1

Onderwerp: Holten OD

Doe mee in Holten op de OD
Zwemmen 25 min./fietsen 1 u 12/lopen 45min/wissels 3 min totaal 2:25
KWW

2

Re: Holten OD

Holten is wel een leuke inderdaad.

1500m Zwemmen 28 min
40,6km Fietsen over de holterberg etc 1.20
10,6km lopen 46 min

+2+2 = 2.38uur

Alle onderdelen ietsje sneller dan 2013 leiden tot een winst van 2 min en 30 sec...


Een mens moet doelen hebben tenslotte smile

3

Re: Holten OD

Vorig jaar op de 1/8e gefinished in 1:25:34 (incl 50m teveel zwemmen, blijft lastig dat tellen)

Dit jaar hoop ik uit te komen op:

Zwemmen: 8:30
T1: 1:30
Fietsen: 43:30
T2: 1:30
Lopen: 25:00
Totaal: 1:20:00

4

Re: Holten OD

transphormer schreef:

Vorig jaar op de 1/8e gefinished in 1:25:34 (incl 50m teveel zwemmen, blijft lastig dat tellen)

Dit jaar hoop ik uit te komen op:

Zwemmen: 8:30
T1: 1:30
Fietsen: 43:30
T2: 1:30
Lopen: 25:00
Totaal: 1:20:00

Gefinished in 1:20:36, naar verwachting dus, hoewel ik tijdens het fietsen de kracht in mn benen miste vandaag. Tijdens de fietsronde een heerlijke plensbui over ons heen gekregen, was nog even tricky op de kasseitjes op de holterberg.

Zwemmen: 08:18
Fietsen: 43:19
Lopen: 25:58

5

Re: Holten OD

Vanzella schreef:

Holten is wel een leuke inderdaad.

1500m Zwemmen 28 min
40,6km Fietsen over de holterberg etc 1.20
10,6km lopen 46 min

+2+2 = 2.38uur

Alle onderdelen ietsje sneller dan 2013 leiden tot een winst van 2 min en 30 sec...

Een mens moet doelen hebben tenslotte smile

Een beetje laat maar het ging zo lekker in Holten dat ik het toch even wil melden smile

Zwemmen 29.40, was 1,63km volgens de Garmin, dus boeien lagen wat anders of ik heb slalom gezwommen. Het ging wel lekker iig.
Fietsen was verasend sterk, ik kon echt goed doorrijden, ergerde me ouderwets aan stayeraars en kon ook nog een groepje terugpakken en aanspreken op hun gedrag.. 1 uur 13 (32,9 gemiddeld)
Lopen was een tikkie zwaar  lol Ik was volle bak gestart met kms van 4.05 a 4.10 maar hield dat niet vol. 45.12 op 10,5 (Garmin) was zwaar maar erg leuk.

Finish in 2.33!

En de sfeer was weer fantastisch, iedere 200m BBQ lucht, muziek en aanmoedigingen.

6

Re: Holten OD

Gaan er nog mensen naar Holten? Ik doe de OD.

Mijn voorspelling:

Zwemmen: 27.00 (28.18 in 2014)
T1: 2.00
Fietsen: 1.09.00 (1.13.31 in 2014)
T2: 1.00
Lopen: 45.00 (48.33)
Totaal: 2.24.00 (2.33.57)

7

Re: Holten OD

Ik doe ook mee in Holten.
OD serie 2 (nummer 2102)

Doe geen voorspelling van de tijd.
Fiets parcours is voor mij onbekend (4x Holterberg op en af?)
Zwemmen kan maar zo zonder wetsuit worden, laatste meting was volgens mij al 22C.

8

Re: Holten OD

watertemp op 17 juni was 20,8 C.
Het fietsparcours is 2 keer de holterberg op en af met een aanloopstukje vanaf de dompelaar.
zit ook in de 2de serie
hoop op een beter resultaat als in 2014, toen materiaalpech; spaken uit het achterwiel en stukje met de fiets aan de hand moeten lopen. Schatting 2u25m Die klimmetjes halen toch de snelheid eruit en het lopen is ook niet vlak.

9

Re: Holten OD

Ik doe voor de 3e x mee in Holten en mn 2e OD. vorige keer was in 2013 en ondertussen mijn conditie en snelheid verbeterd. En na mijn PR in Rijssen op de 1/4e verwacht ik er wel iets van....

2013
28 min. zwemmen
1.20 fietsen
53 min lopen

2016 doelstelling....
25 min. zwemmen
1.10 fietsen
50 min. lopen

met wissels binnen 2,5 uur.

10

Re: Holten OD

Altijd lastig voorspellingen doen, maar laat ik me er maar eens aan wagen.


Zwemmen     25 min (mits wetsuite)
Fietsen          1.15 uur
Lopen             45 min

Incl wissels hoop ik op 2.30 uur

11

Re: Holten OD

Ik probeer een beter idee te krijgen van het fietsparcours. Hoeveel hoogtemeters zijn het in totaal? Dat geeft een beter idee van wat ik kan verwachten, en wat mijn voorspelling wordt. Omdat ik een beetje tegen een grens aan het lopen ben, zal ik deze niet maximaal gaan. Mijn voorlopige schatting is:

Zwemmen  0:25
Fietsen       1:04
Lopen         0:45
Wissels       0:03
------------------
Totaal        2:17

-- M

12

Re: Holten OD

ik denk dat het fietsparcours ongeveer 140 hm heeft per ronde op de holterberg, dus 280, hoeveel daarvoor geen idee

13

Re: Holten OD

edj schreef:

ik denk dat het fietsparcours ongeveer 140 hm heeft per ronde op de holterberg, dus 280, hoeveel daarvoor geen idee

daarvoor ligt nog 1 brug over de snelweg... wink

Het meest bepalend is de windrichting. Aangezien het 8km in 1 vrijwel richting rijden is vanaf het water naar Holten bepaalt dat vooral of je 45 of 32 kunt rijden daar (mijn fietsniveau).

14

Re: Holten OD

Wellicht fiets ik dan iets harder, maar ik laat m hier op staan. Mijn TT fiets staat in reparatie. Dus wordt een heel ander verhaal. Ik zie het als een fantastische training!

-- M

15

Re: Holten OD

mstyz schreef:

Wellicht fiets ik dan iets harder, maar ik laat m hier op staan. Mijn TT fiets staat in reparatie. Dus wordt een heel ander verhaal. Ik zie het als een fantastische training!

-- M

Dan heb je bijna de snelste fietstijd
Dit was de laatste keer 1.03.53

Het eerste stuk van zwemmen naar parcours is vlak

2 fietsrondes met in elke ronde de motieweg
Klim van ong 500m met op zijn hoogst 11.5% stijging
Parcours is dacht ik 42 km

16

Re: Holten OD

Thanks, dat is info waar ik wat aan heb. Ik was uit gegaan van 40.6km, dat had ik ergens gelezen. 42km is zeker een ander verhaal. Vorig weekend tijdens Indeland (1/2) had ik een totaal van 650hm, met twee klimmetjes van rond de 10%. Het eerste rondje had iets van 39 op de teller staan. Maar ik verwacht in Holten het een stuk minder snel.

Maar als het echt 42km is, dan is 1:04 geen optie.

--M

17

Re: Holten OD

Omdat het meer een training wordt, stel ik mijn doelen bij.... Dat lijkt mij een stuk realistischer!

Zwemmen  0:26
Fietsen       1:07
Lopen         0:45
Wissels       0:03
------------------
Totaal        2:21

Dus ergens op plekje 20, denk ik zo...

-- M

18

Re: Holten OD

Dit is wel heel bescheiden voor jou mstyz

19

Re: Holten OD

ronnyke schreef:

Dit is wel heel bescheiden voor jou mstyz

Ik ben de laatste weken in dialoog met mijn lichaam. Met name de aanhechting van mijn linker zitbot met de bijbehorende hamstring, hebben een sterke mening. Wellicht moet ik naar deze sterke argumenten luisteren, ipv dit negeren. Ik heb het vermoeden dat dit verstandiger is dan doen wat mijn hart zegt.

;-) Heel misschien ga ik toch wat harder, maar ik probeer de lat wat lager te leggen.

20

Re: Holten OD

Gisteren afgereisd naar het verre Oosten, naar Holten. Het was de rit dik en dwars waard. Ik had wel een vermoeden dat dit een groot evenement was, maar zo groot en zo goed georganiseerd had ik niet verwacht. Met live opnames tijdens de ETU wedstrijden, alles met hekken afgezet en tientallen vrijwilligers. Tel daarbij nog een dorp dat 1 groot feest had gebouwd, dan heb je een echt een fantastisch evenement.

Alleen het weer.... we hebben 3x een wolkbreuk inclusief onweer en hagel gehad. 2x tijdens het fietsen, de afdaling was een rivier geworden. En 1x 500mtr voor de finish, dus nog even een sprintje trekken. Maar tijdens het fietsen was het echt gevaarlijk. Met 50km/h naar beneden met al dat water. Ik zag een aantal mensen bijtrappen tijdens het afdalen..... maar ik zag dezelfde atleten ook op de grond liggen. Ik heb in ieder geval 2 flinke valpartijen gezien, en ik denk dat dat niet de enige waren.

Daarnaast hadden ze het zwemparcours ingekort (ivm onweer), ipv 1500mtr zag ik 800mtr op mijn Garmin staan. Dat maakte deze race extra relaxt, het was voor mij meer een trainingswedstrijd. En dat beviel mij prima. Ik heb er enorm van genoten. Vooral door met mijn normale racefiets de peperdure TT fietsen voorbij te rijden. Die van mij staat bij de fietsenmaker. Ik hoorde de andere atleten balen toen ik ze voorbij reed met mijn 5 jaar oude racefiets. ;-)

Verder ging het prima. Het fietsparcours was 41.5km met 380hm, het loopparcours was 10.5km met 90hm.

Zwemmen  0:26 -> 0:12
Fietsen       1:07 -> 1:07 (4de fietstijd, met 36.8kmh ;-))
Lopen         0:45 -> 0:44
Wissels       0:03 -> 0:03
-------------------------------
Totaal        2:21 -> 2:07

9de in mijn age-group & 15de ongeveer overall.

Op naar de volgende wedstrijden in Rotterdam, lekker dichtbij!

-- M

Dus ergens op plekje 20, denk ik zo...

21

Re: Holten OD

Ingekort? Het zwemmen bij de OD Holten is doorgaans 2 ronden van 750m met tussen door een landgang en een duik van het ponton... Weet je zeker dat je niet te vroeg het water uit gegaan bent? Ik was er niet bij overigens dus weet niet of ze er 1 ronde van gemaakt hebben.

22

Re: Holten OD

Dorter schreef:

Ingekort? Het zwemmen bij de OD Holten is doorgaans 2 ronden van 750m met tussen door een landgang en een duik van het ponton... Weet je zeker dat je niet te vroeg het water uit gegaan bent? Ik was er niet bij overigens dus weet niet of ze er 1 ronde van gemaakt hebben.

Ja was ingekort ivm onweer, er was al uitloop door de eerste keer onweer... en ze wilde denk ik niet het risico lopen op extra uitloop, of dat er mensen in het water lagen bij een volgende wolkbreuk. Het weer was echt uitermate extreem.

-- M

23

Re: Holten OD

mstyz schreef:
Dorter schreef:

Ingekort? Het zwemmen bij de OD Holten is doorgaans 2 ronden van 750m met tussen door een landgang en een duik van het ponton... Weet je zeker dat je niet te vroeg het water uit gegaan bent? Ik was er niet bij overigens dus weet niet of ze er 1 ronde van gemaakt hebben.

Ja was ingekort ivm onweer, er was al uitloop door de eerste keer onweer... en ze wilde denk ik niet het risico lopen op extra uitloop, of dat er mensen in het water lagen bij een volgende wolkbreuk. Het weer was echt uitermate extreem.

-- M

Ik meette ook ruime 800m
Ik kwam net 3 sec voor je uit water

Op fiets klokte ik 1.10
Die afdalingen door het bos waren echt levensgevaarlijk
Gewoon riviertjes over de weg. En die hagel brrr
Ik liep de 10.5 km ook in 44 min en klikte 2.10 uur

Beleving en aankleding by far mooiste wedstrijd van Nederland
Dikke respect voor de 800 vrijwilligers

24

Re: Holten OD

Dan zaten we dicht bij elkaar in de buurt de hele wedstrijd, de volgende keer elkaar even groeten. :-) als we elkaar herkennen.

-- M

25

Re: Holten OD

Ik sprak vandaag wat vrouwen uit de 1eDivisie en die zijn ongeveer halverwege het zwemmen uit het water gehaald toen het ging onweren, en daarna zijn ze opnieuw gestart voor alleen fietsen en lopen. En zelfs daarbij was het nog hondenweer, begreep ik!

Louise