1

Onderwerp: Indeland triathlon

Volgende week is er de Indeland triathlon.

Ik ben benieuwd of er meer forummers zijn die meedoen, omdat het een leuke triathlon is (hoop ik smile), of omdat ze zoals ik overlopen na het annuleren van Stein. 

Het parkoers schijnt redelijk vlak te zijn, en ik doe de halve daar. Ben heel benieuwd hoe mijn vorm is. Het fietsen dit weekend was erg moeizaam en ik heb een beetje een eigenwijze achillespees, waardoor de looptrainingen zijn gehalveerd.

Zwemmen daarentegen gaat voor mijn doen fantastisch op dit moment smile
1,9km in een meertje moet dus ook binnen 35 min geregeld zijn.

Fietsen 88km op een glooiend parkoers 2.40uur ongeveer (33km/h)

20 bijna vlakke loopkilometers (uitgaande van een meewerkende achillespees) 1.30uur (4.30/km).

Vijf minuutjes wisselen en we komen op 4.45uur, ambitieus maar haalbaar denk ik.

Het allerbelangrijkste is dat het een lekkere wedstrijd wordt waar ik kan genieten en mezelf ongeremd pijn kan doen smile

2

Re: Indeland triathlon

Ik doe hem ook, en met mij twee clubgenoten. De tijden vind ik lastig inschatten. Gisteren voor de eerste keer dit jaar 4k in buitenwater gedaan, dat ging gisteren in 1.47 per 100 meter dus 35 minuten zou haalbaar moeten zijn. Fietsen zet ik in op 35 a 36 per uur gezien er wel wat hoogtemeters in zitten. Lopen moet normaal gesproken kunnen binnen de 1.25.

Vanzella, heb jij nog extra informatie van de organisatie gehad? Ik krijg geen replies op email en de website vind ik ook niet heel duidelijk.
Het lijkt alsof je vanaf 9 uur je loopspullen kan afgeven in Aldenhoven, dan een kilometer of 5 moet rijden naar de de Blausteinsee om daar tussen 9 en 11 je fietsspullen neer te zetten. En dan start de halve al om 10 uur. Je hebt dus 60 minuten om je loopspullen af te geven, 5km te rijden naar het meer, je fietsspullen neer te zetten, je wetsuit aan te doen en klaar te staan voor de start. En dat voor 600 mensen.
Of lees ik ergens overheen?

3

Re: Indeland triathlon

yes er is een soort Holten set up inderdaad met twee wisselzones 5km uit elkaar. 

Ik deel je mening over de matige website, was vanochtend op zoek naar verzorgingsinfo en vond alleen loopverzorging twee keer per rondje. Dus voldoende water is bij het lopen in elk geval geregeld. Ik ga er maar vanuit dat ik zelf een setje extra bidons moet regelen op de fiets. Gels/reepjes zal ik sowieso zelf meenemen. Kijken of ik de High5 spullen die ironman in Maastricht levert ook goed verteer in een race.

Over de communicatie,
Nee ik heb nog niets gekregen, en ook niets anders gezien dan jij beschrijft. Ik heb even met een clubgenoot ge appt die al eerder meedeed. We krijgen een dezer dagen een e mail met startnummer etc en wat additonele info. Persoonlijk denk ik dat als je om 8 uur je nummer kunt halen je ook direct wel je schoenen af kan geven.

Hebben we anderhalf uur om 5km te fietsen, wisselzone in te richten wetsuit aan te doen en loss zu gehen smile Dat lijkt me genoeg.

Overigens staat op hun site dat ze 322 inschrijvingen hebben voor de halve (weet niet hoe oud het bericht is), dus ik verwacht geen ellenlange rij bij de inschrijving.

4

Re: Indeland triathlon

Voor mij is het ook een vervanging van de Stein-111. Omdat ik twee weken geleden al heb geknald op de 1/2 van Nieuwkoop wil ik m iets relaxter insteken.

Zwemmen - 0:32
Fietsen - 2:23
Lopen - 1:28
Wissels - 0:05
----------------
Totaal - 4:28

Ik hoop zaterdag het fietsparcours te kunnen checken, dan weet ik beter hoe realistisch dit is. Ik wil in ieder geval minder vermoeid het lopen beginnen dan ik dat heb gedaan bij Nieuwkoop.

* heb zo vermoeden dat ik de looptijd weer niet ga halen. :-( overschat mij het hele jaar al op dit onderdeel.

--M

5

Re: Indeland triathlon

Zojuist met mijn pak nog wat baantjes in het zwembad gedaan. Veel te warm natuurlijk, maar dit helpt altijd enorm voor het zelfvertrouwen. Het gaat zo hard.... ;-) Een beetje van dit tijdens de wedstrijd zal heerlijk zijn.

Iedereen zo zijn eigen voorbereiding he.

--M

6

Re: Indeland triathlon

Haha ja dat ken ik, ga proberen woensdag ook eens met pak in t zwembad, maar wel in 50m buitenbad ipv mijn normale 25m binnenbad denk ik. Iets koeler (hoop ik?) en iets minder snelheiddoping door minder keerpunten wink Weet nog wel toen ik pakken ging testen, brak bijna m'n vinger tegen de kant toen ik eens een sprintje trok, snelheid totaal verkeerd ingeschat. (snelheid is relatief, uiteraard wink

7

Re: Indeland triathlon

Gisteren dan toch de email van de organisatie gehad. Lijkt erop alsof ik wel een Duitse daglicentie nodig hebt. Lijkt me raar aangezien dat voor IM Frankfurt niet nodig was. Ik zie het wel bij de aanmelding.

8

Re: Indeland triathlon

ahh ok goed dat je antwoord hebt gehad. Laat je hem niet aansmeren, als je een Nederlandse (of andere bij de ITU aangesloten bond) licentie hebt hoef je geen daglicentie te kopen. (punt)

Ik vond net in de pdf nog een klein stukje over verzorging. Ook tijdens het fietsen (voor de halve) is die er:

Für die Mitteldistanz wird auf der Radstrecke eine
Verpflegungsstelle angeboten - mit Riegeln und Getränken

9

Re: Indeland triathlon

Vanzella schreef:

ahh ok goed dat je antwoord hebt gehad. Laat je hem niet aansmeren, als je een Nederlandse (of andere bij de ITU aangesloten bond) licentie hebt hoef je geen daglicentie te kopen. (punt)

Ik vond net in de pdf nog een klein stukje over verzorging. Ook tijdens het fietsen (voor de halve) is die er:

Für die Mitteldistanz wird auf der Radstrecke eine
Verpflegungsstelle angeboten - mit Riegeln und Getränken

Ik heb de kosten van de licentie teruggestort gekregen, ik ga er vanuit dat mijn Nederlandse licentie voldoende is. Anders hadden ze t ook niet teruggegeven, ga ik vanuit! ;-)

-- M

10

Re: Indeland triathlon

mstyz schreef:
Vanzella schreef:

ahh ok goed dat je antwoord hebt gehad. Laat je hem niet aansmeren, als je een Nederlandse (of andere bij de ITU aangesloten bond) licentie hebt hoef je geen daglicentie te kopen. (punt)

Ik vond net in de pdf nog een klein stukje over verzorging. Ook tijdens het fietsen (voor de halve) is die er:

Für die Mitteldistanz wird auf der Radstrecke eine
Verpflegungsstelle angeboten - mit Riegeln und Getränken

Ik heb de kosten van de licentie teruggestort gekregen, ik ga er vanuit dat mijn Nederlandse licentie voldoende is. Anders hadden ze t ook niet teruggegeven, ga ik vanuit! ;-)

-- M

Kijk, dat is goed om te weten!

11 Laatst bewerkt door mstyz (17-06-16 13:02:56)

Re: Indeland triathlon

Het bekende verhaal. Net voor een wedstrijd een bijna blessure opgelopen. Ik had dit weekend al wat zeurende pijntjes in mijn heup. Die heb ik genegeerd, en dinsdag heb ik toch meegedaan met mijn vaste looptraining. Dom dom dom... Er zaten zware technische loopoefeningen bij, en wat intervallen. En na afloop voelde ik een steekje in mijn knie.

De dagen erna niks gedaan, vandaag een beetje rustig zwemmen, sauna, vanavond nog een goede massage. Maar dan? Heup en knie zijn nog niet 100%, zeker niet. Als ik het puur rationeel kijk, moet ik niet starten, maar het merendeel op dit forum is niet puur rationeel. Dus wat zouden jullie doen?

Morgenochtend om 10:00 staat gepland om samen met een vriend die kant op rijden. Thuis blijven lijkt geen optie?

-- M

12

Re: Indeland triathlon

Da's balen ja. Je zegt het zelf al, de meesten op het forum zijn niet puur rationeel. Ik zou sowieso die kant op gaan, alleen al om je vriend te ondersteunen. Heb je ook last van je knie met fietsen? Worst case doe je alleen het zwemmen, de inschrijving krijg je toch niet meer terug lijkt me. Als fietsen ook gaat kun je daar ook aan de slag en zo kun je wellicht nog rustig aan het lopen beginnen. Stap voor stap bekijken.

Het zou zonde zijn als je thuis zit en je je toch wel goed voelt. Ik weet niet wat je planning is qua hoofddoelen voor de rest van het jaar, wellicht kun je wat rust nemen na deze triathlon.

13 Laatst bewerkt door Vanzella (17-06-16 14:16:18)

Re: Indeland triathlon

Exact, als je grootse doelen te bereiken hebt dit jaar erg voorzichtig doen, of het risico zelfs helemaal niet nemen. als je die niet hebt, kun je rustig het stapsgewijze polan van Thomass volgen...

Welke triathleet is er tenslotte voledig pijnvrij tijdens het seizoen smile smile

ik heb overigens startnummer 2277 voor het geval deze of gene me inhaalt, dubbelt, dan wel ontdubbelt of andersom.... Zeg gerust gedag...

14

Re: Indeland triathlon

Thanks voor de support. Bij fietsen verwacht ik geen problemen, zo lang ik mijn knie netjes recht in 1 lijn houdt. Dus het wordt stap voor stap en bij het lopen na 1km hardlopen de balans opmaken.

Mijn volgende hoogtepunt is 6 augustus OD Leiderdorp, daar tussendoor heb ik drie korte wedstrijden voor de fun. Vooral over 4 weken wil ik de 010 doen, bij mij in de buurt. Samen met mijn broer die zijn heup in het begin van seizoen heeft gebroken door een val over mij heen. Dus daar wil ik zeker bij zijn.

Hopelijk kan ik zo veel mogelijk genieten.... daar ga ik voor (mijn doel was podium in mijn age-group)

Mijn nummer is 2291

--M

15

Re: Indeland triathlon

mstyz schreef:

Thanks voor de support. Bij fietsen verwacht ik geen problemen, zo lang ik mijn knie netjes recht in 1 lijn houdt. Dus het wordt stap voor stap en bij het lopen na 1km hardlopen de balans opmaken.

Mijn volgende hoogtepunt is 6 augustus OD Leiderdorp, daar tussendoor heb ik drie korte wedstrijden voor de fun. Vooral over 4 weken wil ik de 010 doen, bij mij in de buurt. Samen met mijn broer die zijn heup in het begin van seizoen heeft gebroken door een val over mij heen. Dus daar wil ik zeker bij zijn.

Hopelijk kan ik zo veel mogelijk genieten.... daar ga ik voor (mijn doel was podium in mijn age-group)

Mijn nummer is 2291

--M

Balen man! Niet te gek doen in ieder geval!

Mijn nummer is 2377

16 Laatst bewerkt door Vanzella (20-06-16 14:07:35)

Re: Indeland triathlon

Wat een leuke wedstijd was die Indeland triathlon! Voor 80 euro kan ik me bijna geen beter georganiseerde wedstrijd voorstellen! Gels, sportdrank, verzorging wisselzones, sfeer (in het stadje).  Allemaal top..

Voor de famillie was het misschien wat minder doordat er geen fietspassage is in het stadje, maar die had ik toch pas opgetrommeld voor het lopen smile En ze hebben zich fantastisch vermaakt in het stadje langs de Laufstrecke...

Nu de prestatie..

Zwemmen ging hartstikke goed 34.53 (138e van 298 finishende mannen) op 1,98km volgens de Garmin (35 verwacht). Beetje druk in het begin en even brilletje moeten ontwateren door een tik op mijn hoofd, maar daarna was het perfect. Beetje ruim aan de buitenkant gezwommen op de heenweg zodat ik lekker mijn slag kon maken. Grote boeien op je op te orienteren en aangenaam water.

Lange wisselzone (300m lopen schat ik voor we bij de fiets waren en dan nog eens 200m ongeveer voor we erop konden springen) 3.30 ongeveer

Fietsparkoers was mooi, glooiend, goede wegen en een korte sectie met drie klimmetjes van een paar honderd meter rond de 10% rondom de energie centrale van Eschweiler (niet toevallig was dat ook de hoofdsponsor). Supervlak gereden 34.7 na 1 ronde 34.7 na twee ronden gemiddeld. Precies volgens plan en het ging nog redelijk makkelijk ook. 2.31 fietstijd (97e van 298).

Weer een langzame wissel, doordat de aanloop naar de wisselzone last had van verzadigd gras/klei en dus in rap tempo modder werd en ik mijn sokken plus normale loopschoenen met iets te lange veters rustig en goed wilde strikken.. 2.23

Toen het lopen... Normaal het onderdeel waar ik op kan rekenen.. De eerste 7km was dat ook zo. 4.30 gepland is 4.30 lopen en het idee was dat ik in de laatste ronde wel zou zien of er nog meer in de tank zat.. Nou dat was dus niet zo, want na 7km stortte ik in. Pijn in mijn voeten, heup, rug en kortademig. Kort door de bocht, ik zat erdoorheen. Tot 12km geprobeerd via een rek pauze en extra gel, cola en water er weer doorheen te komen, en toen maar besloten de frustratie overboord te gooien en rustig uit te lopen. 5.15/km. Rustig is relatief want elke keer als ik dacht, klein tandje erbij kreeg ik weer een tikkie. dus dit was wat het was... Uiteindelijk 1.40.00 op 19,98km leverde 5.00/km op (143e looptijd, het is heeeeeeeel lang geleden dat mijn zwempositie beter was dan mijn looppositie).

Totaal 4.51 inclusief die lange wisselzones. De eindtijd als geheel is best ok, maar de ineenstorting tijdens het lopen heeft me niet het vertrouwen voor de Ironman gegeven dat ik zocht in Indeland....

Jvermond, ik zag je naam in de uitslagen! Wat een tijd man!! Proficiat!

17 Laatst bewerkt door Jvermond (20-06-16 13:40:56)

Re: Indeland triathlon

Dank je Jeroen, leuk verslag!
Wij arriveerden op zaterdagmiddag rond 4 uur in Aldenhoven om onze startnummers op te halen. Man wat een regen hebben we gehad onderweg. Aldenhoven zelf was net een spookstadje. Geen hond op straat, alleen het gemeentehuis was open voor de registratie. Spullen opgehaald, om mijn licentie werd niet gevraagd dus dat was geen probleem. Daarna even door de regen naar wisselzone 2 gelopen. Die was ook lekker nat dus dat beloofde wel wat blubberig te worden. Daarna maar eens iets zoeken om te eten. Dat was niet echt een succes in Aldenhoven dus maar naar Eschweiler gereden. Na een schitzel en hefe weisse (we zijn immers in Duitsland) naar het hotel gereden en op tijd naar bed.
Zaterdagochtend om half 9 weer in Aldenhoven gearriveerd. Loopspullen in T2 klaargezet, en dan met 5km op de fiets naar de Blausteinsee waar de start en T1 waren en zowaar begon de zon te schijnen!
De zwemstart ging lekker, hoewel "nog dreizig secunden" in het het Duits blijkbaar staat voor een seconde of 8. Snel zwembril op en weg! Zwemmen ging super voor mijn doen: 2.05 km (volgens horloge) in 00.31.46. Die had ik op een kleine 35 minuten geschat nav eerdere ervaringen. De weg naar T1 was inderdaad lekker stijl omhoog lopen. In T2 ook nog het verkeerde pas gekozen waardoor ik over het hek moest klimmen. Desondanks toch in 2.57 de wisselzone weer uit. Fietsen begon goed! Windje schuin mee en de eerst 15 kilometer lag het gemiddelde ruim boven de 40. Net toen ik dacht dat dat wel een hele mooie tijd ging worden kwamen die pas klimmetjes. En daar hou ik echt niet van he smile. Flink teruggeschakeld en uiteindelijk de 88 kilometer met 38 gemiddeld volbracht. T2 binnen, die op dat moment gelukkig nog niet zo modderig was, snel de fiets weggezet. Sokken aan of niet? Nah, kost te veel tijd, gewoon lopen. In 1.35 T2 weer uit. Lopen ging super! Nog een paar mensen ingehaald en zelf alleen ingehaald door de nummer 2 die op dat moment al een ronde verder was. Het dorp was opeens toch tot leven gekomen met meerdere tentjes en veel enthousiaste vrijwilligers. Vanaf kilometer 14 begonnen de blaren te ontstaan en uiteindelijk met bebloede voeten over de finish in 4.15.53. Volgende keer toch maar sokken aan. De 15e tijd van de 338 (62e zwem, 17e fiets, 18e loop).

Zoals Vanzella als zei: Indeland is echt top geregeld. Ontzettend veel vrijwilligers, cola, gels, sponzen, water, iso drank langs het loopparcours en ook nog 2x bevoorrading langs het fietsparcours!

18

Re: Indeland triathlon

Leuke verslagen Ik zal dit keer kort houden. Het belangrijkste is, ik ben gefinisht en ik heb er van genoten! Dat was de grote vraag, van tevoren maar ook tijdens de race. Daarom ben ik bij het fietsen in de tweede ronde niet zo diep meer gegaan, heb ik de wissels redelijk relaxt gedaan, en heb ik te weinig gelletjes bij het fietsen naar binnen gewerkt.

Omdat het lopen uiteindelijk veel beter ging dan verwacht moest ik dat met cola'tjes en gelletjes van de organisatie (mierzoet en zuur) compenseren. Hoe dan ook met een big smile over de finish gegaan.

Wat ook hiervoor door anderen al was gezegd, een toporganisatie voor een betaalbaar evenement.

Zwemmen - 0:32 --> 0:33
Fietsen - 2:23      --> 2:19
Lopen - 1:28       --> 1:31 (inclusief plaspauze)
Wissels - 0:05     --> 0:06
------------------------------
Totaal - 4:28       --> 4:30

--M

19

Re: Indeland triathlon

mooie tijd MStyz voor een "rustig aan" wedstrijd!!!

20

Re: Indeland triathlon

Leuke en enthousiaste verhalen allemaal. Ik heb nog geen flauw idee wat mijn ambities worden na dit seizoen, maar ik ga deze wedstrijd zeker onthouden!

Louise

21

Re: Indeland triathlon

Louise schreef:

Leuke en enthousiaste verhalen allemaal. Ik heb nog geen flauw idee wat mijn ambities worden na dit seizoen, maar ik ga deze wedstrijd zeker onthouden!

Louise

Ik wil m volgend jaar weer doen, maar wel graag met droog weer. Want het parcours is op sommige stukken wel een beetje vies en stijl. Als het nat is, kan dat wel gevaarlijk worden.

--M

22

Re: Indeland triathlon

Mooie verhalen en een leuke wedstrijd zo te lezen. Fietsen was dan net ff minder dan 90 als ik de rekenmachine ff gebruik :-)
Desalniettemin tijden om jaloers op te zijn

23

Re: Indeland triathlon

Leuk om te lezen! Ik had m ook in gedachten voor volgend jaar... hoorde van de goede organisatie en het feest in t dorp.

Is er ook een kwart afstand daar?

24

Re: Indeland triathlon

petitmas schreef:

Mooie verhalen en een leuke wedstrijd zo te lezen. Fietsen was dan net ff minder dan 90 als ik de rekenmachine ff gebruik :-)
Desalniettemin tijden om jaloers op te zijn

Het is 88km fietsen en 20km (krap) lopen. Het zwemmen was volgens mij dit keer iets meer dan 1900mtr. Ja, er is ook een OD. Het fietsonderdeel is dan wel meer dan 40km. Hoeveel precies weet ik niet. De organisatie is iets minder strak dan bij een IM, maar is ook stukken goedkoper, E70. Het parcours is super, het is goed aangegeven, voldoende vrijwilligers.... en in het dorpje wordt tijdens het looponderdeel flink wat bier gedronken en ruik je de BBQ's volop. Dat is wel een grappig contrast. Voor de atleten is het hard werken, voor de omstanders is het een volksfeestje. Een prima combinatie.

Waarschijnlijk ben ik er volgend weer bij. Of toch misschien de 111 van Stein. ;-)

-- M