51

Re: TriAmsterdam

Maca944 schreef:

Het eerste gedeelte was zeker niet snel, maar op de halve maar een klein onderdeel. Het extra fietsen voor ons bestond voornamelijk uit rechtuit wegen en dat scheelde wel, eigenlijk wel vergelijkbaar met Nieuwkoop. Die laatste brug bij het lopen was inderdaad wel serieus, maar ik moet zeggen dat ik er weinig last van had (misschien omdat ik me erg goed voelde). Het heeft me denk ik geen tijd gekost in elk geval.

Op de FB pagina van Amsterdamse triathlons staan foto's (hier: https://www.facebook.com/pg/amsterdamse … 7268610860) maar ook hier: https://www.oypo.nl/5ED4ED89FDE568D2 en hier: https://www.oypo.nl/99785179FD0FA31B

Maar in mijn post staan inderdaad ook eigen foto's.

Thanks, ik heb een zeldzame foto gevonden van mijzelf die uit het water komt, richting T1. Mooie herinnering van mijn PR op de 1.500 mtr zwemmen!

-- M

52 Laatst bewerkt door ivark (20-06-17 12:58:44)

Re: TriAmsterdam

Vond de wedstrijd heel goed georganiseerd. Petje af.

2 dingen:
had rond 24km (Kleiweg) een bijna frontale aanrijding met een tractor. De weg was ongeveer net zo breed als de tractor. Ik kwam met 40 per uur door een bocht en moest vol in de remmen, begon te slippen en kon ternauwernood via de berm langs de tractor. Als ik  5 a 10 seconden later door de bocht was gekomen had ik hem zeker niet kunnen ontwijken.

Bocht in Braambrugge. Daar was een weg die rechtdoor ging op de route waar een onoverzichtelijke haakse bocht de daadwerkelijk route was. Naar mijn menin g mocht dat wat duidlijker.

Punt 1 vind ik kwalijk. Punt 2 kleinigheidje. Al met al mooie ervaring en leuke dag.

53

Re: TriAmsterdam

Punt 1 is de organisatie niet aan te rekenen. Je rijd niet op een volledig afgesloten weg, dus je dient er rekening mee te houden dat je altijd een medeweggebruiker tegen kunt komen. (tenminste dat is in alle triathlon wedstrijden waaraan ik mee heb gedaan zo) Zeker aanwonende kan je dus op het parcours treffen, hoe lullig dat ook is. Anders word het als de organisatie aangeeft een volledig afgesloten parcours te hebben waarop je volgens de organisatie geen overig verkeer mag verwachten. Maar ik geloof niet dat daarvoor in Nederland vaak een vergunning wordt afgegeven.

54

Re: TriAmsterdam

wilagro schreef:

Punt 1 is de organisatie niet aan te rekenen. Je rijd niet op een volledig afgesloten weg, dus je dient er rekening mee te houden dat je altijd een medeweggebruiker tegen kunt komen. (tenminste dat is in alle triathlon wedstrijden waaraan ik mee heb gedaan zo) Zeker aanwonende kan je dus op het parcours treffen, hoe lullig dat ook is. Anders word het als de organisatie aangeeft een volledig afgesloten parcours te hebben waarop je volgens de organisatie geen overig verkeer mag verwachten. Maar ik geloof niet dat daarvoor in Nederland vaak een vergunning wordt afgegeven.

Goed punt. En ik ben het opzich met je eens. Maar dat ik er zonder kleerscheuren vanaf kwam was meer geluk dan wijsheid. Een stemmetje in mijn achterhoofd  blijft zich afvragen of het wel verantwoord is. Rechts op de weg blijven was niet goed genoeg in dit geval.

Overigens was dit mijn 3e OD en de vorige 2 waren op afgesloten wegen. Niet veel ervaring  dus betreft racen op open weg.

55

Re: TriAmsterdam

Het is onmogelijk om een dergelijke parcours volledig af te sluiten. Daar waar het nodig was hebben verkeersregelaars (in mijn geval) uitstekend het verkeer tegengehouden, maar ook ik ben af en toe wel wat verkeer tegengekomen. Gelukkig is het bij jou zonder erg afgelopen ivark en ik moet zeggen dat het op sommige punten ook echt oppassen was als je in de tijdrijdersmodus zat en al een tijd zonder problemen door kon knallen, maar het blijft noodzakelijk alert te blijven.

56

Re: TriAmsterdam

Zondag komt hij er weer aan. Wie doen er mee?

Ik start hier mijn eerste olympische afstand.

Gister de route verkend, deels al bekend maar toch ook een paar leuke stukken door Amsterdam en omliggende dorpjes heen.

Weer ziet er goed uit en watertemperatuur is gister gemeten op 21,8.

Ik heb er in ieder geval heel veel zin in.

57

Re: TriAmsterdam

Er loopt al een ander topic over die van 2018 wink

58

Re: TriAmsterdam

Vandaag was de 2022-editie.
In 2019 deed ik met collega’s mee aan de OD relay, en heb toen gezegd dat ik daar de halve ging doen.
Een pandemie en 3 jaar later stond ik dus alsnog aan de start.

Ik wist dat mijn voorbereiding niet optimaal was. Door werk en vermoeidheid heb ik een aantal langere (loop)trainingen moeten missen die vrij essentieel zijn.

Daarom had ik me voorgenomen om het bij het zwemmen rustig aan te doen (34 min) en bij het fietsen een wattage  van 160-170 aan te houden (3:07 @165W NP)
In de eerste ronde regende het licht en was het koud. Daarna werd het droog en werd het weer steeds beter.
Het stuk door de stad was niet heel spannend, maar de route door de omgeving is echt prachtig.
Ik kwam vrij fris van de fiets en kon beginnen aan de halve marathon waar ik echt wel tegenop zag.

Ook hier had ik een tempo in mijn hoofd van 6:30/km en dat lukte heel goed. Ik moest in het begin echt inhouden, en kon het tempo daarna netjes vasthouden zonder steeds op mijn horloge te kijken.
Na de eerste ronde voelde ik me nog goed. Terwijl ik rechtsaf sloeg voor mijn 2e ronde zag ik de eerste dame al finishen.
Na 14km begon het toch wel vrij zwaar te worden, en bij 16km zakte het tempo in naar 7:00. Mijn knieën begonnen ook pijn te doen en ik moest een paar keer stoppen om een beetje te stretchen en masseren.

De laatste 2km waren de allerlangste en allerzwaarste, maar ik heb het gered!
Na 2:10 lopen (iets langzamer dan gehoopt) kwam ik in totaal na 6:00:56 over de finish.
Het doel was om te finishen in 6 uur, maar die ene minuut maakt me niet zoveel uit.
De uiteindelijke klassering was 167ste van de 204. Daar zit nog wel wat verbetering in.

Na de finish was ik wel helemaal stuk, en nu eigenlijk nog.
Met een betere planning ga ik mijn volgende halve zeker beter doen. Ik weet nu iig hoe het voelt.
Een halve voelt weer heel anders dan een OD.

59

Re: TriAmsterdam

Gefeliciteerd! Behoorlijk volgens plan verlopen dus, en een halve triathlon is toch een hele uitdaging die je me maar mooi volbracht hebt!

60

Re: TriAmsterdam

Gefeliciteerd met je finish!
Het is idd niet met elkaar te vergelijken, een ID of een halve.
Ging het ook goed met je voeding? Want dat wordt naarmate de afstanden langer worden, ook steeds belangrijker. (Tip: schrijf op wat je wanneer hebt genomen dan weet je dat voor een volgende keer)