1

Onderwerp: Challenge Almere 2017

Is er echt nog geen draadje over Challenge Almere van dit jaar? Bij deze dan.

Wie staan er allemaal aan de start voor de hele danwel de halve en wat zijn jullie ambities?

Ik doe maar weer eens de hele. Zondag zijn we teruggekomen van onze zomervakantie en dat is niet helemaal een ideale voorbereiding, maar ik ben redelijk ongeschonden uit de strijd gekomen dus ik ga eens kijken of het lukt om onder de 10 uur te komen.

2 Laatst bewerkt door elderenbosch (30-08-17 15:40:38)

Re: Challenge Almere 2017

Ik start op de halve.

Gek genoeg eigenlijk geheel zonder ambitie. Hoofddoel dit seizoen was goede tijd in Maastricht en dat is met verbetering van PR met 1 uur 20 (9:47:14) goed gelukt. Na Maastricht een beetje laks geweest met gericht trainen dus nu is het doel gewoon lekker sporten. Volle bak zwemmen en fietsen en kijken waar het schip strandt bij lopen smile [schat dat het iets tussen 4:45-5:00 wordt]

3

Re: Challenge Almere 2017

Ik doe de volledige afstand. Het is mijn eerste volledige dus heb maar 1 ambitie en dat is finishen.

4

Re: Challenge Almere 2017

Succes Ronnyke!

5

Re: Challenge Almere 2017

Het wordt mijn eerste halve.

Thuiswedstrijd en de afgelopen jaren als vrijwilliger en toeschouwer vol kriebels daar gestaan, nu gaat het dus echt gebeuren...

Ik vind t superspannend. Een heel jaar lang heeft elke dag in het teken gestaan van deze wedstrijd.
Ik ben er klaar voor, maar mn kieen gooien roet in het eten met lopen. Ben voorzichtig geweest, de 9e ga ik erdoorheen als het moet.

Afgelopen weekend alleen flinke koorts/griep gehad 2-3 dagen, o, o wat kneep ik hem!
Het lijkt alsof ik redelijk ben uitgekomen, maar weet niet zo goed wat ik deze week incl weekend nog aan training kan/mag doen.

Voor de rest: ik kijk er naar uit.
Alles binnen de 6,5uur ben ik dik en dik tevreden mee, maar als het plots heel warm wordt stel ik die tijd zo naar boven bij.

6 Laatst bewerkt door René S. (31-08-17 09:57:12)

Re: Challenge Almere 2017

Doe mee met de hele.

Ambitie is aangepast naar finishen, na val met gebroken sleutelbeen en gekneusde ribben medio juni dit jaar. Pluspunt is dat ik in ieder geval tegen alle verwachtingen in toch gestart ben bij IM Maastricht. Daar ben ik na overleg vooraf met de sportfysio na ruim een ronde lopen uiteindelijk uitgestapt. Dat was niet de meest fijne beslissing, maar daardoor heb ik mezelf in ieder geval niet de vernieling in gesport.

7

Re: Challenge Almere 2017

Ik ben er ook bij voor de halve, mijn tweede na Wiesbaden vorig jaar! Daar op een zwaar fiets en loopparcours 5:51.
Voor Almere hoop ik na een jaar extra training, meer ervaring en een vlak parcours richting de 5 uur te gaan. Doel is minimaal een PR met 41 minuten, dus 5:10.

Wel hopen dat de weersvoorspellingen nog wat beter gaan worden, zou jammer zijn als het gaat regenen die dag! Hopelijk droog, graadje of 18/20 en wind vanuit het westen (dus mee op de dijk)

8

Re: Challenge Almere 2017

ik ben er ook bij. Dit jaar 70.3 in Luxemburg waar ik na 20km alleen nog op kleine blad voor kon fietsen. Schakelkabel kapot. Was ook erg warm. Tijd 5:13.

Hopen nu op NL weer en een tijd rond de 5:00, liefst eronder smile

9

Re: Challenge Almere 2017

Ik ben er waarschijnlijk ook bij. Niet als deelnemer, wel als toeschouwer. Een aantal van jullie ken/ herken ik, als ik jullie zie moedig ik jullie natuurlijk ook even aan, succes alvast!
Volgend jaar ga ik voor een verbetering van mijn tijd op de halve.

10

Re: Challenge Almere 2017

Na een aantal halve afstanden, ga ik dit jaar mijn allereerste 1/1 doen in Almere. Doel is finishen en met een beetje meeval onder de 11u smile Succes iedereen !

11

Re: Challenge Almere 2017

Mooi! Dan gaat het toch nog gezellig worden wink Leuk ook om al die verschillende ambities te lezen.

Iedereen alvast veel succes en ik kom een aantal van jullie ongetwijfeld tegen.

12 Laatst bewerkt door Arnoutdv (31-08-17 16:35:18)

Re: Challenge Almere 2017

Ik ben er dit jaar helaas alleen als toeschouwer.
Langdurige voetblessure heeft roet in het eten gestuurd.

Misschien leuk om een lijst van startnummers met namen te maken?
Ik neem aan dat er weer een APP komt om atleten te volgen tijdens de race.

  • Maarten, 212, Hele

  • Ronny, 490, Hele

  • Edwin, 1092, Halve

13

Re: Challenge Almere 2017

Arnoutdv schreef:

Ik ben er dit jaar helaas alleen als toeschouwer.
Langdurige voetblessure heeft roet in het eten gestuurd.

Misschien leuk om een lijst van startnummers met namen te maken?
Ik neem aan dat er weer een APP komt om atleten te volgen tijdens de race.

Er is een app, er is een liveverslag (met commentaar van oa Dirk Bockel) dus er wordt groots uitgepakt.

Hier staan ook al startnummers: https://forms.start-2-finish.nl/caa/nl/startlist

Ik heb 212.

En volgend jaar dubbel zo sterk terugkomen Arnout!

14

Re: Challenge Almere 2017

Ik ben er voor het eerst bij. Het is ook mijn eerste halve.
Vorig jaar zomer weer begonnen met sporten. Inmiddels 10 kilo lichter en twee OD's gedaan als voorbereiding. Ik heb er geweldig veel zin in. Het lijkt me echt gaaf om bij zo'n grote triathlon aan de start te staan.

Ik hoop ergens rond de 5:30 uit te komen, maar we gaan het zien. Hopen dat het weer een beetje mee zit.

15 Laatst bewerkt door Hedcandy (31-08-17 17:40:59)

Re: Challenge Almere 2017

.

16

Re: Challenge Almere 2017

  • Maarten, 212, Hele

  • Ronny, 490, Hele

  • Edwin, 1092, Halve

  • Sanne, 2038, halve

17 Laatst bewerkt door jellebb (31-08-17 18:27:01)

Re: Challenge Almere 2017

Ik doe ook voor het eerst mee aan de halve. Een jaar geleden ingeschreven en sindsdien fanatiek gaan sporten. Ik ga in eerste instantie genieten en zal al tevreden zijn als ik finish. Als alles meezit zou een tijd tussen de 05:30 en 05:45 mogelijk moeten zijn. Mijn startnummer is 1091.

18

Re: Challenge Almere 2017

Startnummer 1208

19

Re: Challenge Almere 2017

Weet ik ineens mijn startnummer want had er nog niet naar gekeken :-)

20

Re: Challenge Almere 2017

Startnummer 248.

21

Re: Challenge Almere 2017

Voor mij de eerste keer Almere. Ik wil na 6 uur aan het lopen beginnen en dan zie ik wel waar het schip strandt.

22

Re: Challenge Almere 2017

Ik hoop voor de derde keer te kunnen starten op de volledige afstand, Met een beetje goed weer hoop ik onder de 12u te duiken.

Verder sta ik naast René S. Startnummer 249

Gr Ramon

23

Re: Challenge Almere 2017

Vorig jaar begonnen met triathlons en na een aantal sprints en kwartjes staat komende zaterdag onze (samen met mijn meisje) eerste halve triathlon op het programma.

Zwemmen is overleven, fietsen is mijn sterke onderdeel en daarna stabiel het looponderdeel proberen te volbrengen.
Voorbereiding was goed, maar de zenuwen beginnen nu toch wel te komen terwijl ik elk uur een blik op de weerapp doe om te kijken of er al wat verbetering in zit..

Grootste valkuil voor mij is dat ik rustiger moet gaan fietsen, zodra ik op mijn fiets zit krijg ik een waas voor mijn ogen en vlieg ik erin.. Bij een kwart gaat dat nog wel en eindig ik eigenlijk altijd in de top 10, maar dat ga ik natuurlijk nooit 90km volhouden om vervolgens nog een halve marathon te lopen.

Deze week nog wat stukjes fietsen en zwemmen en dan moet het maar gebeuren.. Als doel heb ik voorlopig 05:30..

Startnummer 1522

24

Re: Challenge Almere 2017

Het scheelt misschien dat de eerste 5km van het fietsparcours een beetje kronkelige paadjes zijn. Daarna op de dijk kun je vol op het gas.
Ik gebruik zelf het eerste stukje om even rustiger op te starten en te eten/drinken indien nodig.

25 Laatst bewerkt door Macer (05-09-17 09:00:27)

Re: Challenge Almere 2017

2 weken geleden hebben het rondje al met de verkenning gedaan..

Ik moet proberen om de snelheid tijdens het fietsen te beperken tot een km of 36 gemiddeld (bij normale weersomstandigheden).
In Amersfoort afgelopen weekend wilde ik fietsen op dit tempo, maar toen ik eenmaal op de fiets zat reed ik uiteindelijk toch weer 39,8 gemiddeld..

Hoe doen jullie het met kleding met de weersvooruitzichten (temperatuur gaat aardig omlaag en regen voorspeld)?
Regenkleding mee voor op de fiets? Ik zit te denken om mijn Castelli Gabba aan te trekken samen met arm en (misschien) beenstukken. Ook overschoenen zijn misschien wel een goed idee..