1 Laatst bewerkt door Vanzella (02-09-08 11:13:38)

Onderwerp: De ideale combinatie fiets

Ha forum vrienden...

Ik ga een nieuwe fiets kopen. Heb een budget van 3000 tot 3500 Euro voor een mooie fiets met "normale"  wielen. Ik heb al Fulcrum Racing Speed hoge carbon wielen, dus daar hoef ik geen geld meer aan uit te geven.

Wat ik nu van jullie vraag is mij te helpen een goede (de beste?) fiets te vinden die ik zowel als normale racefiets als als tijdrit fiets kan gebruiken. Ik denk dan aan bijvoorbeeld een Aero gevormd frame, waar je de Dolomieten marathon mee kunt fietsen maar na montage van een opzet stuur en herpositioneren van het zadel ook de triathlon van Nieuwkoop op kunt doen.

Een voorbeeld, dit Kuota frame lijkt me wel wat...

http://www.salden.nl/pic/produkten/kharma2008ultegrasl.jpg


Aangezien jullie mogelijk dezelfde dilemma's hebben gehad en daar oplossingen voor gevonden hebben ben ik zeer benieuwd naar jullie suggesties.....

Alvast bedankt!
Groeten,
Jeroen

2

Re: De ideale combinatie fiets

Zit met een zelfde soort dilemma. Persoonlijk vind ik de Cervelo producten wel OK. Die hebben voor wat betreft de zadelpen voor een aantal modellen al de optie om normaal en aero positie aan te kunnen (zie bijvoorbeeld: http://www.cervelo.com/bikes.aspx?bike=SLC2008).

Aan de andere kant vraag ik me af of je niet beter een keuze zou kunnen maken en voor een van de onderdelen (berg of triathlon) een echt goede fiets kopen en voor het andere onderdeel "minder" accepteren.

JAB

3

Re: De ideale combinatie fiets

Felt gaat me nieuwe framesets ook een beetje de Cervelo kant op, zie deze link. Ik ben zelf wel een Cervelo fan, om een zelfde reden als jij heb ik destijds een SLT gekocht. Met jouw budget kun je ook aan een SLC denken.

Heb trouwens niet de ilussie dat je dagelijk je zadel gaat omdraaien want dat is wel een gepriechel. Tenzij je twee aparte zadels hebt met een aparte seatpost head. Of twee complete zadelpennen met zadel.

Ciao

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

4

Re: De ideale combinatie fiets

Goeie tips! De Felt en die Cervelo zien er inderdaad wel interessant uit...

De Cervelo had ik wel eens gezien maar eigenlijk nooit in dit verband aan gedacht.

De Felt is nogal moeilijk te vinden op internet... Ik heb een winkel in Dortmund gevonden die ze verkoopt maar dat is het wel.. Weet iemand iets van Nederlandse leveranciers? Op de site van Felt zelf wordt ik ook niet veel wijzer.

@jab
Als blijkt dat het moeilijk te realizeren is wat ik eigenlijk wil, zal ik waarschijnlijk ook wel kiezen, maar ik wil niet bij voorbaat dingen uitsluiten. 

Groeten
Vanzella

5

Re: De ideale combinatie fiets

Vanzella, wat voor fiets heb je nu?
Wat ik me van zaterdag kan herinneren is dat helemaal geen slechte fiets.
Waarom niet deze houden voor gewoon je duurtrainingen/groeptrainingen en eventuele toertochten.
Koop er vervolgens een tijdritfiets bij. Hier uiteraard wel op trainen en vervolgens gebruiken voor de wedstrijden.
Ik heb nu 2 seizoenen 2 fietsen en dat bevalt me prima.
het heeft ook andere voordelen:
-als aan 1 fiets iets mankeert heb je altijd nog een 2de
-je kunt je tijdritfiets helemaal afstellen op wedstrijden
-je kunt het opzetstuur van je normale racefiets afhalen: zit tijdens rustige duurtrainingen alleen maar in de weg

6

Re: De ideale combinatie fiets

Vanzella schreef:

Goeie tips! De Felt en die Cervelo zien er inderdaad wel interessant uit...

De Cervelo had ik wel eens gezien maar eigenlijk nooit in dit verband aan gedacht.

De Felt is nogal moeilijk te vinden op internet... Ik heb een winkel in Dortmund gevonden die ze verkoopt maar dat is het wel.. Weet iemand iets van Nederlandse leveranciers? Op de site van Felt zelf wordt ik ook niet veel wijzer.

@jab
Als blijkt dat het moeilijk te realizeren is wat ik eigenlijk wil, zal ik waarschijnlijk ook wel kiezen, maar ik wil niet bij voorbaat dingen uitsluiten. 

Groeten
Vanzella

Ja, mooie fietsen! Die Felt's waren me tijdens de tour ook al opgevallen. Ze staan trouwens niet met zo'n aero-frame op de eigen felt-site...
Cycle Trend/Cycle Speed levert Felt; www.cyclespeed.nl

Ik sluit me trouwens aan bij het verhaal van Wezep; als je een budget hebt voor zo'n dikke fiets, zou ik kiezen voor twee fietsen; een koersfiets en een tijdritfiets. Wil je een fiets waarin beide eigenschappen verenigd zijn, moet je toch altijd concessies doen... Ik vraag me af of je van een koersfiets een goede tijdritfiets maakt door de zadelpositie te veranderen, en een opzetstuurtje erop te gooien.... De geometrie van de fiets verander je er niet mee...

Succes en veel plezier iig met het uitzoeken van de fiets. Ik zou voor de Felt kiezen, Cervelo is zooo 2007 big_smile

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

7

Re: De ideale combinatie fiets

@HJ
Ik hoop dat ze toch iets aan de kleuren gaan doen, want de foto's uit de link zijn nogal angstaanjagend :-)

@Vanzella
Ik heb ooit de vergissing gemaakt om geen racefiets of mountainbike te kopen, maar een hybride. Mijn conclusie is dat het voor alletwee "net niet" is; ik heb dus uiteindelijk gewoon een koersfiets gekocht en gebruik de hybride alleen om op de weg te fietsen bij heel slecht weer in de winter...

8

Re: De ideale combinatie fiets

Ha gewaardeerde adviseurs...

Om chronologisch te beginnen smile
@Wezep
Ja, ik kan best hard fietsen op mijn oude Colnago Dream, of in elk geval hard genoeg voor Bathmen smile
En ja dat opzetstuur is irritant als ik langere rondjes rijdt in het Limburgse Heuvelland (mijn trainingsgebied).
Maar nee, ik ben een beetje klaar met mijn huiidige fiets. Hij heeft bijna 7 jaar goed dienst gedaan, en nu is het tijd voor iets anders (plus ik heb hem al verkocht aan mijn zwager).

@HJ en JAB
Thanks die link naar Cyclespeed leidt tot wel meer inspiratie (bijzonder mooie fietsjes) en ik zal niet teveel aan concessies doen. Maar een duidelijke keuze maken (of helemaal geen).

Een Canyon in de outlet voor 2000 Euro plus een Alu tijdrit SPeedmax 8 kost samen ook 3500 Euro en dan heb ik voor beide disciplines een goed karretje....

Maar geen Cervelo, FELT, Colnago of Pinarello sad

ALs er nog ideeen of meningen zijn over deze alternatieve gedachten stroom spui ze maar..

Thanks
Jeroen

9 Laatst bewerkt door Vanzella (23-09-08 07:50:49)

Re: De ideale combinatie fiets

http://www.canyon.com/flash/bike/images/ultimate-cfr-8/c-f-black/wallpaper.jpg


Ik heb de "Wezep lijn"  gevolgd... Nu een nieuwe "gewone" fiets gekocht. Een Canyon CF 8.0. Carbon frame en vork, dura Ace groep carbon stuurtje en zadelpen.  MAvic Ksyrium SL wielen en vanaf nu nog even sparen voor een tijdritfiets voor het begin van 2009....

Geen Cervelo, Felt, Pinarello of Colnago, maar een keuze van het verstand en zo houd ik nog wat budget over om mee te nemen naar mijn tijdrit fiets smile ...

TZT zal ik vragen om advies over de tijdritfietsen, want waar voor normale fietsen 87.000 testen te vinden zijn is dat voor tijdritfietsen lastiger heb ik gemerkt...

Bedankt voor de adviezen....

Groeten
Vanzella

10

Re: De ideale combinatie fiets

Gefeliciteerd Vanzella! Altijd weer een leuk moment de aanschaf van een nieuwe fiets.
Zag net wat plaatjes van de nieuwe P4 van Cervelo: goed sparen in de komende maanden :-)

JAB

11

Re: De ideale combinatie fiets

Ik zou op dit moment denk ik de stevens slr Aero kopen ook op de cyclespeed site gezien.
denk dat hij iets betaalbaarder is als de felt en cervelo en daarom kan je een mooie nieuwe dura ace groep bv erop zetten en een aero stuurtje waarvan de armsteunen makkelijk opklappen voor je duurritten (mijn hed bevalt me erg goed en is super licht)
veel plezier met uitzoeken
Bart