1

Onderwerp: Mr T Triathlon Gent 21/08/2016

Het aftellen naar mijn eerste 1/8e triathlon is nu echt begonnen, tijd dus om ook maar eens een ambitieuze voorspelling te doen.

Zwemmen 750m: 16'
T1: 2'
Fietsen 20km: 32'
T2: 1'30"
Lopen: 18'30"
Totaal: 1u09min

Het zwemmen is het grootste vraagteken! De fiets- en looptijden zijn normaal zeker haalbaar, de vraag is natuurlijk in welke mate de opvolging van disciplines er in zal hakken..
Ik ga er in ieder geval voor!

Benieuwd of er hier nog deelnemers op het forum zitten?

2

Re: Mr T Triathlon Gent 21/08/2016

Succes!!!
Ik heb nog getwijfeld voor MrT. maar uiteindelijk voor St. Niklaas (Steratlon) gekozen.

3 Laatst bewerkt door Ruben89 (21-08-16 22:12:27)

Re: Mr T Triathlon Gent 21/08/2016

En de eerste triathlon zit er op! Enorm genoten, enorm afgezien en in de verste verte niet aan mijn gehoopte tijden geraakt!
Vooral in het lopen, wat normaal met voorsprong mijn beste nummer had moeten zijn, enorm afgezien en ongelofelijk traag gelopen.

De tijden:
Zwemmen (750m): 16'52"
Wissel 1: 2'53"
Fiets (21km volgens GPS): 32'42"
Wissel 2: 1'50"
Lopen (5km): 22'31"
Totaaltijd: 1u16'46"

Een verslagje:
Na een slechte nacht (straf hoe zo een "funwedstrijdje" voor stress kan zorgen) vertrokken we in de gietende regen richting Gent. Gelukkig konden we de wedstrijd uiteindelijk droog afwerken,al kregen we net voor de start nog een serieuze bui over ons hoofd.
Na de tips die ik hier op het forum kreeg plaatste ik me voor de zwemstart goed aan de zijkant en aan de eerste boei kwam ik eigenlijk mooi op mijn plaats terecht zonder al te veel duw- en trekwerk. Het zwemmen ging tegen de verwachtingen in - op mijn niveau - eigenlijk nog wel relatief vlot en na een kleine 17' kroop ik uit het water om mijn een beetje duizelig richting de wisselzone te begeven. Hier prutste ik er mooi op los en na een kleine 3' kroop ik uiteindelijk op mijn fiets.
Het fietsen ging vervolgens heel vlot. Er moesten 4 rondjes van 5km worden afgelegd waarbij we telkens een goeie 2km mooie meewind hadden en uiteraard ook een goeie 2km serieuze tegenwind. De snelheden varieerden dan ook van een 45km/u tot minder dan 35km/u in de tegenwind!
Na het fietsen trok ik vol goeie moed de 2de wisselzone in. Opnieuw wat gesukkel om de loopschoenen aan te krijgen en ik vergat ook nog mijn helm af te zetten.
Dan eindelijk het nummer waarop ik een mooie remonte zou kunnen maken.. Helaas! Vanaf de eerste meter verkrampte zowat mijn hele buikstreek en elke rond liep ik een minuut trager. De benen wilden eigenlijk wel nog mee maar de stekende pijn liet helaas een voor mij wel heel matig tempo toe.. Het verdict: 22'31" op 5km!

Helaas niet het gehoopte resultaat maar als je ambitieus start kan je al eens diep vallen, zeker in een nieuwe sport!
Ik heb er in ieder geval enorm van genoten en hoop binnen een jaar of 2 wanneer ik vermoedelijk het competitielopen op de atletiekpiste vaarwel zeg zeker nog een paar dromen in de triathlon waar te maken.
En ongetwijfeld neem ik deze triathlon ook volgend jaar weer mee wanneer het atletiekseizoen tijdig is afgelopen..

4

Re: Mr T Triathlon Gent 21/08/2016

Zo gaat het meestal bij mij ook, als mn fietsen sneller dan verwacht gaat, valt het lopen tegen. Kwestie van je krachten verdelen.

Toch wel erg mooie tijden voor een eerste keer! Althans, ik zou er voor tekenen wink

5

Re: Mr T Triathlon Gent 21/08/2016

Mooie prestatie voor de eerste keer ! Leuk verslag ook.