1

Onderwerp: Plaatsing snelheidsmeter bij ligstuur

Hallo iedereen
Ik heb vandaag een ligstuur op mijn racefiets geplaatst en wil binnenkort nog een snelheid Meter gaan kopen, waar moet ik die dan plaatsen?

Is het trouwens gemakkelijk om.zo meter te hebben of fietsen er meer mensen puur op gevoel?

2

Re: Plaatsing snelheidsmeter bij ligstuur

Wat noem jij een snelheidsmeter? Vandaag de dag zeker in triatlon is het gebruik van een hartslagmeter door de meeste gekend en sommige zelfs een powermeter. Snelheid is veelal van ondergeschikt belang maar leuk om te weten. Dus antwoord op je vraag is dat de meeste mensen idd een fietscomputer op hun stuur of stuurpen hebben.

3

Re: Plaatsing snelheidsmeter bij ligstuur

Oké bedankt voor je reactie, top.
Ik zal eens kijken, weet niet of een hartslagmeter meteen nodig is als ik voor het eerst wil gaan deelnemen / trainen voor een kwart thriathlon..

Hebben de meesten die aan thriathlons mee doen een maximale hartslag test laten doen?

4

Re: Plaatsing snelheidsmeter bij ligstuur

nee joh, de meesten doen mee aan hun eerste triathlon omdat ze op een verjaardagsfeestje een grote mond hebben. Vaak al wat ervaring met 1 van de disciplines hebben en wel eens iets gezien of gehoord hebben van het fenomeen triathlon omdat er iets in de buurt wordt georganiseerd. Je ziet het tijdens elk evenement: lokale deelnemers die bij 18 graden in zwembroek zwemmen, op een gewone fiets fietsen en in hardloopkleding finishen, dat maakt het zo leuk om mee te doen.
Laat je niet gek maken door de ervaringsdeskundigen hier. Dat zijn veel fanaten.
Aan een 1/8 ste triathlon kan in principe iedereen die sportief is  op basis van wilskracht meedoen en finishen. In het ergste geval doe je er 2 uur over en wordt je laatste in de uitslag, maar dat is voor diegene totaal niet belangrijk. En als je een 1/8 ste kan, kan je ook een kwart, maar dan ga je alles gewoon wat vaker oefenen/ trainen. Zeker als je op 1 van de onderdelen al wat ervaring hebt en niet de ambitie hebt om bij de beste 5 te finishen. (wat natuurlijk ook best kan als je gewoon heel goed blijkt te zijn)
Ga je langere afstanden doen? Dan wordt het interessant om je te verdiepen in een aantal zaken. Materialen, trainingen en ook je eigen mogelijkheden. Maar ga eerst maar eens lekker meedoen voordat je al je spaargeld in een bodemloze put stopt.

5

Re: Plaatsing snelheidsmeter bij ligstuur

VDH schreef:

nee joh, de meesten doen mee aan hun eerste triathlon omdat ze op een verjaardagsfeestje een grote mond hebben. Vaak al wat ervaring met 1 van de disciplines hebben en wel eens iets gezien of gehoord hebben van het fenomeen triathlon omdat er iets in de buurt wordt georganiseerd. Je ziet het tijdens elk evenement: lokale deelnemers die bij 18 graden in zwembroek zwemmen, op een gewone fiets fietsen en in hardloopkleding finishen, dat maakt het zo leuk om mee te doen.
Laat je niet gek maken door de ervaringsdeskundigen hier. Dat zijn veel fanaten.
Aan een 1/8 ste triathlon kan in principe iedereen die sportief is  op basis van wilskracht meedoen en finishen. In het ergste geval doe je er 2 uur over en wordt je laatste in de uitslag, maar dat is voor diegene totaal niet belangrijk. En als je een 1/8 ste kan, kan je ook een kwart, maar dan ga je alles gewoon wat vaker oefenen/ trainen. Zeker als je op 1 van de onderdelen al wat ervaring hebt en niet de ambitie hebt om bij de beste 5 te finishen. (wat natuurlijk ook best kan als je gewoon heel goed blijkt te zijn)
Ga je langere afstanden doen? Dan wordt het interessant om je te verdiepen in een aantal zaken. Materialen, trainingen en ook je eigen mogelijkheden. Maar ga eerst maar eens lekker meedoen voordat je al je spaargeld in een bodemloze put stopt.

Waarheid als een koe inderdaad. Zou zeker niet teveel op materiaal ent ijd focussen maar meer op het "fun" aspect de eerste keer.

6

Re: Plaatsing snelheidsmeter bij ligstuur

Top antwoorden haha
Nee mijn eerste doel is gewoon finishen en ervaren hoe het is, begin van een nulpunt maar heb een redelijke goede basis conditie.

Finishen is het doel en wat jullie zeggen...het is leuk maar als je een beetje verdiept en heel veel leest dan is het heel erg gaaf maar ook heel duur. Gelukkig ben ik nog een beetje reëel hierin, eerst een zien of ik het leuk blijf vinden en kan blijven combineren met werk en de kids.