1

Onderwerp: Pasvorm trisuit

Via de triathlonvereniging waar ik pas lid van ben heb ik een voorraadmodel trisuit meegekregen om te passen, een dames S.
Ik heb van alle kleding normaal gesproken een S, maar ik kom er best moeizaam in.
Eenmaal in het pak zit het verder prima, genoeg stretch.
Het probleem om er in te komen zit voornamelijk bij de pijpjes.

Is dit normaal? Rekt het materiaal nog uit (in het water en/of in gebruik).

Het pak is van het merk Bioracer. Als ik een grotere maat zou willen kan ik deze bestellen, maar de bestelronde staat vanaf vandaag 14 dagen open.

2

Re: Pasvorm trisuit

Zo een pak moet wel aansluiten want je moet er ook in zwemmen maar te strak is te strak natuurlijk. Kun je eens geen maatje groter passen eventueel?

3

Re: Pasvorm trisuit

Even op de vereniging rondvragen of je een maat M kunt passen is de makkelijkste oplossing in deze.

4

Re: Pasvorm trisuit

Ik heb normaliter het meeste problemen om m'n heupen door de taille te krijgen. Maar dat moet wel, want anders zou die niet aansluiten.

Pijpjes lijken me vervelender als die te strak zitten, zeker als je er straks mee gaat fietsen en je benen aanspannen. Of ben je juist in het seizoen wat smaller?

5

Re: Pasvorm trisuit

Ik ben nu 3 kilo zwaarder dan normaal vanwege een loopblessure. Als ik weer ga lopen gaan die kilo’s er wel weer af.

Over de heupen was bij ook het lastigst, maar dat kwam ook doordat ik de onderkant te laag liet hangen.

Ik rol nu de pijpjes op en dan is het makkelijker om er in te komen.

Inmiddels heb ik ook de maattabel gevonden, qua lengte en gewicht zit ik precies in het midden en qua heupomtrek zelfs aan de onderkant dus S moet wel goed zijn dan.