1

Onderwerp: Olympisch week na 1/8

Ha allemaal,
na vorig jaar een eerste sprint te hebben gedaan ben ik besmet met het triathlonvirus. Enthousiast heb ik me dan ook opgegeven voor een 1/8e en een OD. Enige 'probleem' is dat deze een week na elkaar plaatsvinden en mijn vraag is dan ook:

is de 1/8e een goede voorbereiding/test op de OD een week later? OF moet ik de 1/8e misschien laten schieten?

2

Re: Olympisch week na 1/8

Ik zou die 1/8e gewoon doen smile Uiteindelijk is het afhankelijk van je tempo 'maar' 1 a 1,5 uur sporten, kan me niet voorstellen dat je daar een week later nog last van hebt.

Sowieso lijkt het me een goede voorbereiding, alleen al voor de wissels en het wedstrijd gevoel.

3

Re: Olympisch week na 1/8

He Carlo,
Tuurlijk niet laten schieten.  Gewoon vol gas knallen op die 8e zonder in te houden.
Goed om te kijken waar je staat. Weekje rustig trainen tot aan OD en dan weer vlammen.
Afstanden zijn goed te overzien. Na die 8e herstel je binnen paar dagen wel weer.
Komt goed, ga er voor!

carlo1986 schreef:

Ha allemaal,
na vorig jaar een eerste sprint te hebben gedaan ben ik besmet met het triathlonvirus. Enthousiast heb ik me dan ook opgegeven voor een 1/8e en een OD. Enige 'probleem' is dat deze een week na elkaar plaatsvinden en mijn vraag is dan ook:

is de 1/8e een goede voorbereiding/test op de OD een week later? OF moet ik de 1/8e misschien laten schieten?

4

Re: Olympisch week na 1/8

Juist een prima training! Daarna wel even rustig aan doen en je kan een week later prima een OD doen.

Ook triathlon010 en de Rotterdam OD toevallig?

5

Re: Olympisch week na 1/8

LindaRotterdam schreef:

Juist een prima training! Daarna wel even rustig aan doen en je kan een week later prima een OD doen.

Ook triathlon010 en de Rotterdam OD toevallig?


Haha ja klopt inderdaad. Zeker die OD kon ik niet laten schieten in mijn eigen stad natuurlijk :$ Ga jij er ook voor?


bedankt voor jullie reacties trouwens! Motivatie motivatie motivatie big_smile

6

Re: Olympisch week na 1/8

Een 1/8e is maar een goed uurtje sporten daar ben je na een paar dagen van hersteld.