1

Onderwerp: Triathlon Noordoostpolder 27-08-2017

Aanstaande zondag ga ik in Emmeloord de kwart afstand doen bij de Triathlon Noordoostpolder. Het doel is met de rem erop, en de tempo's/voeding voor de laatste keer uitproberen voor de halve van Almere over 2,5 week. Als het goed is moet ik dus fris over de streep komen, en anders was het te hard.

Zoiets ga ik vanuit:
Zwemmen 1K: 17:00 (1:42/100m)
T1: 02:00
Fietsen 40K: 1:06:40 (+- 36 gemiddeld, afhankelijk van wind)
T2: 02:00
Lopen 10K: 52:30 (weg op tempo 5:15/km)

Totaal: 2:20:10
-------------------
Nog meer leden aanwezig?

2

Re: Triathlon Noordoostpolder 27-08-2017

Ik start ook.
Het is ivm langdurige voetblessure de enige wedstrijd die ik dit jaar doe.
Pas de afgelopen 4 weken weer een beetje kunnen trainen, dus ik hoop vooral niet helemaal kapot te gaan tijdens het lopen.

3 Laatst bewerkt door Hedcandy (24-08-17 20:52:08)

Re: Triathlon Noordoostpolder 27-08-2017

Ik start ook, met dezelfde insteek: trainingswedstrijd voor Almere.
Ik hoef niet fris over de finish te komen.
Zwemmen en fietsen wil ik wel voluit, lopen hangt af van mn knieen. Ik ga niks forceren, misschien loop ik hem niet eens uit.
Om die reden dusook maar geen tijden van hoe lang ik verwacht erover te doen...

Daarnaast doe ik de zaterdag ervoor nog de 5km zwemtocht in Renkum dus fris aan de start sta ik ook niet.

4

Re: Triathlon Noordoostpolder 27-08-2017

Nou, de hele agenda voor dit weekend kan worden doorgehaald want ik lig in bed met koorts en een fikse griep.
Echt enorm balen, maar liever nu dan volgende week, de Challenge komt immers dichterbij...

5

Re: Triathlon Noordoostpolder 27-08-2017

Balen, Hedcandy, en beterschap gewenst! Ik hoor best veel mensen over koorts & griep op het ogenblik, frappant voor augustus.

Louise

6

Re: Triathlon Noordoostpolder 27-08-2017

Thanx! Ik hoop maar dat het mn conditie niet teveel sloopt...

7

Re: Triathlon Noordoostpolder 27-08-2017

Balen Hedcandy, inderdaad hopelijk snel weer op de been!

Ikzelf heb ook sinds vrijdagavond last van een fikse verkoudheid. Alle klachten bevinden zich wel boven de nek, dus ik heb zaterdag gewoon een lange fietstraining gedaan met tempoblokken. Dit voelde prima.

Zondag dus ook "gewoon" aan de start in Emmeloord, ondanks het vele niezen om de wedstrijd heen. De wedstrijd was dus een test voor de tempo's in Almere, en ging relatief makkelijk (ondanks de hitte). Ik denk dat ik het fietsen en lopen nog iets conservatiever doe, maar ik kwam gisteren nog aardig fris over de streep. Geen spierpijn vandaag!

Swim - 18:02 - Bijna 1100 meter volgens horloge, 1:39/100m. Prima!

T1 - 1:31

Bike - 1:05:30 - Precies het doelwattage kunnen trappen, uiteindelijk 36,9 gemiddeld. Met 7x een 180 graden keerpunt en 8 keer een viaduct op erg tevreden mee!

T2 - 1:32

Run - 48:35 - Voelde goed, maar 4:51 gemiddeld is wellicht voor de halve iets te hard, ik ga op 5:05/5:10 weg en kijken hoe het gaat
------
2:15:09, 39e plaats 

Nu de laatste 2 weken doorkomen, en hopelijk niet echt ziek worden!