1

Onderwerp: Triathlon Zwolle

2 september word Triathlon Zwolle weer gehouden. Voor mij word dit mijn eerste Triathlon. Ik doe mee aan de 1/8 afstand. Wie doet er nog meer mee en welke afstand?

2

Re: Triathlon Zwolle

Hey Richella,

Zwolle wordt ook voor mij mijn eerste triathlon, ook de 1/8. Ben zeer benieuwd hoe alles gaat bevallen. Hoeveel train je en op welke eindtijd mik je?

3

Re: Triathlon Zwolle

Daar ben ik ook heel benieuwd naar inderdaad. Ik train ongeveer 5 keer per week. Totaal naar Triathlon Zwolle een aanloop van 10 weken volle focus op triathlon. Een eind tijd heb ik eigenlijk nog niet over nagedacht. Gewoon alles geven wat ik in me heb en kijken wat het word.

4

Re: Triathlon Zwolle

Zwolle is een gezellig, 'kneuterig' maar prima georganiseerd evenement. Bij de zwemstart is genoeg ruimte om als starter een rustig plekje te zoeken aan de buitenkant. Het parcours is overzichtelijk. Kortom een prima evenement om de 'triathlonverslaving' aan te wakkeren. Het mooie is dat je dan ook in Zwolle het jaar daarop de dubbele afstand kan doen..

5

Re: Triathlon Zwolle

VDH weet jij of het zwemmen in zwolle al watertrappelend in het water begint of vanaf de kant?

6 Laatst bewerkt door DVL (10-07-17 19:07:56)

Re: Triathlon Zwolle

Zwemmen was vorig jaar in het water maar bij de startlijn kon je staan. Ze wilde de exit in het kleine haventje doen maar daar was toen de waterkwaliteit niet in orde. Daardoor waren wij toen gestart van het strandje in het water en stak je het meer over (sprint afstand) dat was toen iets meer dan 600m volgens mijn Gramin.

verder zoals VDH al schrijft: leuke goed georganiseerde wedstrijd met prima parcours. Fietsparcours is snel en overzichtelijk. rondje is 10km en maar paar 'lastige' bochten. Lopen is om het meertje en ook goed te doen.

7

Re: Triathlon Zwolle

idd, vorig jaar was de start vanaf het strandje bij het paviljoen aan de Milligerplas, in het water vanaf de zwemboeien, je staat tot net over je knieën in het water en kan na het startsignaal gelijk afzetten en zwemmen. De reden waarom ik deze triathlon 'knullig' noem heeft vooral met de zwemstart te maken. Iedereen stelt zich op ter hoogte van de ballenlijn, er is niet echt een startlijn waar je achter moet blijven. Vanaf de kant gaat de toeter en je mag weg. Vals starten is zo niet te controleren en de start terugroepen/ uitstellen ook niet. Voordeel van starten langs de ballenlijn is zoals ik al aangaf dat je altijd naar een buitenkant van de startgroep kan lopen zodat je weinig last van mensen om je heen hebt. Als je voor het eerst een triathlon doet is dat fijn want dan kan je wat meer uit het gedrang blijven. Nadeel is natuurlijk wel dat je een paar meter extra moet zwemmen. Vanaf de ballenlijn wordt het water na een 10-tal meter dieper. Overigens is er hier volgens mij ook wel eens een start vanaf het strand geweest. In dat geval zal je een aantal meters het water inrennen voordat je in staat bent om te zwemmen.