26

Re: controle op stayeren en uitdelen kaarten

Jerry schreef:

Ik doe over een maand trouwens een hele met 5000 hm's bij het fietsen. Ben benieuwd hoe het daar gaat zijn, want ik ga met 10% stijgingspercentage echt niet mijn benen stil houden als ik de seconderegel overtreed... Dan val ik om!

:-) :-)

Frankrijk toch? Als je het over pietluttige jury hebt waar je niet mee wilt spotten is het daar wel. Als je er ook maar ergens over twijfelt of iets misschien verboden is volgens het 300 pagina reglement van de ITU, kijk dan voor je het doet eerst even over de schouder of je de zwart wit gestreepte jury ziet. Die gasten waarschuwen niet voor ze diskwalificeren en houden geen rekening met buitenlanders die hun reglement niet kennen of de briefing niet verstaan... Internationaal berucht!

Overigens zag ik in Embrun bergop de Fransen naast de stayerzone van de voorganger uitzakken. Daarvoor ga je verder overal in de wereld een kaart voor blocken pakken. Binnen 10 m rijden werd verder zelfs op de steile klimmen gejureerd tot mijn verbazing...

27

Re: controle op stayeren en uitdelen kaarten

Thanks voor de heads up, want diskwalificatie daar zou echt echt echt heel erg balen zijn!

28

Re: controle op stayeren en uitdelen kaarten

De NTB gaat nu zelf ook in op het handhaven van de regels dit jaar: http://nieuws.triathlonbond.nl/154815-o … ui-aan-wal

29

Re: controle op stayeren en uitdelen kaarten

Interessant stuk, we vergeten nog wel eens dat het gewoon mensenwerk is. Ik las in de nieuwsbrief dat er volgende week weer zo'n cursus is. Een paar clubleden hebben die vorig jaar gedaan en ze vonden het erg verhelderend om de wedstrijd eens van een andere kant te bekijken. Schijnt nog leuk te zijn ook. Misschien dat ik dat ook eens moet gaan doen. Al is het alleen maar om te voorkomen dat we straks helemaal geen jury - en daarmee geen fatsoenlijke wedstrijden - meer hebben.

30

Re: controle op stayeren en uitdelen kaarten

Cootje schreef:

Interessant stuk, we vergeten nog wel eens dat het gewoon mensenwerk is. Ik las in de nieuwsbrief dat er volgende week weer zo'n cursus is. Een paar clubleden hebben die vorig jaar gedaan en ze vonden het erg verhelderend om de wedstrijd eens van een andere kant te bekijken. Schijnt nog leuk te zijn ook. Misschien dat ik dat ook eens moet gaan doen. Al is het alleen maar om te voorkomen dat we straks helemaal geen jury - en daarmee geen fatsoenlijke wedstrijden - meer hebben.

Ik had zo'n zelfde gedachte. Ik kan op de twee aangekondigde data niet, maar ik heb wel een 'note to self' gemaakt om een keer zo'n cursus te doen. Als jij 'm gaat doen, ben ik wel benieuwd!

Louise

31

Re: controle op stayeren en uitdelen kaarten

Ik moet eerst nog even mijn verschillende agenda's afstemmen, het is kort dag. In elk geval geen wedstrijd volgende week. Als het lukt dan zal ik een verslagje maken.

32

Re: controle op stayeren en uitdelen kaarten

De cursus is volgende week maandag. Helaas moet ik dan naar een cursus en kan ik er niet bij zijn. Ik heb me wel op de reservelijst laten zetten, het gaat dus wel gebeuren!