26

Re: Leiderdorp 14/8

Hierbij ook mijn voorspelling voor mijn eerste halve:

Zwemmen:         55 min
T1.                      2 min
Fietsen      2 uur 45 min
T2                       2 min
Hardlopen 1 uur 50 min

Totaal.       5 uur 36 min

Ik hoop hier nog een hoop minuten vanaf te krijgen

27 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (16-08-16 14:56:23)

Re: Leiderdorp 14/8

En hoe ging t?

Voor mij was het echt afzien. Had gehoopt dat zoveel rust me per ongeluk toch goed zou doen, maar ik was al verzuurd toen ik uit de auto stapte. Wel blij dat ik toch gestart ben.

Zwemmen kon ik mijn ademhaling slecht onder controle krijgen, maar met 1-op-2 ademen ging het eigenlijk wel soepel. Uiteindelijk wel een slechte tijd, 61 min.

Met fietsen soms helemaal moeten terugschakelen om de kramp uit m'n liezen en quads te krijgen, maar toch flink sneller dan ooit op zo'n afstand. Uiteindelijk precies 3 uur over de 87 km gedaan, dus 29 km/h. Heb onderweg vaak willen afstappen, maar wilde toch het lopen nog proberen.

Dat heb ik 10 km gedaan en was het wel echt op. Longen piepten al bij 5:30 à 6:00 /km. Had wel uit kunnen joggen, maar dat vond ik het niet waard. Voelt wel verschrikkelijk om zo 'roemloos' over de finish te gaan. Dat ga ik nooit nog een keer doen.

Zwemmen 2500 m: 55 -> 61 min
T1 3 -> 2 min
Fietsen 87 km: 2h55 -> 3 h
T2 2 = 2 min
Lopen 1h50 20 km-> 56 min 10 km.
Totaal 5h45-6h -> DNF sad

28 Laatst bewerkt door Youri (15-08-16 08:16:32)

Re: Leiderdorp 14/8

Al met al niet verkeerd bij mij, maar merk toch dat ik stiekem gewoon tekort kom om de wedstrijd af te maken hoe ik het wil.

Zwemmen 1500m: 28.00  -->  26.22
T1: 3.00                            -->    2.51
Fietsen  40 km: 1.20.00    -->1.19.10
T2: 2.00                            -->    2.27
Lopen 10 km: 52.00          -->1.00.18

Het zwemmen ging gewoon lekker, maar dat gaat het eigenlijk altijd wel. Lag op gegeven moment in een groepje, daar bij blijven liggen om energie te sparen.
Fietsen ging vervolgens voor mijn doen ook wel lekker, maar ik denk dat ik hier toch al te veel opgebruikt heb voor het lopen.. want dat was na 7 km weer poef, nul energie.. Waar ik in een training best in een uur ruim 10 km loop, ben ik nu gewoon al te vermoeid, dus vermoed dat ik toch echt veel meer moet gaan fietsen wil ik eens een fatsoenlijke loop hebben.

Zonde dat je het niet af hebt kunnen maken, heb je volgens mij wel zien lopen nog, maar toen was ik al zo dood dat ik er geen woord uit kreeg lol

EDIT: Zie ook net dat ik de plaatsing iets verkeerd bekeek.. ik haalde plaats categorie en plaats na zwemmen door elkaar.. dus in plaats van 92e uit het water, was dat 41e op het hele veld.. dat maakt mijn ochtend weer goed lol

29

Re: Leiderdorp 14/8

Van mij kant een korte terugkoppeling.

De dagen voor de wedstrijd heb ik het rustig aangedaan, en ik had wel vertrouwen in het fietsen en lopen. Alleen ik merkte dat mijn zwemmen echt een stuk slechter was. Dat merkte ik helemaal tijdens de ITU triathlon zonder pak. Maar ook in het zwembad was de snelheid er een stuk uit. In ieder geval te weinig aandacht gegeven de laatste tijd. Dus de snelheidwinst die ik voor ogen had is een snelheidverlies geworden. :-( Tja, stof om over na te denken. En de oplossing weet ik al, een trainer opzoeken.

De omstandigheden waren weer perfect, alleen trok de wind wel sterk aan. Dus dat was tijdens het fietsen wel zwaar. Voor het looponderdeel werd het behoorlijk warm. Maar gelukkig was ik al bezig met mijn tweede rondje toen de zon echt goed doorkwam.

Qua organisatie was het wel typisch. De transitie zone was echt te krap. Je kon je niet goed omkleden, of uberhaupt je spullen kwijt. Tijdens T1 was ik aan het slalommen om daar fatsoenlijk weg te komen. Ook je fiets terugzetten bij T2 was soms echt lastig. Verder was de trap uit het water zo kort dat ik niet uit het water kwam. Met een beetje hulp lukte het bijna zonder kramp in mijn hamstring te krijgen.

Verder was het perfect. Goed verkeersvrij, goede vrijwilligers, leuke standjes met kleren, eten en drinken onderweg waren perfect. Dus allemaal goed geregeld.

De wedstrijd verliep voor mij ook goed. Fietsen en lopen volgens plan, transities en zwemmen te langzaam. Maar dat was al vantevoren mijn verwachting. Hier en daar een klap bij het zwemmen. Ik begreep dat vooral de mensen achteraan het veld hier veel meer last van hebben gehad. Terwijl die juist achteraan zwemmen om dat te voorkomen.


Zwemmen: 0:25:00 -> 0:26:00
T1:             0:01:30 -> 0:01:45
Fietsen :     1:01:00 -> 1:00:40
T2:             0:01:30 -> 0:01:40
Lopen:        0:40:30 -> 0:40:50
---------------------------------------
Totaal:       2:09:30  -> 2:10:55

mstyz schreef:

Ik mik op top 5.... hopelijk komt alles een beetje op zijn plek. Maar ik ga er in ieder geval wel voor. Spannend!

8ste overall geworden, en 8 seconden sneller dan vorig jaar. :-) Maar fietsen en lopen bij elkaar bijna 2 minuten sneller. Dus dat was wel wat ik voor ogen had.

Al met al een mooie wedstrijd gehad.

-- M

30

Re: Leiderdorp 14/8

Ohja, die trap. Probeer daar maar eens een voet op te zetten...

Mijn voordeel was wel dat het inmiddels erg rustig was in de wisselzone wink

31

Re: Leiderdorp 14/8

Die rottrap had ik al uit m'n gedachten verdrongen lol

Geloof het of niet; toen ik aankwam was de wisselzone nog krapper. Aangezien teamgenoot die meereed op de halve ging starten was ik om kwart voor 8 al m'n fiets aan het stallen, toen kwam m'n voorwiel bijna halverwege het looppad..
Toen ze dat van de jury zagen hebben ze maar snel de hekken dichter op het water gezet en de fietsrekken naar achteren, wat je al niet meemaakt op de vroege ochtend tongue

32 Laatst bewerkt door triathnold (15-08-16 14:48:57)

Re: Leiderdorp 14/8

Het was een zeer geslaagd evenement voor mijn eerste halve triathlon.
Ik wist niet precies wat me te wachten stond met deze afstanden maar wel dat het zwaar zou worden, en dat was het.

Het zwemmen ging eigenlijk zoals verwacht, ik ben geen top zwemmer maar een middenmoot. Lekker tempo en toch proberen hartslag zo laag mogelijk te houden. Hier en daar wat klappen gehad en uitgedeeld en ook wat water binnengekregen waardoor ik bijna even moest overgeven, maar het gelukkig binnen kon houden.
De trap op het water uit was inderdaad lastig, snel T1 in zo snel mogelijk de fiets op.

Fietsen begon erg lekker, maar helaas stak inderdaad de wind op, wat niet echt gunstig was. De laaste 2 ronden begon ik ook echt last te krijgen van mijn schouders, toch te weinig getraind in tijdrithouding waardoor ik toch een stuk rechtop heb moeten fietsen.

In T2 schoenen en toch ook maar sokken aan gedaan hoewel ik lekkerder loop zonder sokken maar wilde geen blaren creeren. Merkte direct al dat ik tegen kramp aanzat met lopen en inderdaad einde ronde 1 kreeg ook kramp. Even staan rekken en weer door. Helaas moest ik daardoor inhouden en kon ik niet mijn normale tempo lopen. Na 7 km liep ik toch echt niet lekker op mijn sokken en dus maar uitgetrokken. Bij elke drinkpost even de tijd genomen om wat te drinken, spons aanpakken en door.

Overal zeer tevreden met mijn tijden en er valt nog zeker wat te verbeteren voor volgende keer.

Mijn voorspelde en uiteindelijke tijden

triathnold schreef:

Hierbij ook mijn voorspelling voor mijn eerste halve:

Zwemmen:         55 min  --> 50.26
T1.                      2 min   --> 1.48
Fietsen      2 uur 45 min  --> 2.33:45
T2                       2 min   --> 2.44
Hardlopen 1 uur 50 min   --> 1.41:14

Totaal.       5 uur 36 min  --> 5.09:55

Ik hoop hier nog een hoop minuten vanaf te krijgen

33

Re: Leiderdorp 14/8

triathnold schreef:

Mijn voorspelde en uiteindelijke tijden

triathnold schreef:

Hierbij ook mijn voorspelling voor mijn eerste halve:

Zwemmen:         55 min  --> 50.26
T1.                      2 min   --> 1.48
Fietsen      2 uur 45 min  --> 2.33:45
T2                       2 min   --> 2.44
Hardlopen 1 uur 50 min   --> 1.41:14

Totaal.       5 uur 36 min  --> 5.09:55

Ik hoop hier nog een hoop minuten vanaf te krijgen

Wow, overall dik onder je verwachte tijden gedoken. Knap zeg!
Zeker die looptijd, als je ook nog eens gestopt bent om te drinken en je sokken uit te doen big_smile

34

Re: Leiderdorp 14/8

Wow, overall dik onder je verwachte tijden gedoken. Knap zeg!
Zeker die looptijd, als je ook nog eens gestopt bent om te drinken en je sokken uit te doen big_smile


Ik wist niet precies wat ik kon verwachten dus zette maar ruim in.

lopen is normaal mijn beste onderdeel, laatste halve marathon wedstrijd 3 jaar geleden liep ik in 1.31, nu loop ik iets erboven in trainings rondjes dus dat vond ik iets tegenvallen. Maar klagen doe ik zeker niet. Heb ervan genoten