1

Onderwerp: Gebruik van zwemvinnen nuttig?

Ik gebruik nu al paddles en pull boy maar lees ook dat vinnen heel wat nut hebben

Hoe denken jullie erover?

2

Re: Gebruik van zwemvinnen nuttig?

Ik denk wel dat ik beter zou zwemmen als  ik vinnen had big_smile
Bedoel je een monofin?

Hulpmiddelen lijken me sowieso alleen nuttig als je er heel gericht oefeningen mee doet.

3 Laatst bewerkt door thomass (21-10-16 16:20:39)

Re: Gebruik van zwemvinnen nuttig?

Monofin lijkt me hele beperkte toepassingen te hebben voor triatleten. Als je programma's volgt van Swim Smooth dan zie je dat zij fins inderdaad wel gebruiken. Hun visie over fins hiero:

https://www.youtube.com/watch?v=YpLJ1_rUY5k

Ikzelf gebruik ze eigenlijk niet, maar ik gebruik sowieso weinig speeltjes, afentoe een pullbuoy. Paddles hoor je ook van de ene, niet doen of echt hele kleine (anders ga je je slag aanpassen om om te gaan met het drukverschil), en anderen zeggen pas vanaf een bepaalde (voor de meeste triatleten niet haalbare) snelheid. In ieder geval niet gebruiken voor "krachttraining", aangezien de kracht er vaak wel is alleen de toepassing ervan niet!

4

Re: Gebruik van zwemvinnen nuttig?

Het gaat niet over monofin maar om 2 vinnen voor je voeten

5

Re: Gebruik van zwemvinnen nuttig?

Zoomers dus. Ik ben er een beetje van afgestapt ik gebruikte die altijd voor mijn techniek oefeningen zo ging het wat sneller vooruit en lag ik niet half te verdrinken :-) Maar doe nu alles zoveel mogelijk zonder en merk dat het steeds beter gaat.