1 Laatst bewerkt door Macer (11-10-17 22:31:26)

Onderwerp: Challenge Mallorca 14-10-2017

Vandaag zijn Sonja en ik vertrokken richting Mallorca om mee te doen aan de Challenge Mallorca (half distance)

De eerste verkenning hebben we inmiddels gedaan en het fietsparcours is uitdagend maar erg mooi. Het is hier ongeveer 25 graden, dus het is even wennen na de afgelopen periode in Nederland.

We zullen de komende dagen regelmatig ons blog updaten met onze verhalen, hieronder dag 1

2

Re: Challenge Mallorca 14-10-2017

Leuk !
Een vriendin van mij zit er sinds dinsdag .
Showde al foto,s van het mooie weer en water .
Heeft gisteren ook een uurtje gefietst .
Succes alvast , wanneer start je ?

3

Re: Challenge Mallorca 14-10-2017

Zaterdag is de grote dag, vandaag het rondje gefietst.. eerste stuk is best pittig, maar na het draaipunt is het een stuk makkelijker.

Vanmiddag startnummer halen en ff de zee uitproberen ;-)

4

Re: Challenge Mallorca 14-10-2017

Veel succes en plezier!
Heb van de week een deel van het fietsparcours gedaan, erg mooi!

5 Laatst bewerkt door Macer (12-10-17 23:05:52)

Re: Challenge Mallorca 14-10-2017

Vandaag hebben we het parcours gefietst en het eerste deel is redelijk zwaar maar het tweede deel kan je veel goedmaken.

Verder nog even in zee gezwommen en de startnummers opgehaald. We komen steeds een stukje dichterbij.

Onze belevenissen van vandaag op ons blog

6

Re: Challenge Mallorca 14-10-2017

Leuk dat jullie dat samen doen, zo heel veel stellen met vergelijkbare ambities zijn er niet -met zo weinig vrouwen op de langere afstanden is het alleen al daarom zeldzaam. En jullie zijn dus ook op weg om een Ironcouple te worden, waar ik sinds augustus ook de helft van ben, erg leuk. Wij hebben de hele wel apart gedaan, wat ook zo z'n voordelen heeft in elkaar kunnen helpen en tenminste niet allebei tegelijk de wedstrijdspanning wink  We doen sowieso niet altijd dezelfde wedstrijden, maar de halve tot nu toe wel. Maar we hebben wel weer ieder ons eigen blog.

Veel plezier en succes morgen, ik kijk uit naar jullie blog!

Louise

7

Re: Challenge Mallorca 14-10-2017

Het gaat gelukkig heel goed samen..

Vandaag de dag voor de Triathlon morgen, de zenuwen beginnen nu toch wel echt op te lopen.
We hebben eerst weer gefietst en daarna naar de briefing en de bike check-in.

Het blog voor vandaag staat weer online.

Nu kunnen we echt niet meer terug, morgen de grote dag.

8

Re: Challenge Mallorca 14-10-2017

Succes vandaag beiden en have fun!

9

Re: Challenge Mallorca 14-10-2017

Succes Macer !! en voor je wederhelft uiteraard ook .

10

Re: Challenge Mallorca 14-10-2017

Inmiddels is het alweer een dag geleden, Op de site staat een uitgebreid verslag van mijn halve Triathlon op Mallorca

Van een top zwem onderdeel, naar een lekke band tijdens het fietsen en een hel van een halve marathon.

11

Re: Challenge Mallorca 14-10-2017

Leuk verslag! Ik las het net op fb (en ging vragen stellen over de fietshuur wink )

Gefeliciteerd allebei met het finishen. Dat is toch het aller aller belangrijkste!

12

Re: Challenge Mallorca 14-10-2017

Een leuke serie verslagen! Ik was er ook en heb het net als jullie enorm naar mijn zin gehad.. Heel veel dingen herken ik smile

Organisatie was goed geregeld, niet een te grote wedstrijd, maar wel groot genoeg om sfeer en een professionele set up the hebben. Zoals we gewend zijn van Challenge wedstrijden.
Het zwem en fietsparkoers waren ronduit mooi.
Het loopparkoers was erg lelijk en pfff ik had het stikheet, maar dat werd weer goed gemaakt door de goede sfeer een aanmoedigingen die je op al die heen en weer stukken kreeg!

Het resultaat was zo goed als ik kon verwachten na een serie reizen gevolgd door een flinke valpartij met de fiets zodra ik terug was.. Ik was al lang blij dat ik aan de start stond met een goede kans op een finish.

36 min zwemmen, 2.52 fietsen en 1.50 uur zwoegen (oh sorry lopen) met wat wissels brachten me naar 5.25 uur en een 227e plaats overall. Niet het niveau dat ik in mei voor ogen had toen ik de race plande, maar wel het maximale dat ik in me had.

De drie dagen na de race waren helemaal heerlijk smile Toen konden we (nadat mijn vrouw zondagochtend nog "even" de halve marathon van Palma had gelopen) genieten van de goede restaurants, de heerlijke wijnen en de "verborgen" baai achter ons hotel!

13

Re: Challenge Mallorca 14-10-2017

Inmiddels weer aan het werk en ben nog steeds een beetje aan het nagenieten van vorige week..
Nu is het seizoen echt over voor mij, op naar volgend jaar.

Eerst vanavond maar eens inschrijven voor Mallorca volgend jaar smile