt (wedstrijdschoenen met minder demping en/of minder hiel tot teen drop) óf dat je intensieve intervallen gelopen hebt óf dat het een fietsblessure is die je tijdens het lopen voelt.

5 Laatst bewerkt door Jan22 (18-05-15 18:08:59)

Re: Kuit

Heb het na het weekend gekregen, zaterdag 60 km gefietst en zondag 10km fiets-10km loop-10 km fiets. Het komt inderdaad niet door gewone duurlopen want die 10 km ren ik altijd zonder probleem.

6

Re: Kuit

Ik loop ook sinds een maand of 4 met een kuit te knoeien. Volgens de fysio zou het kunnen komen door artrose en daaruit volgende stijfheid in knie en enkel.  Na een behandeling gaat het een beetje beter, maar als ik een stukje in een wedstrijdtempo loop komt de pijn weer opzetten. Balen, sta ingeschreven voor 2 OD's en een halve in juni, zou wel eens kunnen zijn dat ik bij het lopen moet afhaken.

7

Re: Kuit

Jack33 schreef:

Ik loop ook sinds een maand of 4 met een kuit te knoeien. Volgens de fysio zou het kunnen komen door artrose en daaruit volgende stijfheid in knie en enkel.

Mijn idee: als fysiotherapeuten met artrose en slijtage e.d. aankomen, dan zou ik altijd minstens voor een second en misschien zelfs third opinion gaan. Want hun visies en aanpakken verschillen enorm, en soms zeggen ze van die dingen als ze het eigenlijk ook niet weten, er niks mee kunnen. En wie weet weet een ander dan wel iets.

Louise