1 Laatst bewerkt door HermanB (05-02-16 16:33:18)

Onderwerp: Rotterdam ITU-triathlon 2016

De inschrijvingen zijn geopend!

Info hier: http://rotterdam.triathlon.org/
Inschrijven hier: https://registration.mylaps.com/en-rotterdam-triathlon/

Ik heb me gisteravond meteen ingeschreven voor het NK masters OD. Het bevestigingsmailtje laat echter nog op zich wachten. De organisatie laat op zijn website weten dat ze daar inderdaad problemen mee hebben en dat alle inschrijvingen wel goed verwerkt worden. Ik moest natuurlijk meteen weer aan ICAN Amsterdam vorig jaar denken... wink Aan de andere kant: dat er meteen een mededeling op de website staat betekent misschien toch dat de communicatie (en organisatie) beter is.

Waar ik nog wel over in verwarring ben is hoe het verband nu is tussen individuele inschrijving, inschrijving voor het NK en kwalificatie voor volgend jaar, wanneer Rotterdam de slotwedstrijd is van de ITU World Series. Daar wil ik zeker bij zijn. Volgens de NTB-nieuwsbrief zijn er per age group 15 kwalificaties voor 2017 te verdienen, maar daarover kon ik niets vinden op de site van de organisatie. En of je via individuele inschrijving (age group) ook meedingt voor het NK en v.v. wordt me ook niet duidelijk (je moet bij de inschrijving wel een keuze maken namelijk).

/Herman

2

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

HermanB schreef:

De inschrijvingen zijn geopend!

Info hier: http://rotterdam.triathlon.org/
Inschrijven hier: https://registration.mylaps.com/en-rotterdam-triathlon/

Ik heb me gisteravond meteen ingeschreven voor het NK masters OD. Het bevestigingsmailtje laat echter nog op zich wachten. De organisatie laat op zijn website weten dat ze daar inderdaad problemen mee hebben en dat alle inschrijvingen wel goed verwerkt worden. Ik moest natuurlijk meteen weer aan ICAN Amsterdam vorig jaar denken... wink Aan de andere kant: dat er meteen een mededeling op de website staat betekent misschien toch dat de communicatie (en organisatie) beter is.

Waar ik nog wel over in verwarring ben is hoe het het verband nu is tussen individuele inschrijving, inschrijving voor het NK en kwalificatie voor volgend jaar, wanneer Rotterdam de slotwedstrijd is van de ITU World Series. Daar wil ik zeker bij zijn. Volgens de NTB-nieuwsbrief zijn er per age group 15 kwalificaties voor 2017 te verdienen, maar daarover kon ik niets vinden op de site van de organisatie. En of je via individuele inschrijving (age group) ook meedingt voor het NK en v.v. wordt me ook niet duidelijk (je moet bij de inschrijving wel een keuze maken namelijk).

/Herman

Yes ik ook ingeschreven voor OD Masters 40+, mij was ook het één en ander niet duidelijk, maar dat zal in de komende weken wel komen zeker.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

3

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

HermanB schreef:

Het bevestigingsmailtje laat echter nog op zich wachten.

Inmiddels binnen, yes!

/Herman

4 Laatst bewerkt door Louise (05-02-16 18:31:44)

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Ik heb me gister ingeschreven voor de gewone open age group OD-wedstrijd (niet NK dus), en het mailtje is inderdaad net binnengevallen.

Louise

5

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Het zal vast en zeker een (hele) gave wedstrijd worden, maar 71 euro voor een OD vind ik aan de prijzige kant...
En ik zag dat je voor het NK OD zelfs meer dan 100 euro betaalt...

6 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (06-02-16 11:08:58)

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

MartijnT schreef:

Het zal vast en zeker een (hele) gave wedstrijd worden, maar 71 euro voor een OD vind ik aan de prijzige kant...
En ik zag dat je voor het NK OD zelfs meer dan 100 euro betaalt...

Volgens mij is he NK ook 71 euro.
Zie bijgevoegde!

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

7

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Dennis Florussen schreef:
MartijnT schreef:

Het zal vast en zeker een (hele) gave wedstrijd worden, maar 71 euro voor een OD vind ik aan de prijzige kant...
En ik zag dat je voor het NK OD zelfs meer dan 100 euro betaalt...

Volgens mij is he NK ook 71 euro.
Zie bijgevoegde!

Je hebt gelijk. Ik keek bij team relay.
Maar 71 euro blijft prijzig, vind ik..

8

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

MartijnT schreef:
Dennis Florussen schreef:
MartijnT schreef:

Het zal vast en zeker een (hele) gave wedstrijd worden, maar 71 euro voor een OD vind ik aan de prijzige kant...
En ik zag dat je voor het NK OD zelfs meer dan 100 euro betaalt...

Volgens mij is he NK ook 71 euro.
Zie bijgevoegde!

Je hebt gelijk. Ik keek bij team relay.
Maar 71 euro blijft prijzig, vind ik..

Dat is absoluut waar, maar laten we hopen op een zeer mooie goed georganiseerde wedstrijd!!!!

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

9

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Voor dat bedrag krijg je wel een wereldparcours dwars door de binnenstad. Hoe vaak komt dat nou voor? Heb er nu al zin aan smile

10

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Cootje schreef:

Voor dat bedrag krijg je wel een wereldparcours dwars door de binnenstad. Hoe vaak komt dat nou voor? Heb er nu al zin aan smile

Das ook weer zo, maar ik blijf toch een Zeeuw ;-)
Ik denk er nog even over na om mee te doen. Moet ook nog mijn vriendin zo ver krijgen, want het is dan net vakantie... :-)

11 Laatst bewerkt door mstyz (06-02-16 14:48:48)

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Kan iemand mij uitleggen waar de extra E12 voor dient, de eerste optie die gegeven wordt?
Het lijkt op een daglicentie, maar ik geef aan dat ik al een NTB licentie heb. Dus ik snap dat niet helemaal.


NTB-Aspirants membership
The Aspirants membership of the NTB is valid for one calendar year. With this license you can compete in the ITU Triathlon Championships Rotterdam 2016 and other triathlons distances up to 1/4 triathlon. After purchase of this license the NTB will contact you and you will receive more information.

12

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Cootje schreef:

Voor dat bedrag krijg je wel een wereldparcours dwars door de binnenstad. Hoe vaak komt dat nou voor? Heb er nu al zin aan smile

Heb jij al zicht op het parcours? Ik kan het op de website nog niet vinden. Vind het 'affiche' wel verleidelijk!

13

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Ik vang af en toe wat op, al verandert het verhaal wel steeds. Constante factoren zijn in elk geval de Kop van Zuid (hotel New York) en de Van Brienenoordbrug. De enige manier om langs beiden te komen is dan langs de Kuip, of de Maasboulevard. Zwemmen is in elk geval in de haven tussen het hotel en Walhalla. Is dacht ik de Rijnhaven?

14 Laatst bewerkt door woes (06-02-16 15:45:36)

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Pfhoe, dat klinkt goed!

Hopelijk lukt het de organisatie om het parcours zo mooi mogelijk te maken. ITU heeft dat volgens mij altijd wel en wordt het geen vergelijkbaar verhaal met de ICAN A'dam vorig jaar. 

Nog ff over die inschrijving nadenken :-D. Qua planning komt ie mooi voor mijn 70.3 (4 weken ervoor).

15

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Cootje schreef:

Zwemmen is in elk geval in de haven tussen het hotel en Walhalla. Is dacht ik de Rijnhaven?

Ja, dat is de Rijnhaven, en dat had ik ook gehoord. Dat alleen al is voor mij reden om mee te doen. En eenmaal een paar keer Ironman-inschrijfgelden opgehoest te hebben valt daarna alles mee. Maar het klopt wel, ja, eigenlijk, het is veel geld.

Louise

16

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Ik geloof er niets van dat dit zo'n zelfde blamage wordt als de ICAN vorig jaar. Er wordt zowel door de organisatie als de gemeente hoog ingezet, zeker als voorbereiding voor de WTS finale volgend jaar waar dit een soort generale repetitie voor zou zijn. Ze hebben heel veel steun van de overheid en daar heeft de ICAN zich vorig jaar erg in verslikt. Al is het wel flauw (maar wel leuk!) om de Amsterdamse instelling met die van Rotterdam te gaan vergelijken...

17

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Louise schreef:
Cootje schreef:

Zwemmen is in elk geval in de haven tussen het hotel en Walhalla. Is dacht ik de Rijnhaven?

Ja, dat is de Rijnhaven, en dat had ik ook gehoord. Dat alleen al is voor mij reden om mee te doen. En eenmaal een paar keer Ironman-inschrijfgelden opgehoest te hebben valt daarna alles mee. Maar het klopt wel, ja, eigenlijk, het is veel geld.

Louise

Voor mijn eerste Ironman was ik 500 euro kwijt, maar voor deze OD, denk ik, dat ik het er ook wel voor over heb hoor. Maar dan wil ik ook wel weten wat het parcours precies is en of je een beetje waar voor je geld krijgt.

18

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Als Rotterdammert wonende "op zuid" zou ik het enorm vet vinden, maar ja...de kortse afstand zwemmen is voor mij de bottleneck. Dat is altijd nog 750 meter toch?

19

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Ja idd, 750 meter is het kortste.

20

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Of met een team meedoen, en iemand anders laten zwemmen. Je kunt als team meedoen met beide afstanden. Moet je er één of twee bijzoeken.

21

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Beginnersvraagje: mag je deze wedstrijd (OD open inschrijving) nou op een tijdritfiets rijden of niet? Bij het regelement staat dat het een niet stayer wedstrijd is maar de meeste van die ITU OD's worden toch op racefietsen gereden?

22

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

De ITU wedstrijden waar je aan denkt zullen de elite wedstrijden zijn. Daar wordt gestayerd en mag dus niet op tijdritfietsen (of althans alleen binnen veel striktere regels). De Age Groupers hebben een 'normale' wedstrijd: niet stayeren, en dus dezelfde regels als de wedstrijden die je al gewend bent, en met voor ons normale uitrusting.

23

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Ok, check. Dus waarschijnlijk zal het gros van de mensen deze wedstrijd gewoon op een tijdritfiets rijden?

24

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

krimo schreef:

Ok, check. Dus waarschijnlijk zal het gros van de mensen deze wedstrijd gewoon op een tijdritfiets rijden?

Yep. Ik heb nu twee keer aan zo'n ITU-wedstrijd meegedaan in Stockholm. De World Triathlon Series wedstrijd voor de profs is daar altijd op zaterdag, zij hebben een stayer-wedstrijd met racefietsen. De wedstrijd voor de age groupers is op zondag, en dat is zoals je gewend bent, dus non-stayer (staat trouwens ook op de site voor Rotterdam). Ik heb daar de tweede keer ook met een gewone racefiets gereden omdat er nogal veel bochten in dat parcours zitten en het af en toe vrij smal en vol is, maar er zijn er ook heel wat met een triathlonfiets.

/Herman

25

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Thanks!

Gelijk maar ingeschreven voor de OD. Zo midden in m'n stad, dat kan ik niet laten schieten.