1

Onderwerp: Lange tijd pijn aan de enkel

Hallo,

Ik heb nu al enkele maanden serieus wat last van pijn in mijn linkerenkel tijdens lopen. Ik begrijp dat jullie hier moeilijk iets over kunnen zeggen maar misschien dat jullie wel adviezen hebben.
Enkele maanden geleden begon dat opeens zonder enige reden ofzo. Maar vanaf dat ik nu 3 km loop krijg ik alweer pijn in die enkel. Het is niet dat ik moet stoppen met lopen, maar de pijn blijft wel aanwezig. Na dan ongeveer 6 km gelopen te hebben stop ik en daarna heb ik ongeveer nog een dag pijn aan mijn enkel.
Soms probeer ik eens 2 weken niet te lopen, in de hoop dat de blessure dan over zal zijn, maar na enkele km voel ik het alweer.
Nu loop ik ongeveer 1 keer per week 6 km, maar het is behoorlijk demotiverend dat die blessure nu maar blijft duren.
Jullie adviezen zijn van harte welkom

Jorrit

2

Re: Lange tijd pijn aan de enkel

Wat zegt de fysio?

3

Re: Lange tijd pijn aan de enkel

Te korte kuit spieren misschien??

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

4

Re: Lange tijd pijn aan de enkel

Vervelend! Ik zou naar een goede sport fysio gaan en daar gericht advies vragen..

5

Re: Lange tijd pijn aan de enkel

Hi Jorrit,

Ik heb geen ervaring met een pijnlijke enkel. Wel had ik in aanloop naar de West Coast Challenge last van een lopersknie. Hiervoor ben ik op consult geweest bij een sportarts die deze blessure bevestigde en een aanpak en oefeningen voorstelde. Ik zou, net als de vorige reageerders, zeker adviseren om op bezoek te gaan bij een sportfysio/arts om duidelijkheid te krijgen. Niets vervelender dan te lang doorsukkelen met een blessure of hier op een verkeerde manier mee om te gaan (bijvoorbeeld door adviezen die je op diverse fora krijgt ;-) ).

6

Re: Lange tijd pijn aan de enkel

Ok, bedankt voor jullie tips. Ik zal inderdaad eens naar een fysioloog ofzo moeten. Dat gaat me weer kluiten kosten... sad

7

Re: Lange tijd pijn aan de enkel

Die Nederlandse zuinigheid toch smile

8 Laatst bewerkt door Hedcandy (26-01-16 19:39:34)

Re: Lange tijd pijn aan de enkel

Jorw schreef:

Ok, bedankt voor jullie tips. Ik zal inderdaad eens naar een fysioloog ofzo moeten. Dat gaat me weer kluiten kosten... sad

Ik zou naar een fysiotherapeut gaan ipv een fysioloog (of is dat vlaams voor fysio?)
Succes in elk geval!

9

Re: Lange tijd pijn aan de enkel

Nee, je hebt gelijk, het is inderdaad fysiotherapeut

ronnyke schreef:

Die Nederlandse zuinigheid toch smile

En ik ben nochtans een Vlaming tongue

10

Re: Lange tijd pijn aan de enkel

Doet hij pijn als zonder belasting en beweging?
Doet hij pijn zonder bewegen maar met belasting? Stilstaan bijvoorbeeld.
Doet hij pijn als je je voet rond draait of op en neer beweegt in de lucht (zonder belasting dus).
Aan de binnen of buitenkant van de enkel?
Zwelt hij op na veel belasting?
Is er uitstraling van de pijn?

Er kan veel mee zijn, en daar kan alleen een fysio of arts een goede diagnose voor stellen lijkt me, maar ik zou bovenstaande vragen testen zodat ik de antwoorden voor de fysio/arts heb, of dat ik het kan vertellen als hij er niet naar vraagt.

11

Re: Lange tijd pijn aan de enkel

Bedankt MontanaMan!

12

Re: Lange tijd pijn aan de enkel

Als je Vlaming bent breng je toch gewoon je briefje naar de ziekekas en trek je het grootste deel terug.

13

Re: Lange tijd pijn aan de enkel

Hedcandy schreef:

Ik zou naar een fysiotherapeut gaan ipv een fysioloog (of is dat vlaams voor fysio?)

Nee, die heet daar kinesist smile

/Herman (vijf jaar Brussel plus Vlaamse partner en schoonfamilie)

14

Re: Lange tijd pijn aan de enkel

HermanB schreef:
Hedcandy schreef:

Ik zou naar een fysiotherapeut gaan ipv een fysioloog (of is dat vlaams voor fysio?)

Nee, die heet daar kinesist smile

/Herman (vijf jaar Brussel plus Vlaamse partner en schoonfamilie)

Dat dacht ik zelf ook, maar voor de zekerheid de vraag gesteld wink