1

Onderwerp: Maag klachten na zwemmen

Beste allemaal,

Ik ben een 21 jarige triatleet (sprint en OD) en heb een redelijke irritatie met wedstrijden en tijdens/na het zwemmen:

In een wedstrijd heb ik, tijdens het hardlopen, veelal braakneigingen waarbij er alleen maar lucht 'uit komt' en tot dat moment kan ik niet presteren (hevige pijn)... Na een gesprek met Guido Vroemen zou dit niet aan mijn voeding liggen. Maar de klachten blijven helaas wel terugkomen.
Tijdens (na +/- een uur) en na zwemtrainingen heb ik ook last van 'gasvorming', met ook af en toe pijn rondom mijn maag en darmen.

Kan iemand mij hier mee helpen of heeft iemand een idee wie dit zou kunnen oplossen? Ik heb geen zin om weer een seizoen in de prullenbak te gooien.

Sportieve groet,
Jelte

2

Re: Maag klachten na zwemmen

Ik ben geen medicus, maar slik je onbewust lucht in tijdens het zwemmen?

3

Re: Maag klachten na zwemmen

Ik heb daar na de training ook meestal last van van een pijnlijk opgeblazen gevoel. Op wedstrijd gelukkig nog niet voorgehad. Zal idd wel iets met luchthappen te maken hebben vrees ik maar tja wat doe je daaraan?

4

Re: Maag klachten na zwemmen

Ik heb dat ook een tijde gehad en het is bij mij grotendeels weggegaan met beter onderwater uitademen. Nu heb ik het alleen nog wel eens bij wedstrijden als ik 'paniek' had bij de start. Ik weet uiteraard niet of dat voor jou ook de oplossing is smile