1 Laatst bewerkt door kron (24-12-19 12:37:39)

Onderwerp: kron aka Ron

Hallo,

2

Re: kron aka Ron

Als je het nu al gaaf vond, weet dan dat het in de echte zomer nog veel gaver is! Ik bedoel: afgelopen weekend waren de omstandigheden al niet bepaald ideaal meer voor triathlon. Het zwemwater kan wel tot 5 graden warmer zijn, en als het niet regent, is bijna alles en zeker wisselen ook een stuk makkelijker. Ik bedoel: het is echt een zomersport.

Maar welkom in elk geval! Eén dingetje viel me nog op in je verhaal: begrijp ik goed dat je vroeger door krachttraining voor hardlopen 20 kilo zwaarder bent geworden? Dat lijkt me toch averechts - al dat gewicht meeslepen. Of trainde je voor de korte afstanden? (En voor als het je interesseert: als je je krachttraining doet vóór de looptraining, heb je minder dat je dikke spieren kweekt, terwijl je wel sterker wordt).

Louise

3

Re: kron aka Ron

Ron welkom! Dat is een mooi en duidelijk verhaal, en welkom bij de club triatleten voor het zwemmen er ineens bij komt kijken wink

Je hebt nu mooi de wintermaanden om het zwemmen een beetje onder de knie te krijgen en zoals Louise al zegt, met mooi weer is een triathlon doen nog leuker.

4 Laatst bewerkt door kron (14-09-17 20:03:50)

Re: kron aka Ron

Louise schreef:

Als je het nu al gaaf vond, weet dan dat het in de echte zomer nog veel gaver is! Ik bedoel: afgelopen weekend waren de omstandigheden al niet bepaald ideaal meer voor triathlon. Het zwemwater kan wel tot 5 graden warmer zijn, en als het niet regent, is bijna alles en zeker wisselen ook een stuk makkelijker. Ik bedoel: het is echt een zomersport.

Maar welkom in elk geval! Eén dingetje viel me nog op in je verhaal: begrijp ik goed dat je vroeger door krachttraining voor hardlopen 20 kilo zwaarder bent geworden? Dat lijkt me toch averechts - al dat gewicht meeslepen. Of trainde je voor de korte afstanden? (En voor als het je interesseert: als je je krachttraining doet vóór de looptraining, heb je minder dat je dikke spieren kweekt, terwijl je wel sterker wordt).

Louise

Hoi Louise, toen ik krachttraining ging doen, ben ik gestopt met hardlopen.
Eerst kracht en dan een duurtraining om niet zwaarder te worden gebruik ik nu ook.
Echter door het zwemmen, dat vind ik nu nog zwaar, laat ik de krachttraining er nu even uit.

En ik ben blij met een zomer sport, ik werk blijkbaar op zonne-energie.

Ron