1

Onderwerp: Maagproblemen

De laatste tijd gaat er geen training voorbij of ik krijg last van krampen in de darmen! Soms zo erg dat ik even moet stoppen voor een toiletstop. Ik heb al geprobeerd om niet te veel te eten voor de training maar dan is de last gewoon minder erg. Of ik nu water of sportdrank drink, dat maakt niet uit. Natuurlijk op een wedstrijd is dit niet gewenst dus mijn vraag wat kan ik hieraan doen? Zijn er tips of weetjes waar ik rekening mee moet houden?

Bedankt alvast!

2

Re: Maagproblemen

Bij koud weer niet te koud drinken (liever beetje lauw) en bij warm weer juist koel drinken maar niet ijskoud.

Waarschijnlijk heb je de meeste problemen bij het lopen, als je intensief traint heb je veel bloed nodig voor je spieren en wordt er dus bloed onttrokken aan je maag/darmen, daar kun je last van krijgen.. lastig.

Bij de overgang van het fietsen naar het lopen kun je ook last krijgen doordat je bij het fietsen je buik eigenlijk wat in elkaar drukt en dan ineens rechtop loopt. kan wellicht met je houding op de fiets te maken hebben.

had er zelf afgelopen jaar ook veel last van maar een echte oplossing heb ik niet.

3

Re: Maagproblemen

Op de tanden bijten wink

4

Re: Maagproblemen

Gewoon laten lopen wink

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

5

Re: Maagproblemen

Het is dus alleen maar tijdens het lopen (dus op training). Op een wedstrijd weet ik het nog niet omdat ik mijn seizoen nog moet beginnen. Vandaag dus een koppeltraining gedaan met eerst een stukje lopen meteen gevolg door fietsen. Zoals verwacht dus redelijk snel buikkrampen gekregen maar eens ik op de fiets zat was het snel gedaan! Weet iemand raad want op een wedstrijd is dit een serieuze rem op mijn prestatie denk ik.

6

Re: Maagproblemen

IK heb het ook hoor. Ben net lekker bezig en dan moet ik een wc opzoeken. Maakt niet uit op welk tijdstip van de dag ik train of hoe de intentie van mijn training is. Maar met een wedstrijd moet ik door de wedstrijdspanning en het inlopen voor de wedstrijd al naar de wc smile Dus geen probleem

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen