201

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Louise schreef:

Met vanochtend nog 2,4 idyllische kilometers erbij (heerlijke temperatuur, stralend zonnig, rimpelloos en helder water en heen nog geen bootjes) heb ik meteen in m'n eerste openwaterzwemweek  al dik boven de 5 km gezwommen (plus nog 1,5 in het zwembad). Ik vraag me af of ik ooit eerder in één week zo veel heb gezwommen, en zeker niet in de eerste week van het seizoen!

Louise

In de Schie? Dan kom ik binnenkort weer eens meedoen!

Eerste wedstrijd in open water was een veldslag, dus kan nog wel wat oefening gebruiken. wink

202

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

LindaRotterdam schreef:

In de Schie? Dan kom ik binnenkort weer eens meedoen!

Ja, leuk! Het is echt superlekker op het ogenblik. Ik zwom gister nog in pak, maar manlief zonder. En inmiddels is-ie boven de 20 graden.

Louise

203

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Het gaat inderdaad erg hard met watertemperatuur. Ik hoop maar dat het nog een week stabiel blijft, want volgende week woensdag heb ik een achtste triathlon, en het kost mij gewoon 2 minuten en veel meer energie zonder pak. Nu al 20 graden

204

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ik heb twee weekjes niet buitengespeeld, is de Kralingse Plas nog een beetje te doen? Qua waterplanten, blauwalg etc.?

205

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Voor informatie over blauwalgen en andere ongemakken kun je beter kijken op zwemwater.nl. Dat is een stuk betrouwbaarder dan persoonlijke ervaringen van medeforummers smile

206

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Errrwin010 schreef:

Ik heb twee weekjes niet buitengespeeld, is de Kralingse Plas nog een beetje te doen? Qua waterplanten, blauwalg etc.?

Kralingse plas ga ik niet meer sinds 2 weken. Water wordt vies. Meerdere medezwemmers hebben allerlei uitslag gekregen.
We zijn uitgeweken naar het Waaltje.

Zie ook  de zwemwater app. Staat in dat het water nader wordt onderzocht in Kralingse plas nav klachten zwemmers met uitslag.

207

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Blauwalg is wel weg nu verwacht ik, na de regen van afgelopen dagen. Meestal helpt dat namelijk heel goed om het zwemwater te verbeteren.
Overigens ook af te koelen merkte ik gisteren, wat een verschil in gevoel met vorige week.

208

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

We hadden hier in de omgeving al de blauwalg en de zwemmersjeuk, en op dit moment dobberen er honderden dode vissen in de Schie: http://www.rijnmond.nl/nieuws/157208/Bl … n-de-Schie Daar staat dat het niet gevaarlijk is, maar toch maar even niet zwemmen. Al is het alleen maar omdat je dan dus tussen de vissenlijken zwemt, het ziet er naar uit.

Nouja, dit is hopelijk tijdelijk. Als ze nou even flink spuien..

Louise

209

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

O het wordt je zo wel lastig gemaakt Louise! Kun je nog ergens in jouw omgevi g terecht?

210

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Hedcandy schreef:

O het wordt je zo wel lastig gemaakt Louise! Kun je nog ergens in jouw omgevi g terecht?

Hangt er een beetje vanaf wat je onder 'omgeving' verstaat - Zevenhuizerplas is altijd goed water, maar dat is op de fiets 15 km (met de auto nog wat meer), daar had ik gister geen tijd voor. 

Kralingse Plas staat trouwens op Zwemwater.nl inmiddels ook weer als okee, iemand daar gezwommen al, is de zwemmersjeuk echt weg?

Nou is ook dat bijna 10 km ver weg. Allemaal nogal een verschil met 25 meter! Hopelijk is het met een paar dagen weer okee. Ze waren gister de dode vissen langs de kanten aan het opruimen.

Louise

211

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Gelukkig nog wel wat in de buurt dus...eigenlijk zijn we gewoon verwend he, met zwemwater zo voor de deur.
Er zijn er zat die altijd 15km moeten rijden haha.

212

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Zoals ik dus. Dat is in Nederland idd wel luxe.

213

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

15 km vind ik wel heel ver. Dan ben je in ons waterrijke landje toch al heel wat plassen gepasseerd lijkt mij.

214

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

wilagro schreef:

15 km vind ik wel heel ver. Dan ben je in ons waterrijke landje toch al heel wat plassen gepasseerd lijkt mij.

Ja, met blauwalg en zwemmersjeuk erin (; Ik vind het eigenlijk frustrerender om ook vijf zwembaden voorbij te rijden, en dat het zo dan ook veel meer tijd kost dan zwemmen in het zwembad. Het is trouwens ook precies aan de andere kant van de stad, en ik heb het een keer op een vrijdagmiddag gedaan met de auto en er toen een uur over gedaan.

Verwend ben ik trouwens zeker, met thuis m'n wetsuit aan kunnen trekken!

Maar goed, ik heb contact gehad met iemand van het Hoogheemraadschap: wat er hier aan dode vis langs de kant dobbert komen ze nog opscheppen en dan zou het over moeten zijn. In de stroom dreef gister al niks meer. Dan nog even een dagje doorspoelen (bij met de verwachte regen) en dan kan het wel weer, denk ik. Ik hoop het, ook voor de vissen, want het was ook een boel dierenleed.

Louise

215

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Zwemmen jullie niet in zee? Heel goed voor je openwater skills !
Half uurtje rijden vanaf Rotterdam zit je ook aan het strand he.
Geen getob met dooie vissen, blauwalg en zwemmersjeuk.
Had gisteravond wel een krab aan mijn voet hangen :-)
Temperatuur zeewater is prima. Zonder pak wel met boei.

216

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Emiel1969 schreef:

.Geen getob met dooie vissen, blauwalg en zwemmersjeuk.

Maar wel met kwallen. Vorige week in Bakkum staan kijken en gepootjebaad, maar verder dus maar niet.

Louise

217

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

De dode vissen zijn weg uit de Schie, althans, de zichtbare - Hoogheemraadschap heeft prima opgeruimd. Manlief is vandaag wezen zwemmen. Even afwachten hoe hij zich morgen voelt, en dan durf ik ook wel weer wink

Louise

218

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Louise schreef:

De dode vissen zijn weg uit de Schie, althans, de zichtbare - Hoogheemraadschap heeft prima opgeruimd. Manlief is vandaag wezen zwemmen. Even afwachten hoe hij zich morgen voelt, en dan durf ik ook wel weer wink

Louise

Waar zwem je dan precies in de Schie? Voor mij ook wat dichterbij dan de Zevenhuizerplas namelijk. smile

219 Laatst bewerkt door Louise (13-08-17 10:59:04)

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ik was even een weekje weg, dus m'n antwoordde duurde. Maarre... je kunt de Schie op verschillende plekken in (en uit), wij doen dat ter hoogte van de Lage Brug (grens Overschiese Dorpsstraat/Delftweg, tegenover het Veerhuis). Je kunt daar bij het water komen en dan zitten er in de beschoeiing een soort 'treetjes' waar je je voeten op kunt zetten zodat je eruit kunt klauteren.

Als je het wilt uitproberen kunnen we ook een keer afspreken. Ik woon daar vlakbij. Ik heb al meer forummers 'rondgeleid'.

Disclaimer: officieel is zwemmen in de Schie verboden. Dat ik je niet aanzet tot illegale handelingen, zeg maar wink

Louise

220

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Tot hoe lang zwemmen jullie door buiten? Ik vind het met wetsuit nu nog prima te doen, zonder is me inmiddels wel te koud.

221

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ik heb er vorige week met de Bosbaantriathlon een punt achter gezet. Ik heb qua temperatuur langer doorgezwommen dan ooit tevoren om die triathlon te kunnen halen. De Schie was onder de 16 graden, dat vind ik met pak al behoorlijk onaangenaam aan handen en voeten en voor mijn ademhaling, maar het ging nog wel. De Bosbaan viel in vergelijking daarmee mee.

Ik heb wel eens tot in oktober doorgezwommen en dan was het nog minstens 17 graden, maarja, september was gewoon slecht helaas. Dan maar weer het zwembad...

Louise

222

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ik denk dat de meeste nu wel stilaan het zwembad induiken om terug hun techniek bij te schaven.

223

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Vorig jaar tot in December doorgezwommen, en toen werdeb mn voeten toch echt te koud. Nu eens van die sokken proberen, en dan kan ik hopelijk het jaar rond.

Goede training voor Noorwegen wink

224

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

LindaRotterdam schreef:

Vorig jaar tot in December doorgezwommen, en toen werdeb mn voeten toch echt te koud. Nu eens van die sokken proberen, en dan kan ik hopelijk het jaar rond.

Stoer hoor! En je handen dan, en je hoofd, of heb je zo'n neopreen muts?

Louise

225

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Louise schreef:
LindaRotterdam schreef:

Vorig jaar tot in December doorgezwommen, en toen werdeb mn voeten toch echt te koud. Nu eens van die sokken proberen, en dan kan ik hopelijk het jaar rond.

Stoer hoor! En je handen dan, en je hoofd, of heb je zo'n neopreen muts?

Louise

Heb ik eerder nog geen last van gehad. Draag sws nooit handschoenen, ook niet op de fiets swinters.

Wel altijd twee badmutsen. Maar moet muts en handschoenen ook hebben voor Axtri, dus kan altijd nog.