1

Onderwerp: regels bij triathlon gebruik speedsuite

Een vraag over een speedsuite
mag je een speedsuite onder je wedsuite aan en geeft het nadelen ipv een trisuite onder je wedsuite ivm mouwtjes

2

Re: regels bij triathlon gebruik speedsuite

Ik weet niet helemaal wat een speedsuit is (is het een triathlon pak met mouwen?) maar als je een wetsuit aan mag, dan mag je daar onder ook een clownpak aan, dus het mag zeker! Tenzij er iets van neopreen in zit wellicht, de max dikte daarvan is 5mm, lijkt me niet dat het geoorloofd is om bijv twee lagen (1 van je wetsuit, andere van je pak bijv.) van 3mm aan te doen.

Ik heb ook een pak met mouwen en waar wetsuits waren toegestaan had ik het pak altijd volledig aan met mouwtjes. Ondanks dat het strak zit was de mobiliteit rond de schouders niet merkbaar anders. Heb onlangs ook een keer in het zwembad gezwommen met mouwtjes en dit ging ook prima, was zelfs iets sneller dan in gewone zwemkleding (vergelijk met pak zonder mouwen heb ik niet).

3

Re: regels bij triathlon gebruik speedsuite

Ik heb afgelopen zondag ook met mijn mouwtjes onder mijn wetsuit gezwommen. Maar als ik mijn wetsuit zonder mouwen gebruik gebruik ik toch een trisuit zonder ivb met water binnenkrijgen.