1

Onderwerp: Zwemtraining in de Maas

Ik doe mee aan de IRON MAN op 2 augustus en ik wil graag een keer van tevoren ervaren hoe het is om in de Maas te zwemmen, met stroming en golfslag e.d. maar zwemmen in de grote rivieren wordt door alles en iedereen afgeraden. Hoe gaan anderen daar mee om? Weet iemand een goede plek in de buurt van Cuijk een stuk in de Maas te zwemmen?

2

Re: Zwemtraining in de Maas

Ik heb uit betrouwbare bron dat de Linge bij Tiel fijn zwemmen is. Smaller dan de Maas natuurlijk (10m ofzo), maar geen gemotoriseerde vaartuigen. En een aardige stroming.

3

Re: Zwemtraining in de Maas

het lijkt er op dat de water temperatuur van de Maas boven de 22 graden is http://rws.nl/mobi/water/meetnet-detail … amp;page=1

betekend dat, zwemmen zonder wetsuit?

4

Re: Zwemtraining in de Maas

Nog drie weken toch? De Maas voert vooral Frans regenwater af dus als het de komende weken slechter wordt dan denk ik dat het wel eens snel af zou kunnen koelen. Aan de andere kant, het is een Ironman en daar gelden andere regels. In Hawaii zwemmen ze ook in een wetsuit. Geen idee hoe warm de zee daar is. En was de limiet bij een lange afstand niet anders?

5

Re: Zwemtraining in de Maas

Bij + 24° is het verboden van een wetsuit te dragen, dit is de regel voor de volledige afstand.