26

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

mstyz schreef:

Heb mij toch maar aangemeld voor de wk kwalificatie. Ik wilde het eigenlijk rustig aan doen, maar 15de in een agegroup van 5 jaar... Dat biedt mogelijkheden. Hebben jullie een bevestigingsmail ontvangen? En is er ergens een deelnemerslijst te vinden? Kan ik een beetje mijn kansen in schatten.

--M

Er staat op de site van de triathlonbond wel een overzicht van wie zich ingeschreven hebben, dat dagelijks geupdate wordt.

Gaat het om de eerste 15 in de AG die zich ook ingeschreven hebben voor het WK of gewoon de eerste 15 in de AG?

27

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Meer info: http://triathlonbond.nl/Portals/0/Downl … 150645-670

Er  komt uiteindelijk (in 2017) dus ook nog een tijdslimiet aan te pas.

28

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

LindaRotterdam schreef:

Meer info: http://triathlonbond.nl/Portals/0/Downl … 150645-670

Er  komt uiteindelijk (in 2017) dus ook nog een tijdslimiet aan te pas.

Dus alleen bij de eerste 15 zitten is niet genoeg blijkbaar... Nou ja, ook niet zo heel gek misschien aangezien zich in sommige age groups volgens mij niet of nauwelijks meer dan 15 mensen inschrijven.

Overigens, hier staat de lijst met kandidaat-inschrijvingen voor het WK: http://triathlonbond.nl/Portals/0/Downl … 151143-760

/Herman

29

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

HermanB schreef:
LindaRotterdam schreef:

Meer info: http://triathlonbond.nl/Portals/0/Downl … 150645-670

Er  komt uiteindelijk (in 2017) dus ook nog een tijdslimiet aan te pas.

Dus alleen bij de eerste 15 zitten is niet genoeg blijkbaar... Nou ja, ook niet zo heel gek misschien aangezien zich in sommige age groups volgens mij niet of nauwelijks meer dan 15 mensen inschrijven.

Overigens, hier staat de lijst met kandidaat-inschrijvingen voor het WK: http://triathlonbond.nl/Portals/0/Downl … 151143-760

/Herman

Thanks!!

30

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Heeft iemand al een compleet logistiek plaatje?
van T2 naar T1 is nog een kwartier fietsen volgens de film?

Maar T1 ligt aan de andere kant van de Rijnhaven als de start?
Das ook nog een fikse wandeling dan? en die doe je dan in je wetsuit?

Of worden we geacht de Rijnhaven even over te zwemmen als warming up?

Ik kan er niet echt wijs uit .... :-(

D.

31 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (21-07-16 17:00:12)

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Er is tegenwoordig een brug tussen Katendrecht (T1, Rijnhaven) en de Kop van Zuid (Hotel New York, zwemstart), dus dat moet goedkomen.

Na T2 kan je dus op de fiets naar T1, dat zal inderdaad een kwartiertje zijn. En dan lopend naar de start. Op blote voeten neem ik aan, want daar kom je nooit meer terug als je slippers achterlaat.

Ik ga wel flink vroeg. Neem een rugtas mee en wil die weer aan mn vriend afgeven als ik mn fiets in T1 heb gezet. Geen idee wat er voor toeschouwers ook bereikbaar is. Gedoe joh op de zondagochtend, en ik ben al zo lekker georganiseerd  onder wedstrijddruk. big_smile

32

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Mooi moment om even wakker te worden :-)

...Maar vroeg is het wel (8:30 uur startwave hier)

33

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Even wat Rotterdamse folklore:

LindaRotterdam schreef:

Er is tegenwoordig een brug tussen Katendrecht (T1, Rijnhaven) en de Kop van Zuid (Hotel New York, zwemstart), dus dat moet goedkomen.

... en die heet de Hoerenloper. Althans, officieel heet-ie de Rijnhavenbrug, maar Rotterdammers geven alles bijnamen en Katendrecht heeft een rossig verleden, vandaar.

Ik vind het trouwens ook een boel gedoe voor de vroege zondagochtend. Of nou al een beetje, want ik blijf maar twijfelen over triathlon- of racefiets.

Louise

34

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Louise schreef:

Even wat Rotterdamse folklore:

LindaRotterdam schreef:

Er is tegenwoordig een brug tussen Katendrecht (T1, Rijnhaven) en de Kop van Zuid (Hotel New York, zwemstart), dus dat moet goedkomen.

... en die heet de Hoerenloper. Althans, officieel heet-ie de Rijnhavenbrug, maar Rotterdammers geven alles bijnamen en Katendrecht heeft een rossig verleden, vandaar.

Ik vind het trouwens ook een boel gedoe voor de vroege zondagochtend. Of nou al een beetje, want ik blijf maar twijfelen over triathlon- of racefiets.

Louise

Bedankt voor de inside-info :-D
Ik kijk er naar uit om morgen over De Hoerenloper naar de zwemstart te wandelen hahaha.

De logistieke operatie op de vroege ochtend lijkt nu ook duidelijk te zijn voor mij.

Ik heb wel medelijden met mijn vriendin die zo lief is om te komen supporteren en samen met mij al om 5.45 uur in de auto zal zitten...
Hopelijk kan ik haar verblijden met een paar lieve blikken tijdens en vooral na de wedstrijd :-)
Na de wedstrijd maken we er een leuk dagje uit van, als troost voor het afzien door haar ;-)

35

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

MartijnT schreef:

Ik kijk er naar uit om morgen over De Hoerenloper naar de zwemstart te wandelen hahaha.

'
Haha, ja, ik ook, dat is zo'n beetje de reden om mee te doen! Nouja, en zwemmen in de Rijnhaven en fietsen door de stad. Het loopparcours is dan weer iets minder interessant, lijkt me. Ik bedoel: ik doe mee voor het parcours!

Na lang wikken en wegen is bij mij de keuze trouwens op de TT-fiets gevallen, ik wil nog wat uitproberen richting m'n Ironman, zit wat te pielen met de afstelling van m'n plaatjes namelijk. En mijn racefiets is een echte toerfiets, zonder opzetstuur en met een joekel van een zadeltas. Voor mijn part rijd ik een groot deel met m'n handjes aan de remmen.

Louise

36

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Er zijn maar weinig parcoursen waarbij TT-fiets niet handig is, bijvoorbeeld Eupen.
Ironman UK heb ik op mijn racefiets gedaan, achteraf had dat ook op mijn Cervelo P2 gekund..
Het parcours voor de AG lijkt goed te doen op de tijdritter.
We will see! Ik doe trouwens ook mee voor het parcours en entourage.
Hopelijk wordt het prachtige sportochtend voor mij en natuurlijk ook anderen, in het bijzonder de forumleden ;-)

37

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Voor mij ook zeker de TT. Wil daar t liefst de hele zomer op rijden en doe het al te weinig. Dan word je er natuurlijk nooit handig in.

Heb er ontzettend zin in. Heel snelle tijd zal het niet worden, maar vind het zo gaaf om hier mee te doen.

Gisteren al verschillende paratriatleten aan t oefenen en verkennen gezien. Kunnen we de wedstrijd vandaag (elite) ook nog ergens op tv of computer volgen?

38

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Zojuist het parcours verkend, en dit keer treur ik niet omdat ik mijn TT fiets niet kan gebruiken. Niet normaal hoe technisch het is. Bochten, nog meer bochten, slecht wegdek, smal, klimmetjes etc. Je moet echt flink fietsen om dit boven de 37kmh te finishen.

Zelfs een dicht achterwiel gaat er denk ik niet in. Met al die hobbels.

Wie heeft m al helemaal gereden?

@Dennis, slaap je in Rotterdam?

39

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Ik zie net dat je je fiets moet stallen in het Buizenpark. Heerlijk. Staan inderdaad een boel buizen dan, in dat park.

Louise

40

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

mstyz schreef:

Wie heeft m al helemaal gereden?

Ikke, een dikke maand of zo geleden. En mijn conclusies zijn dezelfde als de jouwe. Wij vroegen ons op een aantal punten nog wel af hoe de wedstrijdroute nu echt zou lopen, misschien zijn hier en daar wat hobbels of bochten gladgestreken. Bijvoorbeeld langs de Piet Smitkade (Veranda): de route lijkt daar over de kade vlak langs het water te lopen, maar dat is een wandelgebied met allemaal straatmeubilair. Moeten we daar dan langs slalommen, of rijden we bovenlangs over de straat? Want in dat laatste geval moeten we op een gegeven moment toch naar beneden om aan het eind van de kade rechtdoor te kunnen.

Louise schreef:

Ik zie net dat je je fiets moet stallen in het Buizenpark. Heerlijk. Staan inderdaad een boel buizen dan, in dat park.

Haha smile Dat zet die Hoerenloper ook ineens weer in een ander licht...

/Herman

41

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

HermanB schreef:

Ikke, een dikke maand of zo geleden. En mijn conclusies zijn dezelfde als de jouwe. Wij vroegen ons op een aantal punten nog wel af hoe de wedstrijdroute nu echt zou lopen, misschien zijn hier en daar wat hobbels of bochten gladgestreken. Bijvoorbeeld langs de Piet Smitkade (Veranda): de route lijkt daar over de kade vlak langs het water te lopen, maar dat is een wandelgebied met allemaal straatmeubilair. Moeten we daar dan langs slalommen, of rijden we bovenlangs over de straat? Want in dat laatste geval moeten we op een gegeven moment toch naar beneden om aan het eind van de kade rechtdoor te kunnen.
/Herman

Ja daar ga je inderdaad onderlangs, en dat straatmeubilair staat verankerd. Dus ik neem aan dat daar een hoop vrijwilligers staan!

-- M

42

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Allemaal veel succes met de wedstrijd, gister bij training verkeerde beweging gemaakt en door mijn rug gegaan en kan nog amper lopen dus meedoen is geen optie, baal giga maar is niet anders

Mijn dochter mag het nu zonder mij doen

43 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (25-07-16 08:00:51)

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

LindaRotterdam schreef:

Bevestiging en info zijn inmiddels binnen,  dus het begint te kriebelen. Een triathlon in mn hometown!

Ik ga start zondag (vroeg!) op de OD en richt me op:
Zwemmen 1500 m 35 min
T1 3 min
Fietsen 40 km 80 min
T2 2 min
Lopen 10 km 52 min
Totaal ruim binnen de 3 uur, hopelijk 2h50.

En dat werd:
Zwemmen 40:01
T1 (incl 500 m lopen) 4:53
Fietsen 1:15:57
T2 1:44
Lopen 53:27
Totaal: 2:55:48

Vooral traag gezwommen dus. Wel lekker doorgefietst, voor mijn doen, ondanks t parcours. Lopen viel tegen, wat een heuvels en bochtjes zeg!

Verbeterpunten zijn duidelijk. Komende drie weken (tot aan Leiderdorp MD) veel zwemmen, zonder wetsuit! En puntjes op de i zetten qua lopen.

44

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Oh, zie overal (Strava enzo) dat voor de bike leg maar 37 km gemeten is. Dat scheelt natuurlijk ook.

Wordt dat niet uitgemeten bij zo'n evenement?

45

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Ik had vooraf geen voorspelling gedaan, omdat ik niet volle bak wou gaan en ik het parcours niet goed in kon schatten. Uiteindelijk een mooie wedstrijd, met een bijzonder (lastig) parcours. Zelf nog een klein schuivertje gemaakt op de fiets, kon gelukkig snel weer verder.

Zwem: 25:23
T1: 4:02
Fiets: 1:08
T2: 1:28
Loop: 40:18

Een eindtijd van 2:19:09 dus. Zowel het fiets- als het loopparcours waren wel een stukkie te kort.

46

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

LindaRotterdam schreef:

Oh, zie overal (Strava enzo) dat voor de bike leg maar 37 km gemeten is. Dat scheelt natuurlijk ook.

Wordt dat niet uitgemeten bij zo'n evenement?

Denk niet dat het eenvoudig is om deze afstand exact de krijgen als je gebonden bent aan de fietspaden in rotterdam. Ze hadden nog een rondje bij de veerhaven kunnen doen, maar ook daar was niet heel veel ruimte.

Een te korte loopafstand werd gecompenseerd door T1 smile

47

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Wat is bij jullie de impact op de zwemtijd van het niet mogen zwemmen in een wetsuit?
Ik ben voor mijn gevoel bijna 6 minuten kwijtgeraakt en weet zeker dat ik niet gestopt ben voor koffie :-(

Parcours was lastig, maar an sich wel te doen. Veel vrijwilligers met vlaggen en aanwijzingen. Bij het lopen in het park was ik een beetje gedesorienteerd door alle bochtjes en heuveltjes. Ook daar verder alles goed geregeld.

Wat ik bizar ( lees belachelijk) vond was de snelheid en vooral de volgorde waarin de tassen terugkwamen. Je (ik ) zouverwachten dat dat op volgorden van start wave was maar helaas. Heb heel lang moeten wachten ... bijna zelfs afscheid genomen van mijn brilletjes, badmuts en handdoek omdat ik het echt zat was...

D.

48

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Duiksmurf schreef:

Wat is bij jullie de impact op de zwemtijd van het niet mogen zwemmen in een wetsuit?
Ik ben voor mijn gevoel bijna 6 minuten kwijtgeraakt en weet zeker dat ik niet gestopt ben voor koffie :-(

Best wel groot, volgens mij. Ik heb voor mijn gevoel lekker doorgezwommen, al was ik eigenlijk niet echt moe daarna (ik zwem nooit maximaal, dat bewaar ik voor het fietsen en lopen). De tijd bleek echter ook belabberd, niet eens zozeer ten opzichte van vrienden die meededen maar wel ten opzichte van het veld. Nu heb ik wel een rare slinger gemaakt in de laatste bocht: ik was te lang achter een paar uitwaaierende deelnemers aangezwommen waardoor ik helemaal links van het veld uitkwam en bijna tegen de kade botste. Ik heb dus wel wat extra meters gezwommen (ruim 300 volgens mijn gps, maar die overdrijft hoor).

Verder vond ik het een superleuk fietsparcours. Ja, heel erg technisch en ik was blij dat ik de racefiets had meegenomen. Maar dat technische maakte het ook juist leuk vond ik. En ik heb net als Louise ook een paar keer moeten lachen als er weer een nieuwe rare slinger opdook (Tussen IJzerwerkerkade en Piet Smitkade! En dat smalle steegje bijna door de mensen hun achtertuin bij Nautilus!). Maar met zo'n technisch parcours rijd je geen supertijd natuurlijk. Ik rij op een vlak parcours toch wel 37 km/h, hier was het 34 km/h.

Het loopparcours vond ik ook niet onaardig. Wel zwaar met al die heuveltjes en (ook hier weer) bochtjes. Ik kreeg op een gegeven moment echter last van astmatisch gepiep en geschraap, dus toen heb ik tempo teruggenomen.

Verder lijkt het me een behoorlijk ingewikkelde klus om zoiets middenin een wereldstad te organiseren, en wat mij betreft is de organisatie daar deze eerste keer erg goed in geslaagd. Er waren genoeg vrijwilligers, die waren goed op de hoogte als je wat vroeg, de aanwijzingen waren duidelijk onderweg, etc. Ik heb zelf (eerste start wave om 8:00) helemaal niet lang op mijn zwemtas hoeven wachten overigens. Ik stond gewoon nog achter het finishgebied na te praten met vrienden en clubgenoten, en ruim voor ik dat zat was waren de tassen er al.

Verbeterpunten voor volgend jaar zitten hem voor mij vooral in het parcours (toch liever hier en daar een rijstrook afzetten voor een betere doorstroming en minder gevaarlijke bochten, zou ik zeggen). Verder alleen kleine dingen, zoals een betere aanduiding in de wisselzones van de looprichting en in- en uitgang zodat je voordat de wedstrijd begint al ziet hoe je moet lopen, en een kloppend plaatje in het deelnemersboekje van de zwemroute en de plek van de boeien). Maar absoluut niks van ICAN-achtige proporties. En dat is wel een compliment waard.

/Herman

49

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Duiksmurf schreef:

Wat is bij jullie de impact op de zwemtijd van het niet mogen zwemmen in een wetsuit?
Ik ben voor mijn gevoel bijna 6 minuten kwijtgeraakt en weet zeker dat ik niet gestopt ben voor koffie :-(

Parcours was lastig, maar an sich wel te doen. Veel vrijwilligers met vlaggen en aanwijzingen. Bij het lopen in het park was ik een beetje gedesorienteerd door alle bochtjes en heuveltjes. Ook daar verder alles goed geregeld.

Wat ik bizar ( lees belachelijk) vond was de snelheid en vooral de volgorde waarin de tassen terugkwamen. Je (ik ) zouverwachten dat dat op volgorden van start wave was maar helaas. Heb heel lang moeten wachten ... bijna zelfs afscheid genomen van mijn brilletjes, badmuts en handdoek omdat ik het echt zat was...

D.

Ik ben uren later teruggegaan en kreeg een lege tas. Dus uiteindelijk net zo goed afscheid genomen van m'n brilletje, neusklem, etc.

Ik was ook zon 6 min langzamer dan verwacht.

50

Re: ITU Triathlon Championships Rotterdam

Ik heb gisteren genoten van een zeer mooie ochtend in het Rotterdamse.
Het begon helaas niet zo goed, omdat ik, Ajacied, het in mijn hoofd had gehaald om bij de Kuip te parkeren..
Gelukkig werd ik hierna weinig meer met Feye uh noord geconfronteerd.

Ik vind dat de organisatie een groot compliment verdient. Het is zeker niet niks om een triathlon in een wereldstad te organiseren. Natuurlijk zijn er verbeterpunten en kun je bijvoorbeeld niet blij zijn met het zeer technische fietsparcours, maar volgens mij is de organisatie er zeer goed in geslaagd om een top evenement neer te zetten.

Ik had gisterochtend sowieso weinig te klagen, omdat mijn wedstrijd heel goed verliep.
Het zwemmen ging goed, fietsen super en lopen oke. Ik heb flink gas gegeven tijdens het fietsen en op mijn tijdritfiets ging me dat prima af. Het lopen was wat minder, omdat ik te hard had gefietst, maar ik kon nog net onder de 40 min. blijven.

Volgens mij was de afstand van het lopen wel 10 en met fietsen kwam ik ook uit op 37,2. Voor mijn gevoel was de afstand met zwemmen ook wat langer, maar dat kan grotendeels door het gemis van een wetsuit komen. Bij mij scheelt dat dan geen 6 min., maar maximaal 2 min. denk ik.

Na bestudering van de uitslag denk ik dat ik 13e in mijn AG ben geworden. Ik houd nu stiekem hoop op plaatsing voor het WK volgend jaar, of droom ik nu teveel..