1

Onderwerp: Aandrang tijdens het lopen

Als je bent gaan lezen, dan ben je in ieder geval niet geshockt door het topic...;-) Mooier kan ik het namelijk niet maken, maar ik moet dus heel vaak poepen tijdens het lopen. Echt heel irritant, want daardoor in Bilzen bijvoorbeeld ook bijna overgeven, omdat ik met trisuit enzo geen zin had om te gaan, waardoor mijn darmen een beetje flipten. Heeft iemand anders dit ook? En een manier om er vanaf te komen?

Ik ga voor training en wedstrijd uiteraard uitgebreid naar het kleine kamertje, eet ook niet uitgebreid ervoor, etc. De easy oplossingen heb ik al wel geprobeerd.

Groet,

Jerry

2

Re: Aandrang tijdens het lopen

In de leer bij Cor Vriend? Nouja, gelukkig had die geen trisuit aan wink ( https://www.youtube.com/watch?v=CTlnVHRVQjo )

Iets serieuzer: die had er kennelijk ook last van én geen makkelijke oplossing voor, als ervaren marathonloper.

Louise

3

Re: Aandrang tijdens het lopen

Hehe. Gewoon laten lopen volgende keer dan maar...;-)

@serieus: mmm, hoop toch wel op iets, want met een normale looptijd was ik zomaar de top100 ingelopen.

4

Re: Aandrang tijdens het lopen

Ik denk dat je toch je eet en drinkgewoontes eens moet nakijken want al bij al is het toch dat wat eruit moet.

5

Re: Aandrang tijdens het lopen

Louise schreef:

In de leer bij Cor Vriend? Nouja, gelukkig had die geen trisuit aan wink ( https://www.youtube.com/watch?v=CTlnVHRVQjo )

Iets serieuzer: die had er kennelijk ook last van én geen makkelijke oplossing voor, als ervaren marathonloper.

Louise

Leuk filmpje

6

Re: Aandrang tijdens het lopen

Geen lichte trisuit voor jou dus ;-)

7

Re: Aandrang tijdens het lopen

All black and brown...;-)

8

Re: Aandrang tijdens het lopen

Wat eruit moet heb je de dag ervoor gegeten...

Dusss misschien de dag ervoor proberen aangepast te eten? Iets dat er juist heel makkelijk (zodat je het s ochtends al kwijt bent) of juist heel moeilijk (een serieuze steak blijft wel een half dagje extra aan boord) uitgaat...

Of je er sneller van wordt weet ik niet, maar misschien kun je dit ook beter aan een dietist vragen dan een stelletje idioten op een forum smile

9

Re: Aandrang tijdens het lopen

Pas op ook dit is voor een diëtist niet altijd makkelijk hoor. Maar dingen die al niet te laxerend zijn eten kan mischien al helpen zoals (warme) rijst zonder groenten of vlees of juist wat kip erdoor kan al iets zijn. Ik ben op dat gebied een echte vuilbak ik kan alles eten eigenlijk en ook net voor mijn training of wedstrijd. Vorige zondag een half uurtje voor de start nog 2 pannenkoeken met bruine suiker en niks last van gehad.

10

Re: Aandrang tijdens het lopen

In Bilzen misschien wel teveel gegeten ja. Vind het altijd wel moeilijke mix tussen energie, honger en lege maag... Ik denk inderdaad toch eens met een diëtist praten. Kan sowieso geen kwaad, voor het heuvelwerk in La Roche (sept) mogen er nog wel 3 kilootjes af...;-)

11 Laatst bewerkt door Dorter (19-05-16 22:51:51)

Re: Aandrang tijdens het lopen

In triathlons heb ik het niet vaak, maar met losse loopjes en looptraining eigenlijk altijd. Vanaf mijn huis loop ik altijd eerst naar het ziekenhuis of naar het zwembad (beide op ongeveer 2km) en tegen de tijd dat ik daar ben, ben ik blij dat er een toilet binnen handbereik is. Daarvandaan begint mijn loopje eigenlijk pas. Bij losse loopwedstrijdjes loop ik voordat ik van huis ga een kilometertje en meestal kan ik dan al wel wat kwijt (J*zus wat een banaal topic....) en ik zorg dat ik voor de start ook nog ongeveer 1 á 1,5km rustig warm loop. Daarna kan ik vaak de laatste hand aan de spijsvertering leggen en ben ik "leeg".

Pure noodzaak want ik heb mezelf bij 10km's en 10EM's al eens een paar keer flink bij de (bruine) veter gehad... strompelend het bos in en op zoek naar bladeren van weegbree... zó genant...

edit; net weer een loopje gedaan. Voor het lopen naar de wc (number two), toch voor de zekerheid papier mee. Maar goed ook... Eigenlijk kan ik er wel om lachen maar verdorie wat is het toch soms onhandig. Ge-armoei. En op de fiets dus nooit he? Begrijpen wie begrijpen kan.

12

Re: Aandrang tijdens het lopen

Voor lange duurlopen heb ik zo een feul-belt van Nathan en dat heeft noga een groot zakje op de rug daar zit altijd een pakje papieren zakdoekjes in en wat gels. Die zakdoekjes heb ik gelukkig nog niet nodig gehad. In mijn zadeltasje van mijn fiets zit dit trouwens ook.

13

Re: Aandrang tijdens het lopen

Haha, zeker (b)anaal onderwerp, maar wel grappig dat ik niet de enige ben. Vandaag weer bij 12 km loopje. Na 7 a 8 km, is het billen knijpen...

14

Re: Aandrang tijdens het lopen

Ik heb het alleen wel eens bij trainingen, als ik zenuwachtig npben zoals bij wedstrijden dan gaat mijn soijsvertering altijd sneller (lees: halve diarree voor de wedstrijd). Probeer ook vooral genoeg te drinken, heb je daar al eens aan gedacht? Of stoelgang bevorderende thee de avond van tevoren een keer proberen?

15

Re: Aandrang tijdens het lopen

Dank Sandra, ga ik proberen!

16

Re: Aandrang tijdens het lopen

Ik zorg dat ik zeker twee geweest ben voor de wedstrijd. Met twee koppen espresso en de wedstrijdspanning lukt dat altijd wel.

Maar met trainingsloopjes inderdaad meer last.

17

Re: Aandrang tijdens het lopen

Ik ben tijdens een training wel eens de bosjes ingedoken omdat ik het echt geen seconde langer meer kon ophouden.. Voor de start van evenementen heb ik ook vaak "last" van "angstpoepjes".  Ik probeer daar altijd gehoor aan te geven en sta liever 15 minuten in de rij voor een te gore dixi zonder dat er uiteindelijk ook echt iets gebeurt dan dat ik tijdens het fietsen (daar voel ik het dan al) merk dat ik tijdens het lopen ergens last van ga krijgen.

Wat ik wel eens gehoord heb is dat het eten van vezels voor de start (of evt. zelfs de avond ervoor) ook niet echt verstandig is. Daardoor gaan je darmen aan de slag en dat wil je niet tijdens het lopen. Witbrood en idd droge pasta (geen meegranen dus).

18

Re: Aandrang tijdens het lopen

Dat nog niemand deze klassieker gepost heeft in deze draad: http://forum.slowtwitch.com/gforum.cgi?post=5580857 :-)

Zelf overigens weinig last van het beschreven fenomeen. Voor een race zorg ik inderdaad wel dat ik 's morgens geweest ben, maar een training (of een race) heb ik nog nooit om deze reden hoeven te onderbreken. Gasvorming is een ander verhaal (even wachten tot er een auto langsrijdt), maar daar blijft het wel bij gelukkig.

/Herman