1

Onderwerp: Zwemtraining voor beginner in Amsterdam

Dag allemaal, dit jaar ben ik begonnen met trainen voor de Olympische Triathlon. Heerlijke sport en vooral erg verslavend!

Zwemmen is voor mij een zwak punt, maar zonder trainingsfeedback lukt het niet: wie weet er goede georganiseerde trainingen of goede (amateur?) zwemtrainers in Amsterdam?

Gezien het geld voor 2x per week zwemmen en de reisafstand is De Dolfijn/Sloterparkbad helaas geen optie voor mij.

Alle suggesties zijn welkom. Dank!

2

Re: Zwemtraining voor beginner in Amsterdam

ik weet niet waar je woont in amsterdam en wat de dolfijn vraagt voor trainingen maar ik denk dat een prive trainer nog duurder is. Misschien leuk toppic. Wat betaal je aan contrebutie en wat biedt je vereniging hier voor?

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

3

Re: Zwemtraining voor beginner in Amsterdam

Ik heb precies hetzelfde probleem, ik zwem nu ongeveer 2 x per week in de ochtend voor mijzelf in het de mirandabad. Ook voor mij is het sloterparkbad te ver weg en de contributie voor de dolfijn is erg hoog vooral als je alleen maar van 2 zwemtrainingen gebruik zou willen maken.

4

Re: Zwemtraining voor beginner in Amsterdam

Ik ben lid bij de Dolfijn en als ik het door reken valt het denk ik wel mee wat het kost.
Ik heb mij laten vertellen dat je ongeveer 21 euro per maand kwijt bent voor 2 x per week in het miranda bad te zwemmen.
De dolfijn kost ongeveer 29 euro per maand. Dan staan er gekwalificeerde trainers op de kant. daar naast kan je nog erg veel triathlon info krijgen van allerlei trainers en ervaren leden, we hebben 5 zwem trainingen dus je kan er bijna altijd wel een paar. We gaan deze winter ook aan de slag met onze onderwater camera om de zwemtechniek te verbeteren.
Dan niet te vergeten dat het een erg gezellige vereniging is die ook regelmatig trainingsweekenden en andere leuke (triathlon)uitstapjes organiseerd.
De loop training is bij AAC dus zal ook wel te ver voor je zijn.
De fiets training start in de zomer weer vanaf het Kalfje dat zal dan wellicht dichterbij zijn. Maar mijn ervaring is dat Amsterdam toch niet zo heel groot is.....
Ga je op de fiets naar het zwembad verbeter je het fietsen ook nog.
groet, Bart

5

Re: Zwemtraining voor beginner in Amsterdam

Ben het helemaal met Bart/Draak eens. Ben nu sinds een paar weken lid van de Dolfijn. Erg leuke club! Trainingen worden gegeven door professionele trainers, begeleiding is top. Het is het geld meer dan waard. Dit is absoluut niet de vergelijken met baantjes trekken in het Mirandabad. De slagverbeteringtraining daar is zwaar onder de maat.
Qua afstand is het goed te doen. Kom 2x per week direct uit werk uit de Zuid-oost -> fiets in de metro, werkt prima!

6

Re: Zwemtraining voor beginner in Amsterdam

Ben het niet eens met Bart/Draak. De zwemtrainingen bij de Dolfijn zijn niet goed. Ik ben 3 keer wezen kijken/zwemmen maar niet lid geworden. Er wordt door de trainers totaal niet op techniek gelet!?! De trainers hebben geen tijd voor individuele aanwijzingen door het grote aantal mensen in het bad. je krijgt alleen opdrachten om te zwemmen en geen techniektraining. Waardeloos!