1

Onderwerp: Speedo Fastskin

Iemand hier ervaring met het gebruik van een Speedo Fastskin II bij triathlons? Het gaat om het zwempak, dus geen Fastskin Tri-suit.  Wil vooral weten hoe het zit met slijtage van het pak op het zadel tijdens het fietsen. (ik heb oa Rob Steegink weleens in een FS gezien)
http://www.sportemotion.com/Images/Items/10-231-2250.jpg
Ik moet natuurlijk wel m'n UTTT-team een beetje pimpen om de Banana's en HJ en co een beetje angst aan te jagen wink (alhoewel dat laatste lukt al aardig, want zo te zien durft ie niet in te schrijven tongue).

2

Re: Speedo Fastskin

Volgende week krijgt mijn getunde fastskin II (met backzipper) zijn vuurdoop op EK Off Road Ibiza.
De FSII is aangepast op de beenstukken (ruimer elastiek) en een zeem in het kruis.
Pak ziet er fantastisch uit. Heb hem al wel als speedsuit gebruikt. Flexibel en supersnel droog.
Laat je wel weten hoe hij het mtb zadel overleeft.

Johan

3

Re: Speedo Fastskin

@ le Coq:
Heb zelf altijd een Fastskin voor zwemwedstrijden, zitten super die pakken. Had ook tijdens de zwemloop in Venlo zo'n pak aan, loopt ook goed. Denk alleen niet dat ze fijn zitten op de fiets, misschien kun je er een zwembroek onderaan doen met tri-zeem.
Verder zwemt zo'n pak veel fijner dan een triathlon pak of wetsuit, maar goed da's mijn mening...

Gr.
Mark

4

Re: Speedo Fastskin

Een fietsbroek onder een fastskin? Dat lijkt me niet echt mogelijk, aangezien je een fastskin eigenlijk standaard 2 maten te klein moet zijn big_smile
Daarom heb ik ook geen FS waar ik zelf in kan triathlonnen, maar m'n teammaat met de UTT kan het pak wel langer dan een kwartier verdragen.
Heb het FSII-spul wat ik heb liggen ook niet zelf gekocht, vind het veel te duur en daarom ook zonde als het hard slijt op het zadel.
Ben eigenlijk geen echte fastskin-zwemmer, maar meer van de Aquablade-generatie (toen rugcrawl nog gewoon rugrcrawl was en vlinderbenen nog gewoon vlinderslag benen wink).

5

Re: Speedo Fastskin

volgens mij mag je geen 2 zwemdingen overelkaar aantrekken. Staat in de regelementen

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

6

Re: Speedo Fastskin

@le Coq:
Wat zijn de veranderingen rugcrawl en vlinderslag dan? Ben zelf van VOOR de aquablade, heb deze overgeslagen en daarna meteen fastskin... Tijdens trainingen dragsuit en wedstrijden fastskin.
Wat heb je voor FSII spul liggen dan? Schijnt dat je tegenwoordig ook fastskin spul voor triathlon hebt.

@jeroen:
Waarom mag je geen 2 zwemdingen over elkaar aantrekken? Zelf heb ik altijd een kleine zwembroek en dan een fastskin daarover aan, anders hangt alles zo los zeg maar...

7

Re: Speedo Fastskin

Markske schreef:

@le Coq:
Wat zijn de veranderingen rugcrawl en vlinderslag dan?

Dat het tegenwoordig 60% vlinderslag benen onderwater is en nog maar 40% rugcrawl wink

8

Re: Speedo Fastskin

waarom zou je geen 2 lagen mogen aan trekken ???

er staat alleen in de reglementen over zwemkleding ivm geen wetsuit dragen bij elite wedstrijden ed:

Zwemkleding: Als er geen wetsuit wordt gedragen, moeten deelnemers hun ITU-goedgekeurde
triatlontenue aan de buitenkant dragen. Als zij een tweede laag zwemkleding dragen, moet dit onder
het officiële tenue worden gedragen en kan dit niet na het zwemmen worden uitgetrokken.

anders zou het natuurlijk te gek worden big_smile

9

Re: Speedo Fastskin

mm, ik d8 ergens gelezen te hebben dat je geen 2 zwempakken, broeken overelkaar aan mocht. Ik zal het wel opzoeken.

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

10

Re: Speedo Fastskin

In de categorie 'opmerkelijk nieuws over de Olympische Spelen' verscheen vandaag bij het ANP een bericht over de Japanse baanwielrenner Tomohiro Nagatsuka, die van plan is om in zwempak te verschijnen op de olympische wielerbaan.

Nagatsuka heeft de revolutionaire LZR Racer van Speedo uitgeprobeerd tijdens de training en brak meteen zijn persoonlijk record op de 250 meter met 0,2 seconden. "Wat werkt in zwemmen, moet ook lukken in het wielrennen, dacht ik", zei de 29-jarige Nagatsuka, die in Athene in 2004 zilver won in de teamsprint. "Ik denk dat het lichaamvormende aspect van de Racer effectief is, niet de reductie van de luchtweerstand. Het pak ondersteunt mijn spieren."

11

Re: Speedo Fastskin

japanners zijn zo gek nog niet
eigenlijks raar dat dit nog nooit iemand andrs heeft gedaan

iemand nog een idee waar ik een goedkope wetsuit kan kopen ?

12

Re: Speedo Fastskin

Kan een moderator misschien z'n werk eens doen?

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website