1

Onderwerp: Te warm voor een wetsuit

Kan het water ook te warm zijn om met een wetsuit te zwemmen? Dan bedoel ik niet volgens de regels, maar qua gezondheid.

Ik wil bijv. volgende week de Lektocht zwemmen en daar is het water nu al 22 graden. Ook is het buiten natuurlijk sowieso flink warm.
Het betreft de recreatietocht, dus daar gelden geen regels voor en ik wil graag het zwemmen in wetsuit oefenen.

2

Re: Te warm voor een wetsuit

Afhankelijk van de lengte van de tocht. Met die watertemperatuur kan een wetsuit wel behoorlijk warmpjes worden. Probeer het maar eens in een plaatselijk zwembad, dan weet je hoe het voelt.

3

Re: Te warm voor een wetsuit

Het gaat om 2 km.

Ik geloof niet dat het toegestaan is tijdens banenzwemmen met wetsuit het zwembad in te duiken. Misschien s op zo'n testdag

4

Re: Te warm voor een wetsuit

Even vragen. Ik zou niet weten waarom niet. Omdat een stel drijflijken dat raar vindt...? Niks van aan trekken.

5 Laatst bewerkt door ronnyke (04-07-15 07:07:40)

Re: Te warm voor een wetsuit

Bij ons in het zwembad mag het niet maar daar is het water altijd 30 graden veel te warm eigenlijk. 22 graden en 2km zwemmen moet perfect gaan trouwens. In triatlon is het gebruik van wedsuit op lange afstanden pas verboden vanaf 23.5 graden dacht ik.

6

Re: Te warm voor een wetsuit

23 graden. Moet dus nog wel kunnen.

7

Re: Te warm voor een wetsuit

Open water temperatuur gisteren in Holten was 26 graden. Dan zou ik het niet aanraden.

8

Re: Te warm voor een wetsuit

Bizar he  hmm Achterin bij de boeien was het bijna 27,5 graad, op anderhalve meter diep.