51

Re: Een trainingsweek

Weer een week voorbij:

Ma: 45m tacx
Di: 7km lopen met 5*100m sprint en 5 Hill sprints van 50m
Wo: niks
Do:2,5km lopen (last van sprints op dinsdag) + 2000m zwem
Vr: fietsen woon-werk 37km
Za: loslopen 8,5km
Zo: 7,5km loopwestrijd incl in- uitlopen 10km

Voorlopig geen sprinttraining meer, hamstring waren aardig upset.

52

Re: Een trainingsweek

Ik vind 45 meter op de tacx wel kort  tongue

Jeroen.........waarom doe je eind oktober sprinttraining?
Komen er allemaal korte loopwedstrijdjes aan? Dan begrijp ik het.
Je "last" zou kunnen komen (= mogelijkheid !!!!) van niet goed opgewarmd, dan wel te enthousiast gedaan.

Zowel voor 100 meters al 200 meters is het handig als je de verhouding weet wat je zou moeten/kunnen lopen.
Voorbeeldje : iemand die 1.30 op de 400 loopt moet geen 30 op 200 gaan lopen (tenminste dat is mijn ervaring)

Weet neit wat bij jou de oorzaak van de pijntjes is..........maar warming up en de mate van snelheid zou het kunnen zijn

53 Laatst bewerkt door Jeroenvd (26-10-15 11:43:21)

Re: Een trainingsweek

Dat moet uiteraard 45 minuten zijn  wink  Dank je

Inderdaad, bij mij staan de herfst en winter altijd in het teken van 5km wedstrijdjes (soms een utistapje naar de 10km). Vandaar dat mijn trainer er ook sprints in heeft gezet, iets met het activeren van snelle spiervezels.

Een goede warming-up doe ik eigenlijk altijd (minimaal altijd 3km), en eerder had ik nooit zo erg last van de sprints. Ik heb het al met mijn trainer besproken, voorlopig worden de sprints vervangen door een andere oefening. Waarschijnlijk heb ik de hamstrings iets te ver opgerekt tijdens de sprints. Gelukkig zijn de klachten nu over.

Hoe zag jouw trainingsweek er uit petitmas?

54

Re: Een trainingsweek

Hoi Jeroen

Trainingsweek was een herstelweek van de marathon van 18 okt  tongue
Dus uitfietsen, uitzwemmen en 1x DT1 lopen

Deze week is mijn nichtje er, lid van de nationale baanselectie wielrennen, en daar rij ik nu een paar krote tochtjes mee. Zij is herstellende en mag niet langer dan 1½ uur DT1 a 2

Tussendoor nog mijn zwem en looptraining. Zwemmen 2x per week, 1x 4000+ en 1x met de club 3000+
Fietsen en lopen is afhankelijk van wat er komen gaat. Nadruk komt nu 2 maanden op het lopen te liggen, 2 jan uari halve marathon die ik redelijk wil lopen = onder de 1.40 (halve marathon in de waterleidingduinen bij Vogelenzang..............ja zelfs in NL zoek ik de niet vlakke uit  tongue )

Dan 17 januari een trail van 20 km in de Auvergne en daarna opbouwen naar de halve van Salou

55

Re: Een trainingsweek

Ik houd gewoon vol:

Ma: fietsen 32km
Di: lopen 10km easy duurloopje
Wo: zwem 2500m
Do: lopen 5km easy
Vr: rust
Za: fietsen 81km
Zo: lopen 14km met 4*1200m tempo

56

Re: Een trainingsweek

Na mijn Marathon even wat rust dan mijn LT testen gaan doen en dan zal het wel weer tijd zijn om er eens serieus terug aan te beginnen.

57

Re: Een trainingsweek

Voor velen wellicht een open deur, voor anderen weer niet  tongue

http://www.runnersweb.nl/Training/Het-b … dloper.htm

58

Re: Een trainingsweek

Goed punt, ook ik blijk toch niet helemaal volgens schema te trainen wink
Was ook even uit ritme door die klok, had er erg veel moeite mee om na het werk nog te trainen.

Week 44
Ma Krachttraining
Di -
Wo Hardlopen 6 km D1
Do Zwemmen (1000m) + half uurtje Tacx
Vr Hardlopen 13 km MT
Za Supporten Wintertriathlon (erg intensief  big_smile)
Zo Krachttraining

59

Re: Een trainingsweek

Mijn week vorige week:

Ma: woon-werk fietsen, 1,5 uur, 35 km (en vooral terug was dat ontzettend mooi dankzij het stralende weer en de prachtige herfstkleuren - de zon ging toen net onder)
Di: dik uur body balance + aanvullende oefeningen kracht en core stability in de sportschool. 's Avonds niet naar de atletiekvereniging geweest omdat ik nog net wat last had van een lies en heel voorzichtig ben op het ogenblik.
Wo: heel rustig en voorzichtig hardlopend heen en weer naar het zwembad (7 km, 45') voor een rustige techniektraining (45', 1600 meter). Dat is weinig zwemmen, maar ik had dan ook spierpijn van dinsdag.
Do: hardlopen bij de atletiekvereniging, lopend vanaf thuis, met inlopen, loopscholing en 2X2000m en 2X1000m tempo (nouja...nog steeds voorzichtig, maar het ging wel), totaal 2 uur/15,5 km.
Vrij: rustdag
Za: zwemmen, 55' duurintervallen, 2450 m.
Zo: 30 km duurloop, dikke 3 uur, de laatste (hèhè, en nu afbouwen... over 2 weken marathon)
+ over de hele week verspreid 2,5 uur stadsfiets.

Louise

60

Re: Een trainingsweek

De week is weer voorbij.

Ma- 1 uur zwemmen
di- 14 km hardlopen
wo- 1 uur zwemmen
do- 1 uur zwemmen
vr- rust
za- 75 km fietsen
zo- 8 km hardlopen

Doelstellingen halve triathlon Almere

Tussendoor 30 km hardlopen in Schoorl

marathon Utrecht

Ik ben best benieuwd met hoe veel werk uuren jullie sporten moeten combineren

Ik zelf werk 50 uur per week en heb ook nog een zoon van 2 jaar.

Best slopend allemaal, maar wil toch echt voor de hele triathlon gaan in 2017

61

Re: Een trainingsweek

Ma: zwemmen 2100m
Di: lopen 11km met 3*1600
Wo:
Do: zwemmen 2700m
Vr: fietsen woon-werk-woon 26km en direct bij thuiskomst 5km gelopen
Za:
Zo: 1km vlot doorgezwommen (ging eigenlijk zwemmen met dochter) + 15km duurloop

Ik werk 40 uur, evenals mijn vriendin. Wij hebben een dochter van bijna 2.
Ik vind het opzich goed te doen, alleen mijn vriendin klaagt wel eens dat ik veel tijd aan sport besteed. Ach, als dat alles is  smile

50 uur werken is wel erg veel vind ik. Die 10 uur extra gebruik ik nu op te sporten.

62 Laatst bewerkt door Louise (08-11-15 17:36:15)

Re: Een trainingsweek

Ma: fietsen, woon/werk, samen dik 40 km in 2 uur.
Di: 's ochtends bodybalance & fitness (sportschool, 1u15), 's avonds hardlopen atletiekvereniging, 11 km met o.a. 3X(500-200-1000m).
Wo: zwemmen, rustige duur, 50', 2,3 km.
Do: rustdag (niet hardgelopen ivm taperen richting marathon)
Vrij: zwemmen, tempoduur-intervallen, 55', 2,1 km.
Za: hardlopen 10 km Erasmusronde in relaxed wedstrijdtempo, 55'.
Zo: rustdag
En daarbij over de hele week in totaal bijna 5 uur op de stadsfiets.

Ik ben eigen baas en fulltime beschikbaar daarvoor, maar in de praktijk werk ik minder dan 40 uur, zeker gemiddeld, en ik ben flexibel, kan bijvoorbeeld vaak tussen de middag gaan zwemmen. Geen kinderen; manlief sport ook veel. De planning is soms een hele puzzel omdat geen werkweek dezelfde is met groot verschil tussen de dagen. Verder wel te doen.

Louise

63

Re: Een trainingsweek

Robin............50 uur in loondienst of voor jezelf?
Als het in loondienst is zou ik eens met je leidinggevende gaan praten................tenzij jij die leidinggevende bent  roll  dan snap ik het wel.

In mijn vroegere 8.00-17.00 leven had ik de mazzel dat ik 1 vrije dag versnipperd kon opnemen. Dus in een zware trainingsweek meldde ik dat, nam 1 dag op, maar ging dus 4 dagen lang 2 uur eerder naar huis. Was de training gedaan toen we beiden thuis waren.

64

Re: Een trainingsweek

Ma: Niks gedaan - door RBR Noordwijk een enorme blaar onder mijn grote teen, was foute boel
Di: Niks gedaan - concert met mijn vriendin
Wo: Zwemmen (45 min) Krachttraining (1 uur)
Do: Lopen (1h30) - techniek en 400/800 mtr intervallen op de baan
Vr: Zwemmen (55 min) Krachttraining (1 uur)
Za: Lopen (1h20) - trailloop (14km)
Zo: Fietsen (1h40)- mtb (35km)

Totaal 8h trainen in 5 dagen

-----

Ik werk 4 dagen, maar ik werk regelmatig wat extra uurtjes. Zo zal ik straks nog wat dingen doen. Mijn vriendin werkt ook 4 dagen. Het zijn vooral mijn 2 kleine kindjes van 1.5 en 3.5 die veel tijd/energie kosten. Vooral snachts nog veel hindernissen.

65

Re: Een trainingsweek

petitmas schreef:

Robin............50 uur in loondienst of voor jezelf?
Als het in loondienst is zou ik eens met je leidinggevende gaan praten................tenzij jij die leidinggevende bent  roll  dan snap ik het wel.

In mijn vroegere 8.00-17.00 leven had ik de mazzel dat ik 1 vrije dag versnipperd kon opnemen. Dus in een zware trainingsweek meldde ik dat, nam 1 dag op, maar ging dus 4 dagen lang 2 uur eerder naar huis. Was de training gedaan toen we beiden thuis waren.


Ik werk in loondienst. Maar het is wel mijn eigen keuze om 50 uur te werken. Wil ik een beetje leuke dingen kunnen doen zou dit toch echt moeten. Triathlon hobby is niet goedkoop en wil toch ook het beste voor mijn zoon.

Ik ga is met mijn baas overleggen of ik juni/juli/aug 3 dagen 2 uur eerder naar huis kan.
Opsich kan ik mijn trainings uuren best lekker verdelen.

Werk:
Ma 6.00 tm 16.00
Di 6.00 tm 16.00
wo 14.00 22.00
do 14.00 22.00
vr 6.00 16.00
za vrij
zo 9.00 13.00

Best wel mogelijkheden op wo/do/za/zo

Bedankt voor de reacties over het aantal werk uuren

66

Re: Een trainingsweek

Ik werk ook ruim 40 uur en daar komt dan nog flink wat reistijd bij.
Maar heb gelukkig geen kinderen, dus kan dan nog een hele avond sporten wink Mis daardoor wel (nu het eerder donker is) de tijd om mooie ritten te maken, de weekenden zijn ook vaak al volgepland. Deze week maar starten met indoor trainingen! Zou dan liever 4x9 werken, dan heb je een hele dag doordeweeks vrij.

Ma: Core stability
Di: Zwemmen 1600 m, Hardlopen 6 km D3+
Wo: Hardlopen 6 km D1, core stability
Do: Beurs en filerijden
Vr: Krachttraining
Za: Hardlopen 16 km MT
Zo: Feyenoord-Ajax en heel veel slapen

67

Re: Een trainingsweek

Ik werk rond de 40-50 uur per week. Het is bijna de hele dag achter een computer, dat scheelt wel een hoop tov fysiek werk. Afgelopen week weinig gedaan ivm lastige rug:

ma: rust
di: 25' loop
wo: rust
do: 1h05 taxc
vr: fysio (rug weer in elkaar gezet)
za: 50' zwem
zo: 45' zwem

68

Re: Een trainingsweek

Weer een weekje voorbij.

Opsich gaat het steeds een stukje beter en word ik steeds weizer in de triathlon wereld.
Merk dat als je het uiterste eruit wilt halen, alles een hoop centen kost. Bijna thuis niet meer uit kan leggen. roll.

Ik ga aankomende weken maar is bezig met een maand schema te maken. Inmiddels ingeschreven voor de Schoorl run 30km en de hele marathon van Utrecht. Aankomende weken is kijken voor wat kwart triathlons voor de zomer, als voorbereiding op de halve van Almere.

Ma- 1 uur zwemmen
di- 19 km hardlopen
wo- 1.15 uur zwemmen + 1 uur krachttraining
do- 1.5 uur spinning/home trainer.
vr- rust
za- 6 km iterval hardlopen. 1min 10kmh 1min 17+kmh
zo- 1 uur spinning/home trainer

69

Re: Een trainingsweek

Ma: 30 min tacx
Di: lopen 9km met 4*1000
Wo: fietsen woon-werk-woon 27km + 2500m zwemmen
Do: lopen 11km met 14* 400m
Vr: rust
Za: lopen 15km duur
Zo: 60min tacx

70 Laatst bewerkt door Toine (15-11-15 21:08:38)

Re: Een trainingsweek

Ma: 2.5 km/50 min. zwemmen duur set
Di: 8.5 km lopen
Wo: 1.8 km/35 min. zwemmen met een 1000 meter test (17:05)
Do: 8.2 km lopen
Vr: 1.9 km/40 min. zwemmen kracht set
Za: 68 km fietsen
Zo: 8.1 km lopen

Lopen ben ik nog aan het opbouwen na een blessure (slijmbeursontsteking in de knie), dus voorlopig drie keer per week afwisselend hardlopen en wandelen. Over twee weken mag ik weer los met mijn eigen schema en ga ik opbouwen naar de CPC halve marathon in maart.

71

Re: Een trainingsweek

Ma: zwemmen - 55 min
Di: lopen - 1h20 (incl tempo blokken)
Wo: zwemmen 25 min
Do: lopen - 1h30 (incl tempo blokken)
Vr: zwemmen - 50 min + kracht 1h20
Za: loop 1h10 (rustige duurloop)
Zo: RBR Pijnacker 1h30 + 1h30 fietsen

Mooie week, met een intensieve afsluiting vandaag. Het is nog ver weg voor mijn eerste (echte) wedstrijden, maar ik heb er nu al zin in!

72

Re: Een trainingsweek

Ma: Core stability
Di: Zwemmen 1700 m; Hardlopen 11 km (5 km fartlek/D3+, 3 km D1, 3 km D2)
Wo: Krachttraining
Do: Rust
Vr: Rust; Core stability
Za: Hardlopen 5 km D1
Zo: Zevenheuvelenloop, 15 km D3+ (1:17:23)

Eerste verkoudheid van het seizoen te pakken. Donderdag gelijk ziekgemeld en rust gepakt, maar het mocht niet baten.

73 Laatst bewerkt door petitmas (16-11-15 14:37:05)

Re: Een trainingsweek

Ziek melden met een verkoudheid??????

Zal je werkgever leuk vinden.............ziek melden en wel de 7Heuvelen doen  tongue

74

Re: Een trainingsweek

Zouden eens wat meer mensen moeten doen, ipv elkaar aansteken wink

75

Re: Een trainingsweek

Je hebt op de 7 heuvelen dan maar wat mensen aangestoken  tongue