1

Onderwerp: Enquête Duursporters

Beste leden van Triathlonforum,

Wij zijn leerlingen van de Koninklijke Scholengemeenschap in Apeldoorn. Wij hebben de opdracht gekregen om een profielwerkstuk te maken. De hoofdvraag van ons werkstuk luidt: In hoeverre verschillen duur- en krachtsporters in voedingsbehoefte, eetpatroon en het gebruik van voedingssupplementen?

Wij willen meer te weten komen over het eetpatroon, voedingsbehoefte en het gebruik van voedingssupplementen onder duursporters.

Ben jij een duursporter? Dan hebben wij uw hulp nodig. Wij zouden het zeer op prijs stellen als uw onze vragenlijst zou invullen! Het invullen van de vragenlijst zal ongeveer 2 minuten duren.

Bij voorbaat dank. De link hieronder verwijst naar de enquête.

http://www.survio.com/survey/d/V3G9G1F3K2R0P5K8L

2

Re: Enquête Duursporters

Deze was idd kort.

3

Re: Enquête Duursporters

Ja, ik vind voeding heel belangrijk, maar nee, ik volg geen schema tongue

4

Re: Enquête Duursporters

Dit was inderdaad een 'enquete omdat het moet'. Terwijl het onderwerp zo interessant kan zijn.

5

Re: Enquête Duursporters

En noodzakelijk. Zeker op lange afstanden is voeding bijna of zeker zo belangrijk dan je fiets/loop/zwemtrainingen. Kun je vergelijken met een Ferrari zonder benzine. In mijn geval dus een Lada zonder benzine.

6

Re: Enquête Duursporters

En als je voeding redelijk belangrijk vindt, 'moet' je dan calorieën tellen, nee toch? Eten gaat om meer dan alleen afvallen/aankomen.

Maar goed, het is een profielwerkstuk, hè? Ik ben er daarvoor wel slechtere tegengekomen (enquêtes, bedoel ik).

Louise

7

Re: Enquête Duursporters

Tja niet alleen calorieën he je moet ook je Kh en eiwitten tellen voor te weten of je genoeg energie binnen hebt en achteraf eiwit om te herstellen. Er zijn echt freaks die eigenlijk niet meer kijken naar wat ze eten maar wat het opbrengt.

8

Re: Enquête Duursporters

ronnyke schreef:

Tja niet alleen calorieën he je moet ook je Kh en eiwitten tellen voor te weten of je genoeg energie binnen hebt en achteraf eiwit om te herstellen. Er zijn echt freaks die eigenlijk niet meer kijken naar wat ze eten maar wat het opbrengt.

Als eerste bewustwording met betrekking tot voeding is het tellen van calorieën volgens mij niet zo erg, maar als je dit blijft doen dan ben je net zo nuttig bezig als de atleet die bij zijn trainingen alleen maar uren telt.

9

Re: Enquête Duursporters

Ach nou ja, het is van een middelbare scholier.. die heeft nog een hele studie voor de boeg waarin hij de details wel zal leren.

Wat wel vreemd is, is dat ik aangeef geen voedingssupplementen te gebruiken, maar dan toch aan moet geven welke dat dan  zijn, en hoe dit mijn prestaties beïnvloedt... dit beïnvloed de enquête in elk geval wel wink