1

Onderwerp: Even voorstellen

Hoi allemaal,

Ik kom uit België, ben 32 en heb ongeveer een jaar geleden besloten om mijn eerste stappen te wagen in de triathlonsport. Ben dan een jaartje aan het trainen geweest op vooral het fiets en loop onderdeel. Omdat ik hier enige achtergrond in heb lukte dat vrij aardig. Het wemmen echter was een ander verhaal. Na 1 lengte hing mijn tong al op de bodem van het zwembad.

Dus sinds enkele weken aangesloten bij een plaatselijke triathlonclub zodat ik via groeps en privé trainingen de basis van de borstcrawl onder de knie begin te krijgen. Zoals ik tot nu altijd heb gedaan zal ik ook in dit onderdeel niet overhaast te werk gaan, maar alles stap voor stap opbouwen.

>Bedoeling is dat ik in 2009 een aantal 1/4 triathlons afwerk en me voorbereid op de 1/2 afstand die ik het jaar nadien ga doen.
Daar ik nogal zwaar ben (90kg met VG 14%) ben ik bij het looponderdeel nogal gevoelig voor blessures aan knieën en shin splints.
Samen met de persoonlijke coach van de club zullen we een goed evenwicht moeten vinden om deze blessures een stapje voor te blijven. Onderdeel van deze blessurepreventie zal ook zijn om nog wat gewicht te verliezen.

Dus de eerste tijd gaan we ons hier niet vervelen.

En tussendoor nog wat bijkletsen op dit forum van de coolste sport ooit.

Greetz.