1

Onderwerp: herfst / winter zwemcursus

Hallo allemaal

Ik ben reeds 3 jaar aan het zwemmen en zwem ongeveer in buitenwater 17 min op de km. In het zwembad gaat het nog behoorlijk wat langzamer. Ongeveer 19min op de KM. Ik denk dat het ligt aan de gebrekkige techniek (zwem vooral op kracht) en beperkte beenslag. Ben pas op mijn 29e begonnen met zwemmen.

Nu ben ik van plan in de herfst / winter een cursus te gaan volgen waardoor ik efficiënter en sneller ga zwemmen.

Ben woonachtig vlakbij Tilburg en ik vroeg me af of iemand een tip heeft voor een cursus waar voldoende persoonlijke aandacht is.

Thanks!

2

Re: herfst / winter zwemcursus

Lastig, met jouw tijden zou je het beste in een gevorderden cursus kunnen starten, maar techniek leer je vooral goed in een beginnerscursus. Misschien eens een zwemanalyse laten uitvoeren?

3

Re: herfst / winter zwemcursus

dat is wellicht ook een idee.

Iemand ervaring met een instantie / bedrijf in de regio brabant?

4

Re: herfst / winter zwemcursus

Ik heb met bij een zwemclub aangesloten. Die gaven een 'speciale' zwemtraining voor triatlon. 10 lessen en verbeterde 30 seconden op 200 meter. Zeker de moeite waard.

5

Re: herfst / winter zwemcursus

Ik heb afgelopen winter trainingen gedaan van tri-experience in Eindhoven. Het was toen de beginnerscursus, maar dat wilde ik ook want leek me goed voor mijn techniek. Ik zag dat ze komende winter ook een gevorderdencursus hebben. Misschien iets voor jou? Ik was in ieder geval erg blij met de trainer

6

Re: herfst / winter zwemcursus

ik ga op aanraden van een teamgenoot een aantal dagdelen de total immersion cursus in Amsterdam volgen.

GR