1

Onderwerp: Wie zwemt er al in buiten water ?

Wie zwemt er al in buiten water ? (met swimsuit )

ik kan namelijk niet wachten om lange stukken te zwemmen
een zwembad zijn ook maar korte baantjes

2

Re: Wie zwemt er al in buiten water ?

Bij ons in Huissen wordt er al gewoon in open water gezwommen, de bikkels! Ik daarintegen ben een koukleum en een watje, dus ik waag me daar voorlopig nog niet aan.

3

Re: Wie zwemt er al in buiten water ?

Bij ons lopen de pinguins nog rond het zwembad, dus buitenwater zal nog wel even duren....
Enig idee hoe warm koud het water nu is? graadje of 10 ofzo? Brrrr....

Concorde

4

Re: Wie zwemt er al in buiten water ?

8 graden.. volgende week ga ik buiten duiken.. zal even kijken hoe de water oppervlakte temperatuur is.

5

Re: Wie zwemt er al in buiten water ?

ach ik ben ook een pinguin  tongue

maar kan je ook op internet ergens vinden wat de temp, van dit moment zijn ?
heb gezocht maar vind niets sad

6

Re: Wie zwemt er al in buiten water ?

Volgens de site van het E3 strand in Eersel is het water daar 11 graden

7

Re: Wie zwemt er al in buiten water ?

dat is niets voor mij... Mijn eerste buitentriathlon is pas 1 juni, dus ik denk dat ik nog maar een weekje of 3 wacht voor ik naar buiten ga...

8

Re: Wie zwemt er al in buiten water ?

Ja mijn eerste is ook 1 juni. Waar start jij, Vanzella Woerden? Bij ons kan ik alleen in het ijselmeer trainen en dat is echt dodlijk koud.

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

9

Re: Wie zwemt er al in buiten water ?

@ Jeroen
Ik doe in L'Eau d' Heure in de buurt van Charleroi mee. Woerden heb ik vorig jaar gedaan, was een leuke wedstrijd, maar een beetje variatie in het programma vind ik belangrijk...

Buiten trainen gaat hier alleen in de Maasplassen

10

Re: Wie zwemt er al in buiten water ?

@Vanzella: en hoe is jouw wedstrijd gegaan? Ik ben wel tervreden over mijn debuut op de 1/4. 2.07. Het lopen was erg zwaar door de warmte. Als ik ergens het schurft aan heb is lopen, midden op de dag met warmte. Maar ik heb het overleefd

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

11

Re: Wie zwemt er al in buiten water ?

L'Eau d'Heure is een aanrader wat mij betreft. Pittig Ardennen parcours met veel deelnemers (400 op de OD maasa start).

Zelf had ik 2 uur 25 (141e van 391 gefinishten). Dat was ok. Niet super maar ook niet slecht. Het lopen in de hitte was lastig inderdaad, maar een goede training mocht het straks in Stein ook weer warm zijn zoals zo vaak.

Wel een beetje een "Waals" georganiseerd. Dat betekent dat alles in principe goed geregeld is, maar er niet op details gelet is.. Denk aan, de laaste 50 m naar de wisselzone fiets je over grint. Of, de parkeerplaatsen zijn ruimschoots aanwezig, alleen wel in een weiland met gras dat 60 cm hoog is.

Even een "on topic" opmerking. Het water was 18,3 graden, dus de stuwmeren zijn inmiddels ook geschikt om in te trainen smile

12

Re: Wie zwemt er al in buiten water ?

heb  al zonder wetsuit buiten gezwommen..  geen probleem.. Ook al heel wat k'meters met gemaakt hoor.

13

Re: Wie zwemt er al in buiten water ?

Hahah, Dat ben ik. Boven aan de pagina bij mijn debuut in Woerden. Top Wijnand !

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen