1

Onderwerp: Voorstellen + hersenspinsels :)

Hoi smile

Nieuw en niet eens een triathlontype. Eigenlijk alleen een zwemmer met open water aspiraties op zoek naar tips 'n tricks om niet zelf het wiel uit te hoeven vinden. Aangezien hier wel redelijk wat open water ervaring aanwezig is, leek me dit een goede plek. smile

Verder: voormalig marathonloper/Rotterdam/1976.

Toen hardlooptrainingen einde vorig jaar een verplichting werden, heb ik m'n oude liefde weer opgepakt: zwemmen. Onderhand lig ik vier keer per week in het water en train in aan de hand van een fijn schema naar wat open water dingen met als hoogtepunt in september in estafettevorm het IJsselmeer over.

Alleen, de laatste keer dat ik in open water zwom, is zo'n 22 jaar geleden. wink

Momenteel zit ik voornamelijk nog te puzzelen op logistiek en planning. Ik woon middenin Rotterdam (lees: centrum), heb geen auto en een fulltime baan in Utrecht. Dichtstbijzijnde zijn Kralingse Plas, Rotte en Zevenhuizerplas. Waarbij de laatste de voorkeur heeft, alleen: wat te doen met kostbaarheden? En gezelschap? Ik ben een goede zwemmer, maar alleen buiten zwemmen verdient niet de voorkeur natuurlijk.

Nou ja, zomaar wat dingetjes waar ik momenteel over na zit te denken en waar ik nuttige input best fijn zou vinden. smile

2

Re: Voorstellen + hersenspinsels :)

Dit is mogelijk wel een nuttig topic voor wat betreft je vraag waar je je spullen laat: http://www.triathlonforum.nl/viewtopic.php?id=4214

Gezelschap moet je organiseren. Volgens mij zwemmen ze van Zwemanalyse wel eens in de Zevenhuizerplas, dat melden ze via de sociale media en dan kun je gewoon komen en aansluiten. In het seizoen, dus nu nog niet. In de Kralinger Plas zwemmen ook wel groepjes volgens mij (als er geen blauwalg is...). Zevenhuizerplas is zeker de mooiste plek, maar zonder auto vrij ver weg.

En verder onderling afspreken - dat gebeurt ook wel via het forum. Als je in het seizoen (voor mij: watertemperatuur > 18 graden) een keer mee de Schie in wil, kunnen we bijvoorbeeld misschien wel iets afspreken. De Schie is geen officieel zwemwater, maar het gaat prima en ik woon er zo dichtbij (in Overschie) dat dat een heleboel van die logistieke dingen wel heel makkelijk maakt.

Louise

3

Re: Voorstellen + hersenspinsels :)

Ha Louise,

goed topic inderdaad! smile Dank je wel!

De Schie is inderdaad ook een mooi water bij Overschie, die was ik helemaal vergeten. Ga graag een keertje mee!

(ik heb eens naar je website gekeken en volgens mij 'ken' (van gezicht) ik je man van Rotterdam Atletiek, small world wink )

4

Re: Voorstellen + hersenspinsels :)

Errrwin010 schreef:

(ik heb eens naar je website gekeken en volgens mij 'ken' (van gezicht) ik je man van Rotterdam Atletiek, small world wink )

Dat kan, maar kom je daar niet meer dan? Anders zou je mij ook kunnen kennen. Maar hij is veel langer lid dan ik, en in een hogere groep.

Louise

5

Re: Voorstellen + hersenspinsels :)

Ha Erwin. Er is van Zwemanalyse behalve de FB-pagina, nu ook een whatsapp-groepje met mensen die graag samen buiten zwemmen in Zuid-Holland. Zal ik je laten toevoegen?

Ik woon zelf in Rotterdam-West en loop tegen diezelfde zaken aan. Pak dan meestal maar de auto naar de Zevenhuizerplas, dan hoef ik alleen de autosleutel mee te nemen het water in. Dat kan in een boei (saferswimmer), aan de binnenkant van m'n pak of ik rijg 'm aan m'n bikini/badpak. De plas kan je prima parallel aan het strand zwemmen, daar kan je gewoon staan en durf ik dus wel alleen.

In zee zwemmen vind ik nog veel leuker, maar dat vereist wat meer planning wink

6

Re: Voorstellen + hersenspinsels :)

LindaRotterdam schreef:

Ha Erwin. Er is van Zwemanalyse behalve de FB-pagina, nu ook een whatsapp-groepje met mensen die graag samen buiten zwemmen in Zuid-Holland. Zal ik je laten toevoegen?

Ik heb al aansluiting bij wat mensen die samen buiten zwemmen, maar mocht dat alsnog niet bevallen...dan kom ik bij je terug! smile

Vanavond 'es wetsuits checken bij de testavond van Dare2Tri in Dordt.

7

Re: Voorstellen + hersenspinsels :)

Ik wil binnenkort ook een nieuwe wetsuit kopen, op welke websites vinden jullie de pasmomenten?

-- M

8

Re: Voorstellen + hersenspinsels :)

mstyz schreef:

Ik wil binnenkort ook een nieuwe wetsuit kopen, op welke websites vinden jullie de pasmomenten?

-- M

http://www.triathlonkalender.nl/wetsuit-testdagen-2017/