26

Re: Zwemmen met horloge

Baby olie werkt prima en is geen risico voor je pak. Gewoon je onderbenen en onderarmen goed insmeren. Nek kan beter met bodyglide (tegen het schuren). Buitenkant pak heb ik nooit gedaan, maar is op zich een logische gedachte. Aan de andere kant heeft het pak vooral wrijving aan de binnenkant bij het uittrekken, dus vraag me af of het echt helpt.

Succes!

triathlon is 3x leuker!

27

Re: Zwemmen met horloge

Oke, dan smeer ik de babyolie gewoon op m'n onderbenen. Heb namelijk alleen moeite om de benen uit te krijgen, bij de mouwen heb ik geen problemen! Bedankt voor de hulp!

28

Re: Zwemmen met horloge

Ik heb laast mijn eerste triathlon gedaan en heb ook lang nagedacht of ik wel een horloge aan wilde hebben. Mijn conclusie is dat het bij het zwemmen niet zo belangrijk is. Het vinden van de juiste ritme is belangrijker, je kan, in het water, toch niet goed zien hoe ver je bent. Als je op de fiets zit, dan zie je waar je staat qua tijd.

29

Re: Zwemmen met horloge

Je hebt bij sommige horloges wel een functie dat ie trilt na 500m ofzo, zodat je ongeveer weet hoe ver je bent. Maar zeker als het een massastart is zou ik ook geen horloge omdoen. Je hebt er niet zoveel aan om te weten hoe ver je bent, je hartslag zou belangrijker zijn om te weten, om te zien of je niet (te ver) in het rood zit, maar dat werkt bij de meeste horloges niet in het water, en als het wel werkt lijkt het me lastig om op je horloge te kijken zonder uit je ritme te komen en tempo te verliezen.

30

Re: Zwemmen met horloge

Zelf geen ervaring met babyolie maar het lijkt mij niet dat het schadelijk is voor je pak. We smeren immers de meest kostbare wezentjes in de wereld in met dat spul en die hebben er ook geen last van smile

31 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (24-06-16 15:20:21)

Re: Zwemmen met horloge

Las onlangs trouwens dat het dragen van een horloge in zwemwedstrijden verboden is. Goed om te weten wink

32

Re: Zwemmen met horloge

EB86 schreef:

Zelf geen ervaring met babyolie maar het lijkt mij niet dat het schadelijk is voor je pak. We smeren immers de meest kostbare wezentjes in de wereld in met dat spul en die hebben er ook geen last van smile

Dat is een beetje een kromme redenering. Babyolie is gemaakt om veilig bij babies te gebruiken, maar babies zijn niet gemaakt van neopreen, en babyolie is daar dus wel schadelijk voor. Het wordt afgeraden om babyolie of vaseline te gebruiken bij wetsuits van neopreen. Een keertje in een wedstrijd zal niet zoveel uitmaken, maar als je het regelmatig gebruikt zou ik toch een bodyglide zoals deze gebruiken.

33

Re: Zwemmen met horloge

Ze roepen het wel dat vaseline en babyolie slecht is voor een wetsuit maar het word massaal gebruikt en er is nog nooit iemand geweest die hierdoor schade aan zijn pak heeft. Ik denk dat er meer schade ontstaat door je pak aan en uit te trekken en het zwemmen zelf dan dat er ooit door babyolie kan gedaan worden.

34

Re: Zwemmen met horloge

ronnyke schreef:

Ze roepen het wel dat vaseline en babyolie slecht is voor een wetsuit maar het word massaal gebruikt en er is nog nooit iemand geweest die hierdoor schade aan zijn pak heeft. Ik denk dat er meer schade ontstaat door je pak aan en uit te trekken en het zwemmen zelf dan dat er ooit door babyolie kan gedaan worden.

Bedoel je, "ik heb nog nooit gehoord dat iemand schade heeft gehad aan z'n pak" of iets van die strekking? Het helpt je argument niet echt om in dit soort absolute termen te spreken. Ben het wel met je eens dat de kans groot is dat bij regelmatig gebruik je wetsuit hier en daar wel wat scheurtjes gaat vertonen ivm aantrekken en gebruik, maar de vraag is natuurlijk wordt dit misschien versterkt door de gebruikte smeermiddelen wink En die scheurtjes plak ik altijd weer dicht met wetsuitlijm, niets aan de hand, de eerste scheur doet het meeste pijn!

@linda, wat is verboden, het horloge of vaseline/babyolie?

35 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (24-06-16 15:21:44)

Re: Zwemmen met horloge

thomass schreef:

@linda, wat is verboden, het horloge of vaseline/babyolie?

Dat eerste dus. wink

Even zoeken waar ik het ook al weer las.

http://www.knzb.nl/actueel/nieuws/beric … dstrijden/

36

Re: Zwemmen met horloge

Dus als je op een steentje trapt bij het uitrekken van je pak of als je nagels erin staan komt dit omdat je goedkope babyolie of vaseline gebruikt en niet de duurdere produkten.