1

Onderwerp: Even voorstellen: Erica

Ik lees al een paar maanden mee, maar nu het moment daar is dat ik toch wel eens vragen wil gaan stellen is het wel zo netjes mij even voor te stellen.

Ik kom uit het hardlopen, inmiddels 12 marathons gelopen, en dit najaar zou Valencia nummer 13 worden. Dit gaat hem dus niet worden, ik kamp nu al bijna een jaar met een frozen shoulder en ook de aanhechtingen van mijn buikspieren laten me nu in de steek.

Hardlopen lukt nu even niet, en daarom ben ik 2 maanden geleden gestart met banenzwemmen. Oospronkelijk was dit door mijn frozen shoulder een half schoolslagje, maar het zwemmen doet mijn schouder goed, en nu zwem ik met iets wat al best veel op borstcrawl lijkt. Omdat ik een redelijke fanatieke instelling heb was ik op zoek naar zwemtraining in de omgeving en ben zo bij de lokale triathlonvereniging terecht gekomen. De eerste training hing ik behoorlijk aan het vinkentouw, de tweede training werd dat al minder en de derde kon ik al behoorlijk aansluiten. Mijn keerpunten zijn nog waardeloos dus daar zit de eerste winst.

Verder heb ik sinds anderhalve week een racefiets en daar heb ik tussen de buien door al een aantal ritjes op gemaakt. De snelheid is er nog niet echt, het klikken is nog even wennen, gelukkig heb ik nog een paar maanden voordat het seizoen start. En dan... eerst komend jaar maar een paar sprinttriathlons, wellicht de vrouwentriathlon en op den duur een kwart.

De marathon laat ik voorlopig maar even voor wat het is, ik ga nu risico spreiden.

2

Re: Even voorstellen: Erica

Veel mensen stappen van hardlopen over naar duatlon en triatlon omdat dit toch iets minder blessure gevoelig is en beklagen zich dit niet achteraf. Het is een mooie sport met een heel aangename mentaliteit. Succes met je voorbereiding.

3

Re: Even voorstellen: Erica

Erica welkom! Fijn dat zwemmen lukt met je frozen shoulder. Mijn vrouw heeft dat ook gehad dus ik weet hoe pijnlijk en vervelend dat kan zijn. Maar goed, geluk bij een ongeluk is dat je hierdoor wellicht wel het triathlonnen hebt gevonden.

Veel plezier en succes met je voorbereidingen op de eerste triathlon!