1

Onderwerp: Wetsuit over horloge uittrekken

Gisteren voor de tweede keer mn horloge omgehad tijdens het zwemonderdeel bij de wedstrijd.
Voorheen deed ik hem pas om bij het fietsen, maar aangezien ik nu alles door kan klokken wil ik dat dan ook graag doen.

Alleen... wat een geworstel om mn wetsuit er overheen te krijgen!!
Leuk, die filmpjes met tips dat je eerst een stukje mouw over het horloge trekt etc, maar daar zijn mn mouwen echt te kort voor.
Ik doe al expres eerst mn andere arm eerst, maar dan... echt een geworstel en ik ben bang dat ik zo nog een keer mn horloge bandje stuktrek of anders mn wetsuit.

Heeft er iemand nog tips?

2

Re: Wetsuit over horloge uittrekken

Ik doe hem altijd over mijn wetsuit. Genoeg tijd om tijdens wissel af te doen, tijdens lopen pak losmaken en dan weer om doen. Bedenk mij nu dat je volgens mij gisteren in Weesp meedeed, niet waar? Stom, had ik er even op gelet. Zelf ook meegedaan smile

3

Re: Wetsuit over horloge uittrekken

Ja heb idd meegedaan in Weesp.
Wat een hoop publiek, zo gaaf!
En met zwemmen boven mezelf uitgestegen...in 15.44 stond ik op de kant. Ik wilde de drukte voorblijven en ben volle bak vertrokken, kon het blijven volhouden, zo tof. Er waren maar een paar zwemmers voor me.

Hoe ging het bij jou?

4 Laatst bewerkt door elderenbosch (05-09-16 21:29:53)

Re: Wetsuit over horloge uittrekken

Redelijk offtopic, maar ging ook erg goed. Eindtijd 2:02:58 17e overall (en top 10 Weespers, onderlinge strijd wink)
Door de stroming is je zwemtijd altijd wel erg snel in Weesp. Zwem ongeveer een minuut sneller dan elders.

5

Re: Wetsuit over horloge uittrekken

Ik heb een pak met hele strakke mouwen, en doe niet eens moeite om die over mijn horloge heen te krijgen. Heb er zelfs een stukje afgeknipt (was geen probleem volgens importeur, zolang ik maar niet verder ging dan waar de naad nog afgetaped is) aangezien hij anders niet eens makkelijk over mijn pols ging.
Maar goed ik doe dus ook mijn horloge af bij het stop zetten van het zwemmen, dan pak uit en daarna weer het horloge om. Alleen bij hele korte afstand tussen zwem uitgang en fiets ben ik nog niet zover dat mijn horloge dan weer omzit, maar dat is dan nog 2 tellen.

6

Re: Wetsuit over horloge uittrekken

Horloge onder je wetsuit houden, dat doe ik in elk geval. Beetje omvouwen om op de startknop te drukken en daarna gaan en heb je er geen last meer van.

Ik heb altijd meer problemen met die chip-band.

7

Re: Wetsuit over horloge uittrekken

LindaRotterdam schreef:

Horloge onder je wetsuit houden, dat doe ik in elk geval. Beetje omvouwen om op de startknop te drukken en daarna gaan en heb je er geen last meer van.

Ik heb altijd meer problemen met die chip-band.

Oh god! Ook dat nog!

Heb sinds deze week een wetsuit en liep ook tegen deze vraag op. Daarnaast heb ik voor het eerst klikpedalen op de fiets dit jaar, dus ook een schoenenwissel erbij. Die chipband, die was ik even vergeten!

Els

8

Re: Wetsuit over horloge uittrekken

De problemen met de chipband kun je eenvoudig oplossen, wanneer je compressie kousen hebt.
Dan doe je die n.l.  gewoon over je chipband, werkt perfect!
In Nederland mag je compressiekousen aan tijdens het zwemmen.
In sommige landen mag dit niet, dit geld overigens ook voor het startnummer.

Vwb het horloge...ik heb zelf een Garmin 910SX en da's een vrij log apparaat. Een stuk van de mouw af is inderdaad een goeie oplossing, want dat heb ik ook gedaan. Ook bij de voeten, want daar kreeg ik mijn pak ook nooit goed uit. Met een paar centimeter er af gaat dit een heel stuk beter :-) Succes!