1

Onderwerp: Planet X wielen (50mm)

Ik ben van plan om, voor volgend seizoen, deze wielen te kopen.
Zijn er hier leden die ook met deze toch wel bekende triatlonwielen rijden?
Pro's/Con's?
Ik doe voornamelijk, gezien mijn categorie, nog voornamelijk 1/8ste en af en toe 1/4des.
Zijn deze wielen dus geschikt als tijdritwielen?

Alvast bedankt, Kevin!

2

Re: Planet X wielen (50mm)

prima wielen, kun je ook mooi gebruiken met stayerwedstrijden. En bij alle windsnelheden wel te gebruiken (bijna).

3

Re: Planet X wielen (50mm)

Zoek eens, en stel je vraag eens op 3athlon.be.
Er zijn daar redelijk wat mensen die met Planet-X rondrijden. Zowel complete fietsen als de wielen.

4

Re: Planet X wielen (50mm)

ze zijn in elk geval mooi!

5 Laatst bewerkt door franske (28-08-08 20:03:09)

Re: Planet X wielen (50mm)

Vind persoonlijk de stickers nogal lijken op Ritchey WCS,

maar de prijs maakt veel goed. De TT-fiets is wel erg fraai

de Stealth

http://img206.imageshack.us/img206/8382/planetxgd8.jpg

6

Re: Planet X wielen (50mm)

Vanzella schreef:

ze zijn in elk geval mooi!

Wat genuanceerd.

Ik heb heel even gegoocheld en mijn eerste zoekactie leverde best een paar leuke hits op. Geen keiharde cijfers over stijfheid of aerodynamica maar vooral wat meningen, maar goed da's bij gebrek aan cijfers ook wat waard. Groot nadeel aan carbon, vind ik zelf, zijn de mindere remkwaliteiten. Zeker bij slecht weer steek ik liever geen carbon wielen in m'n fiets. Ik ben zelf net van m'n Vuelta's af (full carbon) en ga daarvoor toch terug naar een hoge velg met alu remrand. Iets meer allround in mijn ogen.

Ciao

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

7 Laatst bewerkt door Vanzella (29-08-08 09:40:22)

Re: Planet X wielen (50mm)

@cesar...

Dank u...

Over mooi gesproken die Vuelta's met die brede platte spaken zijn ook zeer mooi smile

Maar praktisch ben ik het volledig met je eens. Hoge velgen voor draadbanden met alu rem rand zijn voor triathlon handiger dan full carbon velgen met tubes... (zegt degene die net (tweedehands) Fulcrum Racing Speeds met tubes heeft gekocht)

Gelukkig is triathlon een zomer sport!
Groeten
Vanzella