1

Onderwerp: Nummer dragen bij Ironman

Even om verwarring te voorkomen. Net half uurtje regels door zitten spitten maar nog niks tegengekomen. Had het op de club met paar mensen over de een meende dat je nummer alleen met lopen hoefde te dragen (ivm stickers op fiets en helm e.d.) zelf heb ik tot nu toe altijd nummer gedragen bij halve e.d. Ervaringsdeskundige die dit zo kunnen zeggen? Zal dit ook nog even duidelijk navragen/uitzoeken bij organisatie.

2

Re: Nummer dragen bij Ironman

Nummer is eveneens verplicht tijdens het fietsen !
Je krijgt zelfs twee nummers, ééntje voor het fietsen en nog ééntje voor tijdens het lopen. Die tweede heb je in principe niet nodig tenzij je je eerste nummer bent verloren tijdens het fietsen.

Maar sowieso dragen achteraan tijdens het fietsen en vooraan tijdens het lopen.

Net IM Nice gedaan, ben er vrij zeker van hoor ;-)

3

Re: Nummer dragen bij Ironman

willebab schreef:

Nummer is eveneens verplicht tijdens het fietsen !
Je krijgt zelfs twee nummers, ééntje voor het fietsen en nog ééntje voor tijdens het lopen. Die tweede heb je in principe niet nodig tenzij je je eerste nummer bent verloren tijdens het fietsen.

Maar sowieso dragen achteraan tijdens het fietsen en vooraan tijdens het lopen.

Net IM Nice gedaan, ben er vrij zeker van hoor ;-)

oke thanks. Leek mij ook al maar soms vertellen mensen wel eens wat... Maar bij deze ook bevestigd dat je 2 nummers ontvangt dan ben ik helemaal tevreden. Kan ik op de fiets en met lopen andere belt gebruiken

4

Re: Nummer dragen bij Ironman

Volgens mij verschilt het per triathlon, zelfs binnen de Ironman organisatie. Het mag dan 1 organisatie zijn, bepaalde kleinere regels wijken per triathlon af heb ik het idee. Zo is er bij de IM Zurich de mogelijkheid om op bepaalde plekken op het parcours iemand (je coach of vriend bijv) je bevoorrading aan te geven (en dan bedoel ik niet special needs, daar moet je voor van de fiets af en gaan zoeken volgens mij). Dat wist ik van te voren niet en is over het algemeen niet toegestaan want "outside assistance".

Twee nummers krijgen is ook niet altijd standaard, tenzij dat iets is van dit jaar. Fietsen met nummer is volgens mij in de Europese IMs vrij normaal maar in de VS juist weer niet. Zou dus gewoon even vragen aan de organisatie tijdens de briefing.

5

Re: Nummer dragen bij Ironman

Inmiddels reactie van de organisatie. In Maastricht krijg je er dus maar 1. Beetje jammer omdat ik 2 verschillende belts wil gebruiken. Maargoed dan wissel ik het nr wel even om in de 2e wissel. Extra minuutje maakt in mijn geval ook niet uit.