1

Onderwerp: Zeeland Marathon (Kustmarathon)

Zijn er nog forumlede die as zaterdag (3-10) de kustmarathon gaan lopen.
Ikzelf loop niet mee, maar ga wel wat lopers van mijn groep volgen en ondersteunen.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

2

Re: Zeeland Marathon (Kustmarathon)

Ik heb ook alleen maar een ondersteunende functie: manlief doet mee, voor de 4e keer geloof ik. En het is voor mij een soort thuiswedstrijd omdat ik van oorsprong uit Zeeland kom; de finish ligt nog geen 10 km van mijn voormalig ouderlijk huis (die kant van Vlissingen). Van de lopers over de Oosterscheldedam zien lopen krijg ik dan ook altijd licht-chauvinistische kriebels: het is het mooiste marathonparcours van het land. Zeker als het zo stralend is als nu! Ik heb er zin in dus.

Vast programma: ik breng 'm weg, zie 'm op de Neeltje Jans en de Veerse Dam voorbij komen, rijd dan door naar Vlissingen om mijn broer op te halen, gaan we samen naar Zoutelande voor de finish. Hij doucht bij mijn broer en daarna gaan we mosselen eten op de Boulevard.

Henk liep een paar weken terug nog 3u23 in Ieper, maar daar komt op dit parcours wel zo'n 20 minuten bij, schat hij in. en 'jouw' lopers, Dennis? Is er een kans dat we elkaar ergens tegenkomen?

Louise

3

Re: Zeeland Marathon (Kustmarathon)

Louise schreef:

Ik heb ook alleen maar een ondersteunende functie: manlief doet mee, voor de 4e keer geloof ik. En het is voor mij een soort thuiswedstrijd omdat ik van oorsprong uit Zeeland kom; de finish ligt nog geen 10 km van mijn voormalig ouderlijk huis (die kant van Vlissingen). Van de lopers over de Oosterscheldedam zien lopen krijg ik dan ook altijd licht-chauvinistische kriebels: het is het mooiste marathonparcours van het land. Zeker als het zo stralend is als nu! Ik heb er zin in dus.

Vast programma: ik breng 'm weg, zie 'm op de Neeltje Jans en de Veerse Dam voorbij komen, rijd dan door naar Vlissingen om mijn broer op te halen, gaan we samen naar Zoutelande voor de finish. Hij doucht bij mijn broer en daarna gaan we mosselen eten op de Boulevard.

Henk liep een paar weken terug nog 3u23 in Ieper, maar daar komt op dit parcours wel zo'n 20 minuten bij, schat hij in. en 'jouw' lopers, Dennis? Is er een kans dat we elkaar ergens tegenkomen?

Louise


Ok leuk!!! tis inderdaad een mooi parcours maar ik als ras echte Zeeuw heb er nog geen zin in om hem te lopen.
Ik heb vier lopers zo tussen de 3:10 en 3:45.
Ik fiets op mijn Felt B12!! (niet over ut strand eejj wink ) dus moest je me tegen komen geef je maar een brul!!

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

4

Re: Zeeland Marathon (Kustmarathon)

Ah, een Felt, dat onthoud en herken ik wel. Ik zal aan elke Felt-berijder vragen of-ie Dennis heet  wink Ik ben zelf met ons Opel Corsaatje en verder te voet.

Ik ga 'm trouwens ook niet lopen, hoor, of nouja, ook nog niet toe verleid. Ik vind 42 km zónder duinen en strand al een mega-opgave. Ik heb hem wel twee keer gewandeld, op de zondag.

Louise

5

Re: Zeeland Marathon (Kustmarathon)

En de marathon van Zeeuws -Vlaanderen Dennis heb je die al gelopen?

6

Re: Zeeland Marathon (Kustmarathon)

ronnyke schreef:

En de marathon van Zeeuws -Vlaanderen Dennis heb je die al gelopen?

Ja in 2011 toen ik net een half jaar weer aan het lopen was, na 22 jaar uit de roulatie geweest te zijn. Ik had een doel nodig om weer op gang te komen.
Mijn tijd toen, 3:45
Daarna alleen Rotterdam gelopen,
2012=3:16
2013=3:11
2014=3:01
2015=3:00:16
En komend jaar ga ik weer voor Zeeuws Vlaanderen, met finish dit jaar in mijn woonplaats, Terneuzen.
Een geweldig mooi parcours vanuit Hulst daar over de wallen, door de bossen, polders, een oud vestiging fort, en de laatste kilometers over de dijk langs de Westerschelde.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

7

Re: Zeeland Marathon (Kustmarathon)

Die bossen dat is mijn trainingsgebied. Voor te lopen althans.

8

Re: Zeeland Marathon (Kustmarathon)

ronnyke schreef:

Die bossen dat is mijn trainingsgebied. Voor te lopen althans.

okeeee, waar kom je dan vandaan?

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

9

Re: Zeeland Marathon (Kustmarathon)

Marathon van Zeeuws Vlaanderen heb ik vorig jaar gelopen.
Was mijn eerste marathon dus heb geen referentiekader.
Het leuke van deze marathon is dat je van A naar B loopt. Hulst naar Terneuzen of vice versa.
Deel van het parcours is onverhard (ong 8km?).
Met name het laatste stukje onverhard rond 34/36 km was slecht en dat hakte er bij mij destijds goed in.
Rest van de onverharde trajecten waren goede bospaden.
Verder prima georganiseerd en leuke route.
Aanrader als je een marathon wil lopen waar niet veel lopers starten (rond de 250/300 deelnemers).

10

Re: Zeeland Marathon (Kustmarathon)

Als je van Terneuzen naar Hulst loopt en je op het einde door dat los zand van de Clingse bossen moet zal dit idd wel zwaar aanvoelen. Ikzelf heb hem nog niet gedaan maar mischien dat ik volgend jaar wel een voorjaarsmarathon ga doen maar dat weet ik nog niet zeker. Dennis ik zelf ben van Verrebroek dus het is maar een tien minutjes rijden naar het bos en dan loop ik toch wat onverhard das toch wat aangenamer voor mijn benen en voeten.

11

Re: Zeeland Marathon (Kustmarathon)

Nou, dat was weer een mooie dag gister! Henk heeft zichzelf maar weer eens overtroffen en 3u36 gelopen; ik heb mijn supperprogramma weer prima uit kunnen voeren. En wat een heerlijk weer! Het was wel afgeladen druk, ik had het nog nooit zo druk gezien (van 5 keer toeschouwer zijn).

Geen Felt gezien, Dennis, jou dus ook niet. Maarja, was een beetje druk dus hè?  wink

Louise

12

Re: Zeeland Marathon (Kustmarathon)

Louise schreef:

Nou, dat was weer een mooie dag gister! Henk heeft zichzelf maar weer eens overtroffen en 3u36 gelopen; ik heb mijn supperprogramma weer prima uit kunnen voeren. En wat een heerlijk weer! Het was wel afgeladen druk, ik had het nog nooit zo druk gezien (van 5 keer toeschouwer zijn).

Geen Felt gezien, Dennis, jou dus ook niet. Maarja, was een beetje druk dus hè?  wink

Louise

Ja het was inderdaad onvoorstelbaar druk, en ontzettend lekker (loop) weer.
Een zeer mooie tijd voor jouw Henk.
Ik heb op 5km gestaan toen de eerste daar voorbij kwamen, en gewacht tot "mijn" laatste loper daar voorbij was, dan naar het 15km punt gevlogen, en vanaf daar in 1 keer naar het 36km punt gegaan om ook nog iets van de wedstrijd van voren te volgen.
"mijn" eerste loper had 3:13, 2 en 3 respectievelijk 3:26 en 3:27 en 1tje van 3;55, al met al dik tevreden.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

13

Re: Zeeland Marathon (Kustmarathon)

Dennis Florussen schreef:

Ik heb op 5km gestaan toen de eerste daar voorbij kwamen, en gewacht tot "mijn" laatste loper daar voorbij was, dan naar het 15km punt gevlogen, en vanaf daar in 1 keer naar het 36km punt gegaan om ook nog iets van de wedstrijd van voren te volgen.

Grappig, dat is mooi om-en-om geweest dan, want ik stond op 2, 10, 20 en 41,5 km! Maar mooi van jouw lopers ook!

Louise