1 Laatst bewerkt door Nico0105 (01-09-17 15:16:23)

Onderwerp: RIP Garmin Forerunner 910

Mijn Garmin horloge is heen gegaan. Ik was hier heel tevreden van maar moet dus op zoek naar een nieuwe horloge.
Ik zou heel graag bij Garmin blijven maar heb niet echt een idee van wat er momenteel op de markt is.
Zijn er leden die een Garmin-horloge hebben en tervreden zijn, laat maar iets horen.

Ik gebruik hem tijdens mijn loop- en zwemtrainingen, alsook tijdens wedstrijden.

2

Re: RIP Garmin Forerunner 910

Oei dat is vervelend nieuws... gecondoleerd :-)

Ik heb zelf de 735XT van Garmin. En deze bevalt me super goed. Voor de aankoop getwijfeld tussen deze en de Fenix 5, maar voor het verschil in prijs zag ik te weinig meerwaarde van de Fenix.

Op dit moment zou ik iedereen de 735XT aanraden. Een heerlijk toestel met veel functies. Niet te kolossaal en goed draagbaar als gewoon dagelijk horloge.

Sinds dat ik 'm aangeschaft heb heeft Garmin ook de 935XT uitgebracht en een aantal nieuwe varianten van de Fenix 5. Wat de verschillen van deze toestellen zijn t.o.v. de 735XT en oudere Fenix 5 durf ik zo niet direct te zeggen. Dat zou voor mij het vergelijken waard zijn.

Prijs technisch zie ik snel dat de 735XT (379) nog zo'n 200 euro scheelt met de 935XT (549). Of er goedkopere varianten in de nieuwe reeks Fenix 5 zijn weet ik zo niet.

Als je nog wat meer wilt weten over de 735XT dan hoor ik het wel!

3

Re: RIP Garmin Forerunner 910

Ik las dat ook de nieuwe Garmin Vivoactive uit komt, met een design gebaseerd op de Fenix 5. Deze zou wel alle sporten kunnen registreren, maar of er in de nieuwe ook een specifieke multisport functie zit weet ik dan niet. Als hij dat wel heeft, dan zou dat een goedkoop alternatief kunnen worden.

4

Re: RIP Garmin Forerunner 910

Ik heb zojuist na lang dubben de Garmin Fenix 3 gekocht. Ik vond vooral de productvergelijkingen van DCRainmaker en Coolblue erg nuttig. Dan zie je wat specs naast elkaar.

En eens goed nadenken wat je minstens in een horloge wilt hebben: batterijduur, connectiviteit, functionaliteit, etc.

5

Re: RIP Garmin Forerunner 910

Mijn 910 is nog heel en te koop smile Heb een fenix3 vooral omdat ik die ook als gewoon horloge kan dragen. Functionaliteit is niet veel uitgebreider eigenlijk.

triathlon is 3x leuker!

6

Re: RIP Garmin Forerunner 910

De 735 bevalt mij ook heel goed. compact, licht, goede batterijduur, veel functies, draagbaar als gewoon horloge (niet voor een chic diner, maar wel voor het dagelijks leven smile)

Twee nadelen:
Geen barometrische hoogtemeting. dus geen stijgingspercentage en hoogtemeter rapportage tijdens je rit/loop

De polsmeting van je hartslag is hooguit redelijk betrouwbaar. Voor geode metingen heb je toch een band nodig.
Ik train meestal op gevoel dus dat is niet zo erg, maar af en toe pak ik de band erbij als ik zeker wil zijn of echt niet boven een bepaalde zone wil komen in training.

7

Re: RIP Garmin Forerunner 910

Ik ben ook zeer tevreden met mn 735xt.
Als een van de weinigen pakt de polsmeting bij mij niet (jammer, want ik had hem o.a. gekocht zodat ik geen borstband meer om hoefde). Garmin heeft dit netjes opgelost, na eerst 2x nieuw toestel (daar lag het dus uiteindelijk niet aan) hebben ze me een tri-band gegeven.

Ik ben zeer tevreden over het horloge, ook bij dat je intervaltrainingen kunt instellen en bijv ook duathlin of zwem-loop of koppeltrainingen.

8

Re: RIP Garmin Forerunner 910

Vanzella schreef:

draagbaar als gewoon horloge (niet voor een chic diner, maar wel voor het dagelijks leven smile)

Bij een chic diner draag je toch geen horloge? Bij zulke gelegenheden is tijd niet belangrijk.. ;-)

9

Re: RIP Garmin Forerunner 910

Ik heb nu een Fenix 5, nadat ik mijn 735XT heb verkocht.
Beide prima horloges maar de barometrische hoogtemeter van de Fenix 5 is voor mij het verschil geworden.

Gr

10

Re: RIP Garmin Forerunner 910

marcell schreef:
Vanzella schreef:

draagbaar als gewoon horloge (niet voor een chic diner, maar wel voor het dagelijks leven smile)

Bij een chic diner draag je toch geen horloge? Bij zulke gelegenheden is tijd niet belangrijk.. ;-)

LOL.. Wanneer moet ik dan mijn mooie horloges om.. Op alle andere momenten draag ik de Garmin wink

11

Re: RIP Garmin Forerunner 910

Vanzella schreef:
marcell schreef:
Vanzella schreef:

draagbaar als gewoon horloge (niet voor een chic diner, maar wel voor het dagelijks leven smile)

Bij een chic diner draag je toch geen horloge? Bij zulke gelegenheden is tijd niet belangrijk.. ;-)

LOL.. Wanneer moet ik dan mijn mooie horloges om.. Op alle andere momenten draag ik de Garmin wink

Sinds ik een Fenix 3 heb draag ik mijn andere horloges eigenlijk nooit meer. Misschien toch maar eens in de verkoop doen.

En Marcell heeft natuurlijk wel gelijk, bij een gala is het not done om een klokje te dragen.

12 Laatst bewerkt door elderenbosch (05-09-17 11:12:18)

Re: RIP Garmin Forerunner 910

Ik heb Garmin 935 en daarvoor de 735Xt en 920XT gehad. Eigenlijk allemaal prima horloges!

Waarom van 920XT naar 735XT: Ik wilde graag ook polsharstlag om meer gevoel te krijgen bij rusthartslag zonder 's nachts met een hartslagband om te moeten slapen. Bijkomend: de 920xt vond ik eigenlijk niet zo netjes om tijdens mijn werk te dragen (loop in pak). De 735xt is iets 'normaler' qua design al is dat smaak. Overigens vind ik de 735xt iets prettig zitten.

Waarom van 735xt naar 935: Batterijduur. De 735xt heeft op GPS batterijduur van +/- 11-12 uur. De 935 zou 24 uur moeten halen. Nog niet zo extreem getest, maar hoef hem niet vaak op te laden! Na mijn Ironman net onder de 10 uur, had hij nog meer dan 50% over. Er zitten ook wat nieuwe features op de 935 maar hij is niet wezenlijk anders dan de 735xt.

Ik kan elk horloge aanbevelen. Ik ben wel heel blij met de 935, maar als batterijduur geen issue is dan zou ik zelf voor de 735xt gaan, scheelt best in de prijs.