1

Onderwerp: Onder de 1:26 ben ik blij 1/8 Zwolle

Gaan er nog meer mensen naar de 1/8 Zwolle, wat zijn je verwachtingen in dat geval? Ik heb dinsdag mijn laatste zwemtraining gedaan, viel ondanks 16 weken hard trainen tegen. Dit alles in ogenschouw nemend mik ik als totaal onervaren (het wordt mijn eerste triathlon), nog iets te corpulente beginnende recreant op de volgende tijden

Zwemmen (600m): 14:14
T1: 3:00 (weet niet hoe groot het parc fermé is?)
Fietsen (20.6 km): 38:37
T2: 2:00
Lopen (5km):27.35
Totaal: 1:25:26

Het forum lezend las ik de tip om ambitieus te zijn in je streeftijd, nu lijkt mij dit voor mij ambitieus maar mogelijk. De meeste mensen hier denken wellicht deze tijd haal ik achteruitlopend ook nog wel;-). Zwemmen doe ik zonder wet-suit omdat de voordelen voor mij denk ik nog niet opwegen tegen de nadelen. Ik zal wel met zuurstoftekort bij T1 terecht komen vandaar dat ik daar iets meer tijd verwacht nodig te hebben. Wissels veel geoefend dus dat moet goed gaan. Ik ben benieuwd.

2

Re: Onder de 1:26 ben ik blij 1/8 Zwolle

En hoe ging het?

3

Re: Onder de 1:26 ben ik blij 1/8 Zwolle

Yes, laat ons weten of je je doel behaald hebt?

4

Re: Onder de 1:26 ben ik blij 1/8 Zwolle

DOEL BEHAALD:-)

85     563     Jos Stoel     DEN DOLDER     H24+     00:13:12     74     00:02:46     00:36:26     66     00:52:23     73     00:02:21     00:26:20     111     01:21:04     

Sorry moest nog even bijkomen;-) maar mijn richttijd ruim behaald met 1:21:04, het ging echt (relatief) super goed en ben in mijn leeftijdsklasse precies in het midden geëindigd.

Zwemmen: Allereerst was het water van een zalige temperatuur, zelfs alleen met tri-suit. Helaas trapte ik er toch weer in door gelijk te gaan borstcrawlen. Excuus: iedereen die deed het. Maar in vergelijking met de swim-run bij het henschotermeer heb ik mij wat minder van andere mensen aangetrokken en gewoon mijn plekje geclaimd. Vooraf had ik bedacht om schoolslag en borstcrawl af te wisselen. Op een gegeven moment keek ik voor mij en liep een grote groep weg, en een stuk achter mij bleef een redelijk grote groep achter. Heerlijk de ruimte om af en toe te versnellen met borstcrawl en soms even te temporiseren met schoolslag. Met 13:12 zat ik heerlijk onder mijn richttijd en nog belangrijker daarna had ik geen last van zuurstoftekort.

1e wissel: Redelijk rustig aan gedaan om even op adem te komen. Ik had geen wetsuit aan dus dat scheelde weer tijd.
Tegelijk met de bliep van de tijdmeting stap ik over een drempel dus ik denk dit is de drempel waarna ik op de fiets mag springen. Aldus gebeurde waarna ik nageroepen werd van hoho je mag daar (de streep 4 meter verder) opstappen. Netjes doch gehaast mijn excuses aangeboden en stiekem blijkbaar wat tijdswinst gepakt.

Fietsen: Het wasd 2 ronden van 10k fietsen. Eerste rondje relatief (ik doe wel veel relatief;-) rustig aangedaan dacht ik. Ik was wel blij dat ik de laatste twee maanden geoefend heb met groter verzet rijden. Gaat toch wat harder. Tweede ronde lekker geknald tot ik voor mij twee man snoeihard zag vallen. Pardoes sjeesde ik er langs terwijl de heren redelijk ok leken (excuses volgende keer stop ik). Schrik zat er wel een beetje in bij de volgende bochten maar toch 34 per uur gemiddeld gefietst, recordje voor mij.

2e wissel: Weet ik niet meer zo veel van, ging allemaal als een speer natuurlijk door de gedegen voorbereiding en het aanmoedigen van vrouw en kind.

Hardlopen: Diezelfde vrouw en kind fietste uit de wisselzone even naast mij om me aan te moedigen. Heerlijk want hardlopen is niet mijn sterkste punt. Ik wist dat ik snel van start moest gaan en deed dat dan maar ook. Vroeg mij wel gelijk af waar ik mee bezig was en of ik dat vol zou kunnen houden. En het bleek dat dit kon. Er zat nog een lastige lus in wat zorgde voor een mentaal dipje maar de diesel motor in mij draaide rustig door. Ter compensatie kregen we hier wel een bekertje water. Het grappige (vind ik tenminste zelf) is dat ik altijd er aan denk om de laatste kilometers te versnellen en helemaal leeg te gaan. Op het moment supreme bleek ik dit idee "verrassenderwijs" weer uit mijn hoofd te moeten zetten en bleef het bij het strakke tempo rustig voort te zetten tot de finish. Gemiddeld 5:15 p/km wat voor mij echt top is. In trainingen loop ik altijd 5:30 in een tempo run en denk ik niet harder te kunnen. Ik schrok mij een hoedje dat dit na het zwemmen en fietsen zoveel sneller ging. Om een heel lang verhaal kort te maken, ik ben een tevreden man:-)

5

Re: Onder de 1:26 ben ik blij 1/8 Zwolle

Terecht.
Mooi verslag

6

Re: Onder de 1:26 ben ik blij 1/8 Zwolle

Leuk, gefeliciteerd met het zo dik bereiken van je doel!

Louise

7

Re: Onder de 1:26 ben ik blij 1/8 Zwolle

Leuk verslag en klinkt alsof je een topdag hebt gehad!

8

Re: Onder de 1:26 ben ik blij 1/8 Zwolle

Mooi verhaal Jos! En gefeliciteerd met je prestatie.